طراحی کلبه های زمستانی همچون پناهگاهی در برابر سرما

طراحی کلبه های زمستانی همچون پناهگاهی در برابر سرما

طراحی کلبه های زمستانی : با سردتر شدن هوا بر آن شدیم تا ده کلبه دنج را در نقاط دوردست –از کلبه قدیمی 350 ساله در آلپ سوییس تا یک کابین اسکی در بالای یک شیب در کبک را به شما معرفی کنیم.

خانه کوهستانی، فرانسه، طراحی توسط استودیو رضوی

در راستای قوانین سرسختانه محلی برای ساخت‌وساز، این استودیوی فرانسوی این خانه را طراحی نمود تا با کلبه های سنتی موجود در منطقه اسکی اوورن-رون-آلپ در فرانسه ادغام شود. جلوآمدگی در نمای جلویی، شالوده ساختمان را از انباشت برف در آن محل محفوظ نگه می‌دارد.

خانه Hadway، کانادا، طراحی توسط گروه معماری پاتکو

 

این ویلا پوشیده‌شده با روکش چوبی که به شکل حساسی در بالای یک ناحیه محبوب اسکی در کبک قرار دارد و در هر طرف با سنگ‌های بیرون‌زده محاصره شده، توسط گروه معماری پاتکو طراحی شده‌است. فرم مثلثی کمک می‌کند تا برف از روی بام سر بخورد و در عین حال مناظر رو به دره «ویستلر» در کانادا را به حداکثر می‌رساند.

خانه لامونا، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط گروه معماری آپنهیم

 

گروه معماری آپنهیم که در میامی قرار دارد مسئولیت بازسازی و بارآفرینی روحیه روستایی این کلبه استراحتگاهی در منطقه اسکی در کولورادو را عهده‌دار شد. ویژگی‌ بارز این کلبه سطوح سخت آن است که اصول ژاپنی «وابی-سابی» را دنبال می‌کند و کامل نبودن را در آغوش می‌کشد.

کلبه اسکی لورنتین، کانادا، طراحی توسط روبیتای کورتیس

 

این کلبه اسکی که توسط شرکت معمار کانادایی، روبیتای کورتیس طراحی شده در این لیست از لحاظ قرارگیری در بالاترین قسمت ارتفاعات اسکی در مقام دوم قرار دارد. این خانه با قرارگیری در ارتفاع 742 متری از سطح دریا جزو بلندترین خانه‌های کوهستان لورنتین است.

ترول‌هاس، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط گروه معماری مارک-آلنس

 

این کلبه اسکی در کالیفرنیا به طراحی مارک اولنس با تخته‌های روکش‌شده چوبی پوشانده شده تا در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت و حشرات محفوظ نگه داشته‌شود. فضای داخلی شامل مبلمان به سبک اسکاندیناویایی و ورقه‌های چوبی به رنگی روشن‌تر است تا فضا را دعوت‌کننده و پرنورتر جلوه دهد.

خانه فونتانلا، اتریش، طراحی توسط گروه معماری برناردو باردر

این کلبه روستایی پوشیده از برف در اتریش غربی به‌گونه‌ای توسط گروه معمماری برناردو باردر طراحی شده تا بیشترین استفاده را از موقعیت بکرش ببرد. این خانه‌ که در کوهستان‌های گلتهورن و زافرنهورن قرار دارد دارای پنجره‌هایی با ابعاد متنوع است که مناظر ناهموار اطراف را قاب گرفته‌اند.

خانه نورث‌پامت‌ریج، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط گروه معماری همر

این خانه ویلایی خانوادگی که توسط گروه معماری همر طراحی شده و در بالای تپه‌ای در کپ‌کاد قرار دارد گواهی بر این است که لزوما تمام کلبه‌ها در مناطق کوهستانی و برفی نیستند. بازشوهای شیشه‌ای سقف تا کف سه سمت از چهار سمت خانه را در بر می‌گیرند و مناظری دیدنی از جنگل دورتادور را در تمام فصل‌ها مهیا می‌کنند.

کلبه سنت پیتر، چک-لهستان، طراحی توسط گروه معماری Znameni Ctyr

گروه معماری Znameni Ctyr در پراگ طرحی را ارائه داد که طبق آن در پروژه بازسازی کلبه‌ای قدیمی در کوه‌های آلپ در مرز چک و لهستان، دیتیل‌های سنتی و معاصر را با هم ادغام کند. معماران به شکل سنتی مقطع مایل کلبه‌های آلپی رجوع کردند تا ساختمانی طراحی کنند که از هر دو طرف به سمت بیرون زاویه حاده گرفته‌باشد.

خانه اچ-وی، اسلوانیا، طراحی توسط کمبینات

استودیوی اسلووانیایی کمبینات این کلبه کوهستانی را به گونه‌ای تغییر داد تا بعنوان یک خانه مدرن آخر هفته برای یک خانواده قابل استفاده باشد. این کلبه دو طبقه چوبی دارای زائده‌های بتنی در نما و پوشش‌های حائل چوبی پنجره است که هنگامی که بسته باشند کلبه شبیه به یک جعبه چوبی بنظر می‌رسد.

خانه کازاسوروال، سوییس، طراحی توسط کریستین مولر

معمار هلندی کریستین مولر وظیفه تقسیم کردن این خانه 350 ساله در روستای ولا در سوییس را به دو آپارتمان بر عهده داشت. با وجود چالش‌های مدرنیزه کردن و تطبیق‌پذیر بودن سازه برای نسل‌های بعدی، مولر برای طراحی فضای داخلی بتن خام را با چوب ترکیب کرد.

 

 

 

طراحی کلبه های زمستانی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen