قفسه بندی و دکوراسیون مغازه پوشاک

قفسه بندی و دکوراسیون مغازه پوشاک

قفسه بندی و دکوراسیون مغازه پوشاک

طراحی داخلی بوتیک ، برای افرادی که در کسب و کارشان از چنین فضایی استفاده می کنند، خیلی مهم است. بیش تر مشتریان، جذب بوتیک هایی می شوند که دکوراسیون و ویترین آن ها جذاب باشد. برای دستیابی به بهترین قفسه بندی و دکوراسیون مغازه پوشاک ، نکاتی وجود دارد که پویانو در این مطلب به آن ها اشاره خواهد کرد. همراه ما باشید.

وقتی وارد یک مغازه پوشاک می شوید، چه چیزی نظرتان را جلب می کند؟ مسلما ویترین، رنگبندی، چیدمان، فرم و نورپردازی از مهم ترین موارد هستند. در طراحی نیز باید همین موارد را مد نظر قرار داد. چیزی که در این مطلب با شما در میان خواهیم گذاشت، خلاصه ای از نکات مهم در طراحی و قفسه بندی مغازه پوشاک است.

وقتی وارد یک مغازه پوشاک می شوید، چه چیزی نظرتان را جلب می کند؟

ویترین

ویترین، اهمیت زیادی در جلب نظر مشتری دارد. اگر مشتری از ویترین یک بوتیک خوشش بیاید، احتمال این که به آن وارد شود، خیلی زیاد می شود. چیدمان ویترین باید به گونه ای باشد که اجناس جذاب تر و جدیدتر به خوبی در معرض دید قرار بگیرند. نورپردازی بخش های مختلف ویترین باید با فکر قبلی صورت بگیرد تا اجناس به خوبی نشان داده شوند. استفاده از پس زمینه جذاب نیز در این رابطه تاثیرگذار است.

رنگبندی

رنگ ها قدرتی دارند که واقعا باور نکردنی است. رنگ های جذاب و کنتراست آن ها سبب می شود توجه مشتری ها به فروشگاه شما جلب شود. برای این که فضای مغازه شما یکنواخت و خسته کننده به نظر نرسد، به جای یک رنگ از دو یا چند رنگ استفاده کنید. البته مواظب باشید فضا بیش از حد رنگارنگ نشود. توجه داشته باشید که رنگ های انتخابی شما با هم تناسب داشته باشند.

چیدمان

چیدمان و قفسه بندی در فضای یک بوتیک، اهمیت فوق العاده زیادی دارد. اگر بخواهید از متدهای قدیمی و تکراری برای قفسه بندی استفاده کنید، نتیجه خوبی نمی گیرید. نهایت نتیجه ای که در این حالت خواهید گرفت، فروشی متوسط به مانند بیش تر بوتیک هاست. اگر می خواهید بوتیک شما یک سر و گردن از دیگر بوتیک ها بالاتر باشد، باید نوع چیدمان اجناس را عوض کنید. از قفسه های تکراری استفاده نکنید و به جای آن ها طاقچه های معلق به کار ببرید. خودتان ایده پردازی کنید و از هر وسیله ای که به نظرتان به کار می آید، کمک بگیرید. از شلف‌ های دیواری و باکس‌ های زمینی استفاده کنید.

فرم

فرم عناصری که در طراحی داخلی به کار می روند نیز می تواند عامل تعیین کننده ای در جلب نظر مشتری باشد. فکر استفاده کردن از فرم های تکراری مکعب و مستطیل را کنار بگذارید. همیشه ایده های جدید، جذابیت بیش تری دارند، پس اگر شما نیز از ایده ها نو و فرم های جدید استفاده کنید، شانس بیش تری برای جلب توجه پیدا خواهید کرد. سعی کنید محل نشستن مشتری، کانتر صندوق و حتی قفسه ها را با فرم هایی جز معکب طراحی کنید. از فرم های چند ضلعی و منحنی استفاده کنید. توجه کنید که فرم های مورد استفاده باید با یکدیگر در تناسب باشند تا پیوستگی اجزای دکوراسیون داخلی در بوتیک شما حفظ شود.

نورپردازی

نورپردازی، همیشه حکم آخرین ترفند را در طراحی داخلی دارد. وقتی نورپردازی به شکل حرفه ای صورت بگیرد، همه چیز خیلی جذاب تر از آن چه هست، جلوه خواهد نمود. با نورپردازی قوی و طراحی شده می توان کاری کرد که اجناس موجود در فروشگاه، خیلی بیش تر جلوه کنند. بخش هایی که مایل هستید در مرکز توجه مشتری قرار بگیرند، نیازمند نورپردازی دقیق تری هستند. با شدت نور بازی کنید و حتی رنگ های مختلف را به کار ببرید تا یک فضای متفاوت خلق کنید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو