غذا خوری در خانه پلان باز : چگونه مکان غذاخوری را در طراحی پلان باز مشخص کنیم؟

غذا خوری در خانه پلان باز : چگونه مکان غذاخوری را در طراحی پلان باز مشخص کنیم؟

ترفندهای طراحی برای مرزبندی و تعریف بخش غذاخوری در منزل : در کنار مزایایی که خانه‌ای با پلان باز دارد مثل دلباز و بزرگتر بودن فضا ، روشن تر بودن و انعطاف برای انتخاب فضاها و چیدمان ، این چالش که چگونه یک قسمت را به طور مشخص به عملکردی خاص وجود دارد. در دکوراسیون منزل بخش‌ها به طور مشخص باید مرزبندی شوند. در این مطلب ما به ایده‌هایی عملی برای دکوراسیون بخش غذا خوری در خانه پلان باز و مجزا کردن آن با ترفندهای مختلف طراحی میپردازیم.

کف را مرزبندی کنید

شما میتوانید قسمت غذاخوری را با علامت گذاری آن روی کف تعریف کنید. در اینجا این طرح کندویی غیر متعارف که روی کفپوش چوبی اجرا شده است زیر میز غذا خوری قرار گرفته و کاملا آن را از قسمت‌های دیگر مجزا میکند. شما میتوانید این ترفند را با روشهای دیگر مثل رنگ و ترسیم خطوط ساده و بسته کردن فضا انجام دهید.

فرش پهن کنید

یک راه ساده و بسیار کاربردی برای مشخص کردن غذاخوری در منزل پهن کردن یک فرش زیر میز غذاخوری است که باعث میشود فضای راحت‌تری را ایجاد کنید تا پای هنگام صرف غذا روی فرش نرم قرار بگیرد. اگر نگران ریختن خرده‌های غذا زیر میز و روی فرش هستید از فرش و قالیچه‌های سبک استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن را برداشته و بتکانید.

متریال طبیعی استفاده کنید

استفاده کردن از متریالی خاص که متفاوت با قسمت‌های دیگر باشد میتواند به تعریف و مرزبندی یک فضا کمک کند. مثل این نمونه که استفاده از متریال‌های طبیعی مثل چوب ، عناصر حصیری ، گیاهان و پارچه باعث شده است نقطه‌ای دنج و راحت در داخل این خانه سفید ایجاد شود. این غذاخوری دعوت کننده و صمیمی به نظر میرسد.

دیدرس خود را قاب کنید

در این تصویر یک میز غذاخوری سفید براق به سبک مدرن درست در وسط کفپوش بتنی قرار گرفته است و با دیوارهای سفید محصور شده است. قرار دادن میز در دیوار رو به رو و استفاده از عناصری مثل اشیا دکوراتیو روی میز و تابلوهای نقاشی نصب شده روی دیوار باعث شده است فضا از بی رنگی زیاد خارج شود و این قسمت را به غذا خوری صمیمی و شاد تبدیل کند.

قرار دادن ظروف در دسترس آسان میز

یکی از عناصری که در اتاق غذاخوری خانه قرار میگیرد و شما با در نظر گرفتن یکی آن در کنار میز غذاخوری باعث میشوید این فضا تکمیل شود قفسه یا ویترینی برای قرار دادن ظروف در نزدیکی میز غذاخوری است. در این خانه کابینت بزرگی که بین دو دیوار در این فرو رفتگی به خوبی جای گرفته است باعث میشود شما و مهمانتان در صورت نیاز به ظرفی دیگر به آسانی آن را در دسترس خود داشته باشید که به داشتن غذاخوری کامل و راحت کمک میکند.

شکستن فضاها برای غذا خوری در خانه پلان باز

شما میتوانید خانه بزرگ با پلان باز را با استفاده از مبلمان بسته تر کنید و فضاها را تقسیم کنید. در اینجا این کمد بزرگ باعث شده است که بخش غذاخوری از نشیمن مجزا شود به علاوه اینکه ویترین و قفسه مورد نیاز برای غذاخوری را نیز تامین کرده است. اگر محدودیت فضا دارید شما هم میتوانید یک قفسه باریک یا کمد کوچکتر را به این منظور بین دو قسمت قرار دهید.

شما میتوانید این مرزبندی را به واسطه عنصری در سقف انجام دهید. مثل این تصویر که میز دقیقا زیر پنجره سقفی قرار گرفته است و در کنار بهره مندی از نور طبیعی این پنجره به تعریف محدوده میز و قسمت غداخوری کمک میکند. این عنصر سقفی میتواند نوع تزیین سقف و استفاده از سقف‌های کاذب و نورپردازی نیز باشد.

 

 

 

غذا خوری در خانه پلان باز

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع تصاویر: houzz