طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ Thuy Vien / معماری G+ Architects

طراحی کافی شاپ Thuy Vien / معماری G+ Architects

طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ Thuy Vien / معماری G+ Architects

طراحی کافی شاپ Thuy Vien ، می تو، ویتنام : در شهر می تو با تاریخی غنی از فرهنگ در قرن 17 تاسیس شد. این فرهنگ غنی به شهر می تو شخصیت یک شهر موفق را داد که در هماهنگی با تمدن رودخانه ای غرب است. این شهر هنوز بسیاری از خصوصیات باستانی معماری مستعمراتی دوران فرانسه را در خود حفظ کرده است.

معماران: G+ Architects

مساحت: 1280 متر مربع

سال ساخت: 2017

عکسبرداری: Hiroyuki Oki

شهر می تو با تاریخی غنی از فرهنگ در قرن 17 تاسیس شد.

 

همچنین، این موضوع روی فرهنگ مردم بومی نیز تاثیر داشته است. کافی شاپی که از آن صحبت می شود، با یک گالری آنتیک کوچک و خصوصی در آمیخته است که در یک شهر آرام در نزدیکی مرکز قرار گرفته و با مناظر باغستان ها و نهرهای آب احاطه شده است. طبیعت، ظاهر شهر و مردم، الهام بخش این پروژه بوده اند.

 

هدف طراحی کافی شاپ Thuy Vien بر این نقطه نظر بنا شد که یک ساختمان، المانی است مستقل از زمینه، اما در کنار این، همچنان به عنوان عاملی که دیگر اجزای زمینه را به هم ارتباط می دهد نیز نقش ایفا می کند. این نکته، رکن مهمی است که ساختمان را در گذر زمان پایدار می سازد.

بنابراین، تیم طراحی، یک فرم فضایی ارائه کردند که ترکیبی بود از عناصر هندسی ساده که با مصالح بستر ایجاد شده اند، یعنی همان مصالحی که از خانه های بومی و قدیمی تخریب شده برداشته شده اند تا مورد استفاده مجدد قرار بگیرند (مثل آجر، سفال و درب قدیمی). این راهکار باعث شد روح بستر ساخت در پروژه دمیده شود. در ضمن، در نظر گرفتن تناسبات انسانی به تایید هویت متریال ها کمک کرد.

فضای اصلی کافی شاپ، یک مخروط نامتقارن با سقف سفالی روی دریاچه است.

این پروژه به طور کلی از 3 خانه تشکیل شده است: فضای اصلی کافی شاپ، یک فضای چند عملکردی و یک فضای کمکی که فرم اشکال پلان آن را هندسه ای ساده تشکیل می دهد. این موارد، دریاچه مرکزی را احاطه کرده اند و از طریق راه میانی به هم وصل شده اند. فضای اصلی کافی شاپ، یک مخروط نامتقارن با سقف سفالی روی دریاچه است. این فضا از همه طرف با شیشه پوشانده شده تا از همه سو ویو داشته باشد.

فضای داخلی به 3 قسمت تقسیم شده است

فضای داخلی به 3 قسمت تقسیم شده است: فضاهای مربعی، دایره ای و مثلثی که در سطح پایین تری قرار دارند و باعث می شوند منظره ای که فرد می بیند، منظره سطح آب باشد. سقف در قسمت میانی خود دارای یک حفره است تا از نور طبیعی در قسمت جلوی کانتر بهره گرفته شود. این حفره با یک پارچه نازک پوشانده شده که نقاشی موندریان را روی سطح خود دارد و باعث می شود زمانی که آفتاب می تابد، تصویر آن روی کف فضا بیفتد. اصل لو کوربوزیه در رابطه با پنجره های نواری افقی در سه جبهه از نماهای این ساختمان اعمال شده تا با منظره طبیعی ارتباط برقرار شود و به این شکل، مرز داخل و خارج از بین برود.

متد تهویه طبیعی به لطف سیستم پنجره های افقی در ترکیب با کرکره هایی که آن ها نیز در سطح پایین و مشابه سطح آب قرار گرفته اند

متد تهویه طبیعی به لطف سیستم پنجره های افقی در ترکیب با کرکره هایی که آن ها نیز در سطح پایین و مشابه سطح آب قرار گرفته اند تا نسیم خنک دریاچه را به داخل بیاورند، دمای کل قسمت های کافی شاپ را تعدیل می کند. لانه پرنده ای که در قسمت بالای ساختمان در نظر گرفته شده است نیز کمک می کند مهمانان این کافه از نوشیدن قهوه خود لذت برده و احساس تازگی را تجربه نمایند. علاوه بر این، نگه داشتن همه درختان طبیعی و نهرهای موجود در سایت باعث شده بخش های ساخته شده با منظره سبز موجود در هم آمیخته شوند. این امر باعث می شود هسته ساختمان از هوای تمیز بهره مند گردد.

 

 

 

منبع: Archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو