طرح و نقش در طراحی داخلی ، نقوش مطرحی که فضای اتاق را به طور کامل تغییر می دهند!

طرح و نقش در طراحی داخلی

طرح و نقش در طراحی داخلی ، نقوش مطرحی که فضای اتاق را به طور کامل تغییر می دهند!

طرح و نقش در طراحی داخلی : یکی از عناصر اصلی ای که در طراحی داخلی یک مکان به کار رفته و مشخص می کند که لوازم موجود در یک محیط دارای چه انرژی ای هستند، محیطی که در آن زندگی می کنیم دارای فضایی آرام است و یا شخصیتی زنده و پویا دارد، سبکی برگرفته از گذشته است و یا سبکی مدرن دارد، طرح و نقوش به کار رفته در طراحی آن مکان است. تفاوتی ندارد که یک وسیله و یا مبل دارای چه فرم و طراحی ای باشد، همان وسیله با به کار بردن طرح ها و نقوش مختلف بر روی آن ظاهری بسیار متفاوت پیدا خواهد کرد.

طرح ها و نقش های به کار رفته بر روی دیوار ها، روکش مبل ها، کوسن ها و سایر جزئیات یک اتاق، مانند آرایش و گریم آن مکان به شمار می روند. به همین دلیل، درست مانند طراحی و مدل مبلمان، در طرح ها و نقش ها نیز هر روز یک مدل متفاوت مطرح شده و به یک ترند تبدیل می شوند. برخی از طرح ها و نقش ها از گذشته تا به امروز کاربرد داشته و هرگز محبوبیت خود را از دست نداده اند و برخی از طرح های دیگر با طراحی های مدرن زاده می شوند. ما نیز در این مطلب به بررسی برخی  طرح و نقش در طراحی داخلی خواهیم پرداخت که فضای خانه شما را به طور کامل تغییر خواهند داد. با پویانو همراه باشید:

طرح و نقش در طراحی داخلی

یکی از طرح ها و بافت هایی که هرگز قدیمی نشده و همیشه از طرح های محبوب و پرکاربرد به شمار می رود، طرح آجری است. دیوار هایی با ظاهر آجری از ساختار های معماری سنتی تا به امروز و در طراحی های معاصر جایگاه خود را حفظ کرده و بافتی بسیار زیبا و تاثیر گذار به شمار می روند. به خصوص آجر های سفید رنگ دارای ویژگی ای هستند که هم ظاهری ظریف و هم ظاهری چشم نواز به دیوار ها بخشیده و امروزه از محبوب ترین طرح ها و بافت های کلاسیکی به شمار می روند که برای پوشش دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بافت آجری به رنگ سفید

  • نقشه جهان روی دیوار اتاق

طرح نقشه جهان یکی از ترند هایی است که در سال های اخیر بسیار مطرح شده است. این طرح و نقش که در سبک ها و طراحی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، با پوشاندن یک دیوار به طور کامل شخصیتی باشکوه به اتاق می بخشد. این طرح های نقشه جهان با رنگ ها و جزئیات متفاوتی طراحی می شوند، به همین دلیل می توانید طرحی را که با طراحی مکان مورد نظر شما سازگار تر است را انتخاب کنید.

نقشه جهان روی دیوار اتاق

  • خطوط عمودی دیوار

طرح ها و خطوط عمودی از جمله نقوش و طرح هایی هستند که از گذشته تا به امروز تغییر نکرده اند. اگر چه این طرح ها گاهی محبوبیت خود را از دست داده اند، اما دوباره به دنیای دکوراسیون بازگشته اند. این خطوط عمودی نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر کاربردی که دارند نیز مورد توجه هستند. در مکان هایی که دارای سقفی کوتاه و یا فضایی تنگ هستند، استفاده از خطوط و طرح های عمودی بر روی دیوار باعث می شود تا یک خطای دید ایجاد شده و اتاق بزرگ تر و عمیق تر به نظر برسد.

خطوط عمودی دیوار

  • نقوش گلدار در طراحی داخلی

طرح های گلداری که در طراحی سنتی ما به عنوان گل های شاه عباسی نیز شناخته می شوند از جمله طرح هایی هستند که زیبایی دکوراسیون های کلاسیک را با طراحی های مدرن ترکیب کرده و با گذر زمان مبارزه کرده اند. این نقوش معمولا دارای الگویی تکرار شونده هستند که در دو رنگ طراحی می شوند. از آن جایی که طرح این گل ها از نقوش اسلیمی الهام گرفته شده است ظاهری شرقی دارد. این طرح ها که در گذشته تنها در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گرفتند، امروزه در طراحی های مدرن نیز بسیار کاربرد دارند.

نقوش گلدار در طراحی داخلی

  • کاشی های طرح دار

کاشی هایی که با طرح ها و رنگ های متفاوت و متنوع در کنار یکدیگر قرار گرفته و ترکیبی خاص و پیچیده ایجاد می کنند، در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین پوشش ها برای دیوار ها و زمین تبدیل شده اند. این ترند که در آن رنگ های زنده و خنثی با یکدیگر ترکیب شده و طرح های نا هماهنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته و زیبایی آشفته، اما سیال را به نمایش می گذارد در اتاق های غذاخوری، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها و بسیاری نقاط دیگر قابل استفاده بوده و به دیوار ها جلوه ای خاص می بخشد.

کاشی های طرح دار

  • طرح های نامرتبط در کنار یکدیگر

در دورانی زندگی می کنیم که مطابقت ناسازگار ها با یکدیگر بسیار کاربرد دارد؛ در دنیای امروزی که تفاوت ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم زندگی می کنند و باور های کلیشه ای و پیش پا افتاده از بین رفته اند، دکوراسیون نیز بر اساس عادت های زندگی انسان ها و نگاه کلی دنیا شکل می گیرد. طرح ها و نقوشی که در گذشته به هیچ عنوان در کنار یکدیگر به کار برده نمی شدند، امروزه به شکل کاملا آگاهانه با یکدیگر ترکیب می شوند. برای مثال طرح های خال خالی و خطوط صاف!

طرح های نامرتبط در کنار یکدیگر

  • نقاشی ها و چاپ های غیر معمول در دکوراسیون داخلی

همان طور که گفته شد امروزه کنار هم قرار گرفتن تفاوت ها در دنیای دکوراسیون بسیار محبوب است. به همین دلیل طرح های هنری و بی مانند نیز از جمله طرح ها و نقش های پرکاربرد به شمار می روند. به همین منظور از طرح های مدرن و نقوش غیر معمول برای تزئین لوازم و اکسسوار ها استفاده می شود.

نقاشی ها و چاپ های غیر معمول در دکوراسیون داخلی

  • سبک استوایی

آیا به این موضوع توجه کرده اید که در سال های اخیر به چه میزان طرح های استوایی و گرمسیری محبوب و پرکاربرد شده اند؟ طرح هایی مانند فلامینگو ها، برگ های بزرگ و سبز، میوه های استوایی و … می توان گفت که در حال حاضر در عصر طلایی سبک استوایی به سر می بریم.

سبک استوایی

  • تنالیته های تک رنگ

الگوهای انتزاعی که تنها با استفاده از تنالیته های مختلف یک رنگ ایجاد می شوند نیز یکی از ترند های مطرح به شمار می روند. یک رنگ را انتخاب کنید و تنالیته های مختلف همان رنگ را با هم ترکیب کنید. مطمئن باشید که فضایی بسیار تاثیر گذار ایجاد خواهد شد.

تنالیته های تک رنگ

اگر می خواهید در طراحی داخلی محیط زندگی خود تغییری چشمگیر ایجاد کرده و فضایی متفاوت طراحی کنید، استفاده از طرح ها و نقوش خاص می تواند این کار را برای شما ساده تر کنید. هم چنین ایجاد تغییر با استفاده از نقوش منحصر به فرد بسیار اقتصادی تر از تغییر لوازم و مبلمان موجود در خانه خواهد بود.

 

 

 

طرح و نقش در طراحی داخلی

تحریریه پویانو