طراحی کلبه جنگلی ؛ 11 “باید” دکوراسیون اقامتگاه دنج آرزوهای شما!

طراحی کلبه جنگلی فقط در قصه ها وجود ندارند! شما هم می توانید یکی برای خودتان داشته باشید؛ راحت و دنج، درست همان طور که آرزویش را دارید. اگر فکر می کنید

طراحی کلبه جنگلی ؛ 11 “باید” دکوراسیون اقامتگاه دنج آرزوهای شما!

طراحی کلبه جنگلی فقط در قصه ها وجود ندارند! شما هم می توانید یکی برای خودتان داشته باشید؛ راحت و دنج، درست همان طور که آرزویش را دارید. اگر فکر می کنید ساختن کلبه رویاهایتان دست نیافتنی است، کافی است این مطلب را بخوانید. مطمئنا نظرتان عوض خواهد شد. 11 “باید” که از ساده ترین و صد البته اساسی ترین موارد برای ساخت و معماری کلبه جنگلی رویایی شما هستند، گرد هم آمده اند تا دست یافتنی بودن آرزویتان را به شما ثابت کنند، پس این مطلب را از دست ندهید.

معماری

  1. چوب

کلبه جنگلی بدون چوب؟ فکرش را هم نکنید. همه لطف کلبه های جنگلی به چوبی بودنشان است. اصلا به خاطر همین چوبی بودن است که یک کلبه، جنگی تلقی می شود. چوب از دل جنگل بیرون می آید و همین برای توجیه اولین باید ما کافی است.

کلبه جنگلی بدون چوب؟ فکرش را هم نکنید.

  1. سنگ

وقتی می گوییم کلبه جنگی باید چوبی باشد، منظورمان همه چیز نیست. سنگ هم یک متریال طبیعی است که می تواند کمکتان کند طراحی زیبا و متناسب با طبیعت داشته باشید و در عین حال خودتان را به استفاده از یک متریال محدود نکنید.

وقتی می گوییم کلبه جنگی باید چوبی باشد

  1. پنجره

در میان چوب ها و سنگ ها، بهتر است جایی هم را به نورگیرها اختصاص دهید. شما که یک دخمه نمی خواهید! البته هوای جنگل ها معمولا سرد است و پنجره های بزرگ توصیه نمی شوند، اما حیف است از نور و هوای خوب جنگل استفاده نکنید.

  1. منظره

وقتی محل پنجره های کلبه خود را تصور می کنید، باید پشت آن ها منظره ای باشد، وگرنه کارتان بی فایده است. پنجره های معدود کلبه شما باید جایی قرار بگیرند که بهترین منظره جنگل را به شما هدیه دهند.

  1. شومینه

همه کلبه های جنگلی را به خاطر حس خوب و گرم شومینه اش در هوای زمستانی دوست دارند. به همین خاطر، وجود شومینه در کلبه های جنگلی را می توان یک جور رکن و اساس دانست که نباید از آن گذشت.

  1. تاب

از دنج بودن یک کلبه که حرف می زنیم، منظورمان هر چیزی است که حس راحتی و گرمی بدهد. تاب هم یکی از این موارد است، خصوصا اگر جای درستی قرار بگیرد و نرم و راحت باشد.

  1. پاف

پاف یکی از آن چیزهایی است که می تواند دکوراسیون هر کلبه ای را کامل کند. یک پاف گرم و نرم پای شومینه بگذارید تا معنی این حرف را با تمام وجودتان احساس کنید.

  1. کنده

کلبه جنگلی با این همه درخت دور و برش، یک کنده می خواهد که میز یا صندلی شما شود؛ مگر نه؟ لزومی هم ندارد کنده تان صیقل خورده و تر و تمیز باشد. هر چه طبیعی تر بهتر.

  1. پتو

برای این که حال و هوای نشیمن کلبه تان دنج تر از دنج شود، ما پتو را هم پیشنهاد می کنیم. پتو می تواند حس یک زمستان گرم و مطبوع را به کلبه تان ببخشد.

  1. موکت

موکت ها شاید گزینه لوکسی برای خانه های ما نباشند، اما وقتی پای دکوراسیون کلبه به میان می آید، قطعا از بهترین مواردی هستند که به فکرمان می رسند، چون در عین گرم کردن فضا ظاهرشان هم خیلی خوب با دیگر بخش های دکور یک کلبه جور در می آید.

  1. پشم

اگر می خواهید کلبه تان صمیمی تر و گرم تر از حد کنونی اش شود، شاید بد نباشد یک فرش پشمی در قسمتی که مناسب به نظر می رسد، پهن کنید. استفاده از دیگر عناصر پشمی هم به همین اندازه تاثیرگذار است.

سخن آخر

این بایدها را در نظر داشته باشید و بعد از این که عناصر اصلی دکوراسیون را تصور کردید، به هارمونی آن ها دقت کنید. با یک نگاه به تصاویر بالا و مواردی که در ادامه آمده اند، در می یابید که تم یک کلبه چگونه تمی است. بعد از این که تم کلبه شما به آن چه باید باشد، کاملا نزدیک شد، فقط باید به دنبال گزینه های دلخواهتان بگردید. سپس خواهید دید که داشتن یک کلبه رویایی دیگر فقط یک رویا نیست! موفق باشید.

این بایدها را در نظر داشته باشید و بعد از این که عناصر اصلی دکوراسیون را تصور کردید

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری