15 طرح L شکل کابینت آشپزخانه معاصر و شگفت انگیز

15 طرح L شکل کابینت آشپزخانه معاصر و شگفت انگیز

طرح L شکل کابینت آشپزخانه ؛ امروز ما قصد داریم طرح دیگری برای آشپزخانه ها ارائه کنیم و آن مدل L شکل است. از این رو، در زیر لیستی از 15 طرح زیبا و فوق العاده L شکل و معاصر برای طرح بندی آشپزخانه ها نشان می‌دهیم که ممکن است برای شما جالب باشند چرا که هم طراحی ساده دارند و در عین حال ماهیت کاربردپذیری شان نیز حفظ شده است.

در زیر تصاویر 15 طرح ال شکل برای آشپزخانه ها گردآوری شده است که به اندازه طرح U شکل کارآمد هستند با این تفاوت که طرح L شکل نسبت به سایر طرح ها فضای کمتری را اشغال می‌کند.

بیشتر طراحان صرفا جزیره آشپزخانه را برای فضای بیشتر کانترتاپ اضافه می‌کنند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید این طرح ممکن است برای شما بیشتر کاربردی باشد. نگاهی به عکس های زیر بیندازید.

کفپوش این آشپزخانه از چوب درخت گیلاس برزیلی ساخته شده است که ویژگی تماشایی این فضا محسوب می‌گردد، اما نگاهی به طرح زیبای L شکل آشپزخانه نیز بیندازید که فضا را صمیمی تر و ددلبازتر کرده است.

رنگ دیوار در کنار رنگ کابینت و لوازم استیلی این فضا را به همان اندازه که باید باشد زیبا کرده است.

میز بار این آشپزخانه که نمای آن با کانترتاپی از جنس روی تکمیل گردیده در مجاورت یک اتاق آفتابی و پرنور قرار گرفته است، شگفت انگیز نیست؟ این آشپزخانه سیاتل مطمئنا یک نمونه نوسازی فوق العاده محسوب می‌گردد.

رنگ سبز سیبی طراوت بهار و شاخه‌های تازه جوانه زده را تداعی می‌کند و روی کفپوشی از جنس هایگلاس همچون علفزاری سرسبز به نظر می‌رسد. به خصوص که درختان نمایان شده از پنجره شیشه‌ای این مفهوم را تکمیل می‌کنند.

این آشپزخانه شیکاگو در زرق و برق تماما سیاه و سفید جلوه فوق العاده زیبایی دارد. طرح L شکل این آشپزخانه فضای بیشتری برای بخش غذاخوری ایجاد کرده است.

جلوه مردانه این فضا به خاطر وجود رنگ های تیره کابینت و ایسلند آشپزخانه است اما اشاراتی از رنگ های روشن موجود در تابلوی هنری روی دیوار دو فضا را به یکدیگر پیوند داده و کمی روشنایی به کل فضا افزوده است.

کابینت ساخته شده از درخت افرای این آشپزخانه همچون دیوار پرزرق و برق دارای قفسه و باکس در پشت میز ناهارخوری انعکاس می‌یابد. هود و دیوار پشت سینک استیلی به زیبایی این آشپزخانه افزوده اند.

میز بار این آشپزخانه به گونه ای قرار داده شده که فضای مرکزی خالی بین آن و کابینت آشپزخانه ایجاد شده است. این فضای خاص به طور هنرمندانه‌ای با همکاری صاحب این خانه که مالک و آشپز رستوران های برتر Austin است نوسازی شده است.

طرح L شکل کابینت آشپزخانه
طرح L شکل کابینت آشپزخانه

در نمای این آشپزخانه به پنجره‌های نصب شده در بالا  نگاه کنید که موجب تابش نور از بالا به فضای آشپزخانه می‌گردد.

آیا به نظر شما هم رنگ این کابینت‌ها جذاب است؟ ما هم ظاهر آن را در کنار کانترتاپ و چراغ آویز پرزرق و برق زیبا می‌دانیم.

به کفپوش کمرنگ این آشپزخانه نگاه کنید که با رنگ تیره کابینت ها در تضاد است و مطمئنا این تضاد جلوه کلی آن را تکمیل کرده است.  رنگ دیوار روشن نیز جذابیت خاصی دارد.

طرح L شکل کابینت آشپزخانه
طرح L شکل کابینت آشپزخانه

از داخل به خارج، همه چیز موجود بین کالبد این آشپزخانه ویکتوریایی مربوط به سال 1893  به طور کامل با یک دیدگاه مدرن بازسازی شده است. در این طراحی انعطاف پذیری و اتصال با فضای نشیمن به حداکثر رسیده است و نشان دهنده نوسازی های سازه‌ای و ساختاری می باشد.

این طرح جدید آشپزخانه دارای فضای ذخیره سازی زیادی است که در آن از شلف های دیواری روی دیوار سنگی استفاده شده است. چوب به کار رفته در این جا ترکیبی از درخت اسپرسو و چوب ماهون آفریقایی است.

طرح L شکل کابینت آشپزخانه
طرح L شکل کابینت آشپزخانه

هر کسی که  فضای این آشپزخانه را ببیند مطمئنا شیفته زیبایی پنل‌های کابینت و چراغ آویز زیبای آن می شود.

میز ناهارخوری این آشپزخانه و اتاق های نشیمن همگی در یک فضای پلن باز هستند که در مجاور حیاط قرار گرفته و برای زندگی در محیط داخلی-بیرونی گزینه خوبی است.

آشپزخانه‌های طرح L و U هر دو کارآمد هستند که می‌توانید بر حسب فضای آشپزخانه و البته دکوراسیونی که مد نظرتان است یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover