انتخاب فضای ذخیره سازی بر اساس کاربرد اتاق

انتخاب فضای ذخیره سازی بر اساس کاربرد اتاق

نظم یکی از باید های یک خانه زیبا و آرامش بخش به شمار می رود. برای این که بتوان نظم را در محیط خانه ایجاد کرد لازم است که فضای کافی برای ذخیره سازی و نگه داری از اشیاء و لوازم مورد استفاده وجود داشته باشد. هر مکانی از خانه نیاز به نظم مخصوص به خود دارد. به همین دلیل لازم است که در هر اتاق فضای ذخیره سازی مخصوص به آن را ایجاد کرده و باید بر اساس کاربرد و استفاده ای که دارد منظم و طراحی شود. اما فضای ذخیره سازی مناسب بر هر مکان کدام است و چگونه می توان بهترین انتخاب را انجام داد؟ برای این که با انتخاب فضای ذخیره سازی بر اساس کاربرد اتاق بیشتر آشنا شوید، با پویانو همراه باشید:

اتاق نشیمن

  1. اتاق نشیمن

یکی از پرکاربرد ترین و پر رفت و آمد ترین مکان های خانه، اتاق نشیمن است. در واقع می توان اتاق نشیمن را به عنوان اصلی ترین مکان خانه معرفی کرد. به همین دلیل فضای ذخیره سازی ای که برای این مکان انتخاب می شود، هم باید بسیار کاربردی بوده و هم ظاهری شیک و دکوراتیو داشته باشد تا طراحی اتاق نشیمن را کامل کند. یکی از بهترین وسیله ها و انتخاب ها برای ایجاد فضای ذخیره سازی در اتاق نشیمن، میز ها هستند. میز های کشودار از جمله ناجی های طراحی داخلی به شمار می روند.

میز های کشودار از جمله ناجی های طراحی داخلی به شمار می روند.

  • استفاده از قفسه های باز در اتاق نشیمن

در واقع زمانی که صحبت از نظم می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، کمد هایی با  در های بسته هستند. اما شلف ها و قفسه های باز نیز هویتی مخصوص به خود داشته و بسیار کاربردی هستند. اگر تصور می کنید که ممکن است قفسه های باز بسیار بهم ریخته و شلوغ به نظر برسند، می توانید از سبد های دکوراتیو در داخل آن ها استفاده کنید.

استفاده از قفسه های باز در اتاق نشیمن

  • انتخاب مناسب برای علاقه مندان به خرید

اگر از جمله افرادی هستید که مدام در حال تغییر دادن لوازم خانه بوده و یا دوست دارید که چیز های جدید خریداری کنید، می توان گفت که خانه شما پر از لوازم اضافه خواهد بود که روی هم در حال جمع شدن هستند. در چنین شرایطی مبلمانی که دارای فضای ذخیره سازی و صندوق هستند، بهترین انتخاب برای شما به شمار می روند. برای مثال مبل هایی که در زیر آن ها فضای خالی برای جاسازی اشیاء وجود دارد و یا پاف های صندوق دار…

در چنین شرایطی مبلمانی که دارای فضای ذخیره سازی و صندوق هستند

  • علاقه مندان به فیلم و موسیقی

افرادی که به دیدن فیلم و یا گوش کردن به موسیقی علاقه مند هستند، معمولا اشیاء و لوازم بسیاری مربوط به این علاقه خود دارند. بهترین راه برای ذخیره سازی و جاسازی این اشیاء، استفاده از میز تلویزیونی است که پر از کشو و طبقات متعدد باشد.

علاقه مندان به فیلم و موسیقی

  1. اتاق غذاخوری

برای این که بتوانید از غذا خوردن لذت بیشتری ببرید، لازم است که فضای منظم تری را در اتاق غذاخوری ایجاد کنید. برای این که بتوانید تمام ظرف و ظروف و اکسسوار های مربوط به میز غذاخوری را پنهان کنید، انتخاب های متنوعی پیش روی شما قرار دارند.

فضای ذخیره سازی هنری بر روی دیوار

  • فضای ذخیره سازی هنری بر روی دیوار

قفسه ها و ویترین های دیواری زیبا، هم برای نگه داری از ظروف و هم برای به نمایش گذاشتن آن ها، ایده فوق العاده ای به شمار می روند. حتی با نصب کردن چند بشقاب زیبا و تزئینی به دیوار می توانید دکوراسیون این مکان را تقویت کرده و زیبایی منحصر به فردی به آن ببخشید.

  • کنسول های جادار

کنسول هایی که دارای طبقات و قفسه های متعدد هستند، یکی از باید ها برای ذخیره سازی ظروف در اتاق نشیمن به شمار می روند. نسبت به فضایی که در اختیار دارید، هرچه ابعاد کنسول بزرگ تر باشد، به همان اندازه اتاق غذا خوری منظم تری را در اختیار خواهید داشت.

کنسول های جادار

  • طراحی های منحصر به فرد

برای این که بتوانید فضای ذخیره سازی مناسبی در اتاق غذاخوری داشته باشید، نیازی نیست که حتما از کنسول و یا ویترین استفاده کنید. برای این که فضای پویاتری را در این مکان ایجاد کنید، می توانید از شلف ها و قفسه های دیواری نیز بهره ببرید.

می توانید از شلف ها و قفسه های دیواری نیز بهره ببرید.

  • ذخیره سازی بهینه

اگر اتاق غذاخوری شما دارای فضای محدودی است، می توانید از کنسول های باریکی که دارای دو پایه بوده و به دیوار متصل می شوند استفاده کنید.

می توانید از کنسول های باریکی که دارای دو پایه بوده و به دیوار متصل می شوند استفاده کنید.

  1. اتاق خواب

برای این که بتوان در اتاق خواب فضایی منظمی ایجاد کرد، بسیار مهم است که هر وسیله ای که در این اتاق مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله لباس ها، ملحفه ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره، جای مخصوص به خود را داشته باشند.

از جمله لباس ها، ملحفه ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره، جای مخصوص به خود را داشته باشند.

  • تورفتگی به جای تاج تخت خواب

می توانید با استفاده از تو رفتگی های داخل دیوار فضایی منحصر به فرد در اتاق خواب ایجاد کنید. برای مثال در فضای بالای تخت خواب تورفتگی هایی را ایجاد کرده و آن را به یک نقطه کانونی در اتاق خواب تبدیل کنید. در این تورفتگی ها می توانید کتاب ها، مجلات و یا اکسسوار های خود را قرار دهید. از آن جایی که این تو رفتگی ها ظاهری خاص به دیوار می بخشند، فضای مناسبی برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها به شمار می روند.

فضای مناسبی برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها به شمار می روند.

  • کشو ها بزرگترین ناجی های اتاق خواب

هر چه تعداد کشو هایی که در اتاق خواب وجود دارند بیشتر باشند، به همان اندازه امکان ذخیره سازی اشیاء بزرگ و کوچک افزایش می یابد. یکی از کارآمد ترین کشو ها در اتاق خواب، کشوهایی است که در فضای زیر تخت خواب قرار دارند. این کشو ها به شما این امکان را می دهند تا از فضای خالی زیر تخت به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

کشو ها بزرگترین ناجی های اتاق خواب

  • خلاقیت خود را به کار ببرید

جا کفشی از جمله لوازمی است که نه تنها در راهروی ورودی، بلکه در تمام نقاط خانه می تواند به عنوان فضایی برای ذخیره سازی اشیاء به کار برده شود. با استفاده از جا کفشی در اتاق خواب، هم می توانید فضایی برای قرار دادن کفش ها و کیف های خود ایجاد کرده و هم با قرار دادن یک آینه بر روی آن، جا کفشی را به یک میز آرایش متفاوت تبدیل کنید.

خلاقیت خود را به کار ببرید

  • تخت های جک دار

این مدل تخت ها امروزه به یک کلاسیک در اتاق خواب تبدیل شده اند. اگر فضای اضافه و یا اتاق اضافه برای انبار کردن لوازم خود ندارید، تخت های جکدار می توانند نقش یک انبار کوچک را برای شما بازی کنند.

ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب نسبت به کاربرد هر مکان به شما این امکان را خواهد داد تا به محیط زندگی خود نظم و هماهنگی بیشتری ببخشید. هر چه نظم موجود در خانه بیشتر باشد، به همان میزان فضای مناسب تری برای زندگی شما و اعضای خانواده ایجاد خواهد شد. ایده های ارائه شده در این مطلب تنها تعدادی از روش هایی است که می توانید برای ذخیره سازی اشیاء به کار ببرید. با کمی خلاقیت می توانید روش های دیگری را نیز مورد استفاده قرار دهید…

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو