طراوت بخشیدن به خانه با سلیقه شخصی شما

با سلیقه شخصی خود طراوتی تازه به خانه ببخشید!

طراوت بخشیدن به خانه با سلیقه شخصی شما

هم زمان با فصل بهار و به دنبال آن در تابستان، با زایش دوباره و بازسازی طبیعت، احساسی از بازسازی و نو شدن به خانه های ما نیز سرایت می کند. در چنین شرایطی با اقدامات ساده، می توان با آرایشی تازه در راه طراوت بخشیدن به خانه و حسی از نو شدن را در محیط زندگی خود نیز ایجاد کرد.

یکی از تاثیر گذار ترین ترفند های دکوراسیون برای ایجاد تغییری قابل توجه در محیط زندگی، این است که سلیقه شخصی خود را به نمایش بگذارید. ما در پویانو به شما خواهیم گفت که چگونه با سلیقه شخصی خود طراوت تازه به خانه ببخشید! با ما همراه باشید:

چگونه با سلیقه شخصی خود طراوت تازه به خانه ببخشید!

بهار با بوی تازگی ای که در اطراف پراکنده می کند، با رنگ های درخشان گل های باز شده، با طبیعتی که با رنگی سبز و زیبا بیدار شده است و با حس سبکی ای که در ما ایجاد می کند، پیشگام ایجاد تغییراتی کوچک در محیط زندگی ما نیز به شمار می رود. اکنون زمان آن فرا رسیده است که با دیدگاه و سلیقه شخصی خود، بدون ایجاد فضایی اغراق آمیز، فضایی تازه در خانه خود ایجاد کنید.

طبیعتی که با رنگی سبز و زیبا بیدار شده است

  • از رایحه های طبیعت الهام بگیرید

همان طور که می دانید و ما نیز بار ها در مورد آن صحبت کرده ایم، یکی از راه های ایجاد فضایی تازه در خانه، استفاده از رایحه های متنوع و خانگی است. به خصوص رایحه های الهام گرفته از دریا، گل ها و جنگل از جمله رایحه هایی هستند که توصیه می شوند تا در فصل بهار مورد استفاده قرار بگیرند. اما زمانی که می خواهید رایحه مناسبی را انتخاب کنید، باید به مکانی که می خواهید آن را به کار ببرید نیز توجه داشته باشید. زیرا در مکان های تنگ و باریکی که هوای کافی در آن ها جریان ندارد، استفاده از رایحه های معطر قوی و غلیظ، ممکن است کمی سنگین و آزار دهنده باشد.

جدیدترین فن آوری اسپری های تازه کننده هوا که مولکول های بد بو را خنثی می کنند با سیستم های اسپری اتوماتیک و مخصوص، باعث می شوند تا هوای خانه تا مدت طولانی تازه و خوش بو باقی بماند. هم چنین این سیستم های جدید اسپری خوشبو کننده دارای تکنولوژی ای هستند که تنها در هنگام باز و بسته شدن درب ها فعال می شوند و این گونه صرفه جویی قابل توجهی در آن ها صورت می گیرد که باعث می شود به مدت 30 روز هوای خانه تازه و مطبوع باقی بماند.

از رایحه های طبیعت الهام بگیرید

  • رنگ ها را فراموش نکنید

اگر آلرژی دارید و یا به معطر بودن محیط اطراف خود علاقه ای ندارید، به جای یک تازگی معطر و به جای استفاده از رایحه های خانگی می توانید تنها با تغییر یک عنصر نیز تازگی و طراوات را وارد محیط زندگی خود کنید. البته زمانی که می خواهید این کار را انجام دهید به سبک طراحی ای که زمانی طولانی از آن استفاده خواهید کرد توجه داشته باشید. برای مثال اگر تصمیم دارید روکش مبل ها را تغییر دهید، می توانید انتخاب خود را بر اساس رنگ های زنده و با نشاط بهاری انجام دهید.

می توان گفت رنگ های صورتی، زرد خردلی و آبی آسمانی از جمله رنگ هایی هستند که در فصل بهار جلوه بیشتری یافته، اما همیشه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اگر تصور می کنید که به این اندازه شجاعت ندارید و نمی توانید تغییری به این بزرگی در محیط زندگی خود ایجاد کنید، می توانید در اکسسوار ها از این رنگ ها استفاده کرده و تاثیر قابل توجهی را به نمایش بگذارید.

رنگ ها را فراموش نکنید

5 قدم کلی برای نو شدن محیط زندگی و طراحی داخلی

  1. اگر در کفپوش اتاق از پارکت چوبی استفاده شده است، با انتخاب یک فرش و گلیم مناسب می توانید فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهید. در سال های اخیر فرش ها و قالیچه های مدرن با طرح های سنتی بسیار محبوب و پرکاربرد شده اند. انتخاب های بسیار و رنگ های متنوعی برای این منظور پیش روی شما قرار دارند. فراموش نکنید که بعد از روز های دلگیر و سرد زمستانی، استفاده از رنگ های جدید ظاهر متفاوتی به خانه شما خواهد بخشید و به شما در مسیر طراوت بخشیدن به خانه خود کمک وسیعی خواهد کرد.

انتخاب یک فرش و گلیم مناسب

  1. بر روی دیوار نورگیر و بزرگ اتاق یک آینه نصب کنید. شاید این روش بسیار ساده به نظر برسد، اما آینه درخشش نور روز را در خانه منعکس کرده و با این روش به راحتی می توانید احساس روشنایی بخش بهار را در تمام اتاق احساس کنید.

بر روی دیوار نورگیر و بزرگ اتاق یک آینه نصب کنید

  1. می توانید عکس های مورد علاقه خود را به یک تابلوی هنری تبدیل کنید. اما چگونه؟ عکس های محبوب خود را در کیفیت بالا و به شکل سیاه و سفید اسکن کرده و یا در کامپیوتر ذخیره کنید. سپس بر روی آن ها با برنامه های مخصوص تغییراتی انجام داده و تمام آن ها را بر روی یک زمینه طرح دار و یا رنگی به صورت یک عکس بچینید. البته امروزه می توانید این کار را در تلفن همراه خود نیز انجام دهید. سپس آن را در ابعاد مورد نظر خود چاپ کنید. البته می توانید این روش را به صورت دستی نیز انجام داده و با استفاده از تکنیک کلاژ، عکس های متفاوت را بر روی یک زمینه چسبانده و قاب کنید.

می توانید عکس های مورد علاقه خود را به یک تابلوی هنری تبدیل کنید

  1. در راه طراوت بخشیدن به خانه اگر از شلف ها و قفسه های باز بر روی دیوار ها استفاده می کنید، هر چه را که بر روی آن ها قرار دارد جمع کنید. یک قدم به عقب بروید و با الهام گرفتن از رنگ های زنده بهاری مجددا آن ها را تزئین کنید. برای مثال در یک گلدان قرمز رنگ گل های زرد و سفید نرگس را قرار دهید، در کنار آن مجسمه های کوچک و بزرگ رنگی را بچینید، یک قاب عکس طلایی را بر روی آن قرار داده، در میان آن ها کتاب های محبوب خود را چیده و در نهایت سبد های حصیری را که نمادی از طبیعت به شمار می روند در کنار آن ها قرار دهید.

از شلف ها و قفسه های باز بر روی دیوار ها استفاده می کنید

  1. از ترند های مطرح فصلی الهام بگیرید. طرح های استوایی، جزئیات فلزی و متالیک، طرح های چاپی میوه ها و حیوانات، صنایع دستی، ترکیب رنگ های درخشان با رنگ های تیره و غیره از جمله تغییرات فصلی ای هستند که بسیار محبوب بوده و می توانند در ایجاد فضایی بهاری به شما کمک کنند.

از ترند های مطرح فصلی الهام بگیرید

زمانی که می خواهید تغییراتی متناسب با فصلی که در آن قرار دارید در محیط زندگی خود ایجاد کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از این تغییرات می توانند دائمی باشند. پس اگر نمی توانید هر فصل تغییری جدید در خانه خود ایجاد کرده و هزینه های بالایی برای آن پرداخت کنید، به تغییراتی که ایجاد می کنید بسیار توجه داشته باشد. زیرا این تغییرات تا مدت های طولانی با شما همراه خواهند بود و به همین دلیل باید با کلیت محیط زندگی شما هماهنگی لازم را داشته باشند. در غیر این صورت بهتر است که برای طراوت بخشیدن به خانه خود به تغییرات کوچک و کم هزینه بسنده کنید…