عوض کردن پارچه صندلی غذاخوری ، ارزان و باصرفه

عوض کردن پارچه صندلی غذاخوری ، ارزان و باصرفه

عوض کردن پارچه صندلی غذاخوری : اگر میخواهید روکش پارچه‌ای صندلی‌های آشپزخانه یا غذا خوری را تعویض کنید ، خریدن پارچه متری با قیمت‌های زیاد تنها گزینه پیش روی شما نیست. گاهی همین هزینه بالا برای خرید پارچه باعث میشود به طور کل از خیر تعویض پارچه‌ها و نونوار کردن صندلی‌ها و دکوراسیون منزلتان بگذرید. اما راه‌حل‌های ارزان و باصرفه‌تری هم وجود دارد. ما در این مطلب پیشنهاد‌هایی را برای انجام اینکار  قرار دادیم تا عوض کردن پارچه‌ها ارزان‌تر تمام بشود.

تکه پارچه بخرید

معمولا در مغازه‌های پارچه‌فروشی تکه‌های پارچه کمتر از یک متر باقی میماند که با قیمت خیلی کمتری آن‌ها را میفروشند یا حتی ممکن است بابت آن پولی از شما نگیرند. به این طریق ممکن است بتوانید پارچه‌های زیبا و گران قیمتی بخرید که خرید آن به صورت متری هزینه بسیار زیادی داشت. از این تکه پارچه‌ها با طرح و رنگی که دوست دارید پیدا کنید و برای عوض کردن پارچه یک صندلی یا صندلی‌های آشپزخانه استفاده کنید. پارچه صندلی‌ها میتواند متفاوت از یکدیگر باشد. البته این شیوه برای فضاهای غیر رسمی و خودمانی‌تر مناسب است.

پارچه‌های موجود را مجددا استفاده کنید.

در خانه ما ایرانی‌ها معمولا پر از پارچه‌های دوخته نشده است. یا حتی ممکن است پارچه را برای وسیله دیگری استفاده کرده باشید که الان مورد استفاده در منزلتان نیست که میتوانید پارچه آن را مجددا به کار ببرید. مثلا یک لحاف با پارچه تکه دوزی شده که دیگر استفاده نمیکنید. پس راه حل دوم ما این است که بگردید و از پارچه‌هایی که  در خانه دارید برای پروژه جدیدتان استفاده کنید.

گلیم‌ و جاجیم‌های قدیمی

روانداز ، جامیم و گلیم قدیمی که در اکثر خانه‌ها پیدا میشود به عنوان روکش جدید صندلی‌هایتان میتواند مورد استفاده قرار بگیرد که بسیار زیبا و منحصر به فرد است. جاجیم‌ها رنگ و نقش‌های ظریف و زیبایی دارند که میتوانند روح دیگری به صندلی‌های قدیمی بدهند. برای به کار بردن این پیشنهاد به ویژه در دکورهای سبک سنتی و ایرانی تردید نکنید. البته گلیم و جاجیم با نقوش هندسی برای هر سبک و استایلی در دکوراسیون میتواند مناسب باشد ، علاوه بر اینها دارای بافت هستند و دکور شما را دوست داشتنی میکنند.

ترمه‌

ترمه از صنایع دستی ارزشمند و زیبای ایرانی است ، این پارچه ظریف و گران قیمت معمولا برای رومیزی در خانه استفاده میشود. ممکن است شما هم در خانه پارچه رومیزی ترمه داشته باشید ، اگر پارچه ترمه شما مقدار کمی آسیب دیده است یا زدگی و پارگی کوچکی دارد که دیگر به عنوان رومیزی مناسب نیست یا اینکه زمان زیادی است که روی میز شماست و برایتان خسته کننده شده و میخواهید رومیزی جدیدی بخرید، از ترمه برای روکش صندلی استفاده کنید که شیک ، مجلل و ظریف است.

عوض کردن پارچه صندلی غذاخوریلباس‌های قدیمی را دور نریزید

حتی با کمی جسارت و البته خلاقیت میتوانید سراغ لباس‌های قدیمی برای به دست آوردن پارچه‌های جذاب بروید. لباس‌ها پارچه‌های زیبایی دارند که اگر به اندازه باشند میتوانند گزینه خوبی برای پیدا کردن پارچه‌ی منحصر به فرد باشند. پیراهن‌های بلند ، بالاپوش و هر لباسی که پارچه کافی برای پوشاندن نشیمن یک صندلی را داشته باشد.

پارچه ارزان بخرید

به عنوان پیشنهاد آخر اگر میخواهید پارچه بخرید لازم نیست پارچه حتما گران قیمت باشد تا زیبا باشد. به پارچه فروشی‌ها سر بزنید و سعی کنید پارچه خوش رنگ و نقش را با قیمت پایین پیدا کرده و خریداری کنید.

 

 

 

عوض کردن پارچه صندلی غذاخوری

تحریریه پویانو|نبیلو