طراحی کتابخانه خانگی دنج در بازسازی آپارتمان در رم / طراحی داخلی Strato

کتابخانه خانگی دنج در بازسازی آپارتمان

طراحی کتابخانه خانگی دنج در بازسازی آپارتمان در رم / طراحی داخلی Strato

طراحی کتابخانه خانگی دنج : یک اتاق مطالعه با یک مبل تختخواب‌شو و یک پنجره گرد در اتاق نشیمن خانه «پوینتینگ» ساخته شده، که سبک آپارتمان تک‌خوابه در رم است. طراحی این پروژه بر عهده استودیوی معماری «استراتو» بوده‌است. استودیو استراتو که یک شرکت معماری واقع در رم است، در سال 2007 توسط «مارتینو فراچتی» (Fraschetti) و «وینسنزو تاتولو» (Vincenzo Tattolo) تاسیس شد و طراحی داخلی این پروژه را در همکاری با یک معمار دیگر (Maria Clara Ghia) انجام داد.

طراحی کتابخانه خانگی دنج در بازسازی آپارتمان

این آپارتمان 110 متر مربعی که حول یک تراس کوچک خارجی شکل گرفته‌است، در مرکز شهر و مشرف به یک پارک رومن با درختان کاج قرار دارد.

 

مشتریان این پروژه که یک زوج بودند، از معماران خواستند نقطه‌ای آرام را برای مطالعه‌شان، یک اتاق خواب جادار با کمد بزرگ لباس با قابلیت قدم‌زدن در آن، و یک اتاق نشیمن پرنور با آشپزخانه‌ای را برای آن‌ها طراحی کنند که از چشم‌اندازهای اطراف بهره ببرند.

طراحی کتابخانه خانگی دنج در بازسازی آپارتمان

در ورودی آپارتمان، یک حمام کوچک در سمت چپ راهرو، اتاق نشیمن درست در روبرو و آشپزخانه و اتاق غذاخوری در سمت راست فضا قرار دارند.

 

اتاق نشیمن سفیدرنگ با کفپوش‌ پارکت که مشرف به پارک واقع در غرب و تراس خارجی خانه در شمال است، چشم‌اندازی دوگانه به فضای خارج دارد. تیم طراحی در ارتباط با تناسب فضای داخلی این خانه با چشم‌اندازهای خارجی گفت که در این طراحی آن‌ها از رنگ‌ها، مصالح، کاغذدیواری و بافت‌هایی استفاده کردند که با چشم‌اندازهای پارک در تناسب و هارمونی باشند.

اتاق نشیمن سفیدرنگ با کفپوش‌ پارکت

یک دیوار جداکننده در اتاق نشیمن که به اندازه یک پنجره گرد در آن خالی شده، فضای دنجی را مناسب مطالعه، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم فراهم می‌کند.

 

اتاق، که با قفسه‌های کتاب پوشانده شده‌است، یک مبل تختخواب‌شوی توکار را ارائه می‌کند که دارای قفسه‌بندی‌هایی در زیرش برای نگهداری لوازم است. پنجره‌ گرد اتاق علاوه بر خلق یک ارتباط بصری با اتاق نشیمن، به نور طبیعی اجازه ورود به اتاق را می‌دهد.

دیوار جداکننده در اتاق نشیمن که به اندازه یک پنجره گرد

معماران این طرح معتقدند که این فضای مطالعه از روی قصد نیمه مرتبط با فضای نشیمن است: تا حریم خصوصی و آرامشی بیشتر در این فضا خلق شود.

 

معماران در مورد ارتباط میان این دو اتاق افزودند: «ما به دنبال این بود که این دو اتاق را با هم مرتبط کنیم تا پیوستگی میان قسمت‌های مختلف خانه و در عین حال چشم‌انداز پارک را داشته‌باشیم. این اتاق، اتاقی ایده‌آل برای لذت‌بردن از این فراغت کوچک خیال است.»

آشپزخانه و اتاق غذاخوری به عنوان یک فضای بدون مرز که تراس را از طریق دربی کشویی با آشپزخانه متصل می‌کند

آشپزخانه و اتاق غذاخوری به عنوان یک فضای بدون مرز که تراس را از طریق دربی کشویی با آشپزخانه متصل می‌کند عمل می‌کنند. یک پنجره بزرگ در کنار میز غذاخوری مشرف به تراس و همینطور درختان کاج پارک مجاور خانه است.

 

یک درب در سمت چپ حمام در راهرو، به سمت بال شرقی آپارتمان حرکت می‌کند، جایی که درآن یک اتاق خواب با حمامی جادار و یک اتاق انبار لباس قرار دارند.

درب در سمت چپ حمام در راهرو، به سمت بال شرقی آپارتمان

استودیو استراتو گفت: « طراحی داخلی خانه پوینتینگ یک تجربه مساعد بود. یکی از آن لحظات ناب که علایق و خواسته‌های مشتری کاملا با انتخاب‌های طراح مطابق است.»

 

این استودیو افزود: «ما با ماریا کلارا گیا در یک تیم کار کردیم و در سادگی تلاش نمودیم عادت‌های زندگی صاحبخانه را در فضاهای مختلف خانه اعمال کنیم.»

طراحی کتابخانه خانگی دنج در بازسازی آپارتمان

دیگر پروژه‌های اخیر بازسازی مسکونی در رم شامل یک اسطبل قدیمی می‌شود که توسط استودیوی معماری MdAA (متعلق به ماسیمو دلساندرو) تبدیل به یک خانه با ظاهری شبیه به خانه درختی شده‌است. لاوه بر این می‌توان به یک آپارتمان شش طبقه اشاره نمود که توسط الساندرو تومئی (Alessandro Tomei) طراحی شده و دارای ستون‌های بتنی و دیوارهای جداکننده شیشه‌ای با قاب فولادی است.

 

 

 

طراحی کتابخانه خانگی دنج

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen