طراحی کتابخانه خانگی در دکوراسیون با 7 ایده بی‌نظیر

طراحی کتابخانه خانگی در دکوراسیون با 7 ایده بی‌نظیر

طراحی کتابخانه خانگی : با اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها و تبلت‌ها به ابزار و وسیله اصلی کار و تفریح ما تبدیل شده‌اند، هنوز هم افرادی هستند که مشتاقانه کتاب می‌خرند، کتاب می‌خوانند و کتابخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون منزل آنها به شمار می‌آید. برای این گروه، کتابخانه تنها جایی برای نگهداری از کتاب‌ها نیست که بخواهند آن را در گوشه‌ای از منزل رها کنند، کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای دوست دارند کتابخانه‌شان نقطه کانونی دکوراسیون منزلشان باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، این مطلب برای شماست. در ادامه به بررسی 7 کتابخانه شیک و خیره‌کننده می‌پردازیم، کتابخانه‌هایی که هر کدام به نقطه کانونی دکوراسیون منزل شما تبدیل خواهند شد.

یک کتابخانه ساده هم می‌تواند جذاب و خیره‌کننده باشد، فقط کافی است کمی در رنگ آن تغییر ایجاد کنید. یک کتابخانه با دیواره‌ها و پشتی مشکی می‌تواند به نقطه کانونی اتاق تبدیل شود. رنگ مشکی فضا را کمی رسمی می‌کند و اگر طرفدار دکوراسیون کلاسیک هستید به راحتی می‌توانید با چند صندلی به سبک کلاسیک دکوراسیون منزل خود را تکمیل کنید.

مهم‌ترین بخش کتابخانه در دکوراسیون منزل، کتاب‌ها و فضای نگهداری آنها نیستند، بلکه صندلی و فضایی است که موقع کتاب خواندن از آن استفاده می‌کنید. اگر فضایی دارید که امکان ساخت یک نیمکت در میان کتابخانه را به شما می‌دهد، از اجرایی کردن این ایده دریغ نکنید. با این کار با یک تیر چند نشان می‌زنید. هم در استفاده از فضا صرفه جویی می‌کنید و هم فضایی اختصاصی برای مطالعه دارید که درست در میان کتابخانه شما است و هر زمان که بخواهید با اشاره‌ای می‌توانید به کتاب‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

وجود یک کتابخانه سرتاسری روی دیوار با انبوهی از کتاب‌ها شاید کمی یکنواخت و بی روح به نظر برسد. برای اینکه کمی حال و هوای کتابخانه خود را تغییر دهید، آثار هنری را به کتابخانه خود اضافه کنید. یک گلدان یا مجسمه زیبا یا چند قاب عکس کوچک، هم مانع یکنواخت شدن فضای کتابخانه شما می‌شود و هم کتابخانه شما را به یک کتابخانه کاملا شخصی تبدیل می‌کند.

فضای کتابخانه باید آرامش‌بخش باشد نه خسته کننده. برخلاف تصور استفاده از رنگ‌های مختلف در فضای کتابخانه نه تنها باعث آشقتگی فضا نمی‌شود، بلکه از یکنواختی و خسته‌کنندگی فضا نیز جلوگیری می‌کند. انتخاب سبز پر رنگ برای کتابخانه و دیوارهای هم‌جوارش یک انتخاب هوشمندانه است که در عین حال که به فضا رنگ اضافه می‌کند، آرامش و سکون فضا را نیز حفظ می‌کند. وجود نیمکت‌های طلایی با روکش پارچه‌ای طرح پوست و هماهنگی قاب عکس‌های روی دیوار با آن، زیبایی این دکوراسیون را تکمیل کرده است. این ایده برای کسانی که از شلوغی و رنگارنگی کتاب‌هایشان گله می‌کنند بسیار مناسب است. چرا که با این کار کتابخانه شما بیشتر از کتاب‌ها دیده می‌شود.

این کتابخانه با رنگ آبی روشن هم یک نمونه بی‌نظیر دیگر از استفاده هوشمندانه از رنگ در کتابخانه است. رنگ آبی آسمانی این کتابخانه در کنار لوستری به همین رنگ روح زندگی به این فضا بخشیده است و در عین زیبایی و طراوت، سکوت و آرامش کتابخانه را نیز حفظ کرده است. نکته قابل توجه دیگری که در این کتابخانه وجود دارد، سفارشی بودن آن براساس فضا است. اینکه طبقات طوری طراحی شوند که از کنج فضایی که یک درب نیز در آنجا وجود دارد به بهترین و مفیدترین شکل ممکن استفاده شود، طراحی‌ای بسیار هوشمندانه و کاربری است.

طراحی کتابخانه خانگیکتابخانه مورب یک ایده عالی برای کسانی است که به دنبال ایده‌های خلاقانه و جدید هستند. اگر کتابخانه شما در فضای نشیمن یا پذیرایی قرار دارد و دوست دارید نمایش کتاب‌های شما مانعی برای فضای شیک و رسمی پذیرایی نشود، این مدل کتابخانه مناسب شما است. کتاب‌های خود را به صورت دسته‌بندی شده در طبقات مورب شکل قرار دهید و کتابخانه‌ای شیک و خلاقانه داشته باشید.

هرچند برای عده‌ای از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای ادغام کتابخانه با تلویزیون و سایر سرگرمی‌ها یک اتفاق دوست نداشتنی است، اما با وجود خانه‌های کوچک و فضاهای محدود، گاهی این ایده بهترین ایده است. معمولا فضای اطراف میز تلویزیون فضایی خالی و بی استفاده است که با تابلو یا وسایلی دکوری تزیین می‌شود، شما می‌توانید از این فضا به بهترین شکل استفاده کنید و آن را به یک کتابخانه تمام عیار تبدیل کنید.

 

 

طراحی کتابخانه خانگی

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: thespruce