طراحی گلخانه شیشه ای با ترکیب کلبه کاهگلی / طراحی شرکت Maas Architecten

طراحی گلخانه شیشه ای با ترکیب کلبه کاهگلی / طراحی شرکت Maas Architecten

طراحی گلخانه شیشه ای ؛ این گلخانه با سقفی سه گوش که به نظر می رسد از زیر سقف ویلا بیرون کشیده شده باشد، توسط شرکت معماری Maas  در حومه هلند ساخته شده است.

طراحی گلخانه شیشه ای
طراحی گلخانه شیشه ای طراحی گلخانه شیشه ای

این ملک توسط شرکت معماری Maas، که شرکتی در Lochen  می باشد، برای زمینی طراحی شده است که در مرز شهر Berlicum  در هلند و در Brabant شمالی قرار دارد. این طرح با هدف ترکیب اشکال و متریال های محلی منطقه با جزییات معاصر و مدرن طراحی شده است.

این ویلا که “ویلای مدرن حومه شهر” نامیده شده است، ساختمانی شامل یک پلان H شکل دارد، همراه با دو بال متضاد – یکی حجمی چوبی و تیره رنگ دارد، در حالیکه دیگری سازه ای شفاف و شیشه ای می باشد.
یک راهروی مرکزی شیشه ای فاصله بین دو بال را پر کرده است و شامل بخش ورودی نیز می‌شود.

حجمی که در سمت راست ورودی قرار گرفته است، شامل یک گاراژ و یک انبار می شود. همراه با بخشی به طور کاملاً شیشه‌ای در پشت آن که از زیر پشت بام کاهگلی به بیرون گسترش یافته است.
به نظر می رسد که سقف داخل این شکل شیشه‌ای اکسترود شده فرو رفته است و امکان ورود مقدار زیادی نور را در روز به این فضا می دهد؛ فضایی که به عنوان یک استودیو در نظر گرفته شده است.

در طرف دیگر ورودی، بال دوم ساختمان که شامل فضاهای اصلی خانه می شود، در هر دو سمت انتهایی خود شیروانی های کاملا شیشه ای دارد.
جلوی خانه با بیشه ای از درختان پوشیده شده است که برای فضاهای داخلی خانه که عمدتا شفاف هستند، یک حریم خصوصی را در مقابل جاده کناری ایجاد کرده است.

سطوح شیشه ای بزرگ که شامل یک فضای مکعبی می شوند و از سمت سالن اصلی و ناهارخوری دیده می شوند، چشم انداز های گسترده ای را از مناظر اطراف ایجاد کرده اند.
معماران این چنین توضیح داده اند: ” فرم H شکل ساختمان، فضای باز خصوصی و بدون بادی را خلق کرده است که می توان در آنجا نشست و غروب آفتاب را تماشا کرد. در واقع حریم خصوصی ساختمان بر خلاف شیشه های زیادی که به کار رفته است، حفظ شده است.

یک آشپزخانه ، انباری، و سرویس بهداشتی داخل یک حجم چوبی و در جلوی سالن نشیمن قرار داده شده اند. اتاق خواب مستر هم به داخل یک حیاط سرپوشیده که در مرکز ساختمان قرار دارد گسترش یافته است.
پله هایی که در کنار آشپزخانه تعبیه شده اند، به سمت یک دفتر در بالای باکس چوبی می روند که مشرف به تمامی فضاهای طبقه همکف می باشد.

حیاط می تواند به عنوان یک ناهار خوری در فضای باز استفاده شود که توسط یک پل که از روی یک برکه عبور کرده است، به استخر شنا و یک تراس متصل می شود.

 

طراحی گلخانه شیشه ای

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen