طراحی کافی شاپ The Village / معماری Portal 92

طراحی کافی شاپ The Village / معماری Portal 92

طراحی کافی شاپ The Village / معماری Portal 92

طراحی کافی شاپ The Village ، مرادآباد، هند

معماران: Portal 92

مساحت: 600 متر مربع

سال ساخت: 2019

سازندگان: Vitra, The Arm Chair, Indi Hauz Design, The Fan Studio, Hybec, Amit marbles, Trimble, Vetra, Autodesk, Dbel Studio, Adobe, Sharma Farmhouse

معماران سرپرست: Aanchal Sawhney, Sagar Goyal

تیم طراحی: Aanchal Sawhney, Sagar Goyal, Praneet Singh, Varsha Rath, Astha Verma

عکسبرداری: Niveditaa Gupta

کارفرمایان: Prateek Ahuja

روستاها با ایفای نقش به عنوان فرم اولیه سازماندهی و سکونت گزینی در هند، در طول زمان به عنوان هم معنی هویت هند شناخته شده اند. تنوع فرهنگ و معماری یافت شده در روستاهای هند، بسیار اغوا کننده است، اما با این حال، هجوم متریال های جهانی شده در این فضاها نیز قابل مشاهده است.

تنوع فرهنگ و معماری یافت شده در روستاهای هند

. بافتی که خود با روستاهای مختلفی در هم آمیخته است.

خوبی ها و بدی های این هجوم، سبب شده جهت جستجوی راه حل های طراحی در فضای به سرعت پیش رو در روند شهری شدن هند اقدام شود. بافتی که خود با روستاهای مختلفی در هم آمیخته است.

بافت ها و احجام فضا برای ارجاع به حس خانه های روستایی هند طراحی شده اند.

شرکت معماری مسئول این پروژه اظهار می کند که وقتی نام پیشنهاد شده توسط کارفرما برای این بار/کافه را دریافت کرده، جواب بسیاری از سوالات موجود، مشخص شدند. مطالعه این دوگانگی که روستاها خلق می کردند، تفسیر ارتباط آن ها و محیط در حال تغییر، نقطه شروع ایده پردازی های گروه طراحی بود. بافت ها و احجام فضا برای ارجاع به حس خانه های روستایی هند طراحی شده اند.

فضاهای دورهمی دارای سایبان، پوشش نیمه باز در مقابل بخش های بزرگتر نشیمن دارند.

فضاهای دورهمی دارای سایبان، پوشش نیمه باز در مقابل بخش های بزرگتر نشیمن دارند. احتمال وجود الگوهای حرکتی مختلف، تصور حضور در یک اقامتگاه ارگانیک را به فرد می دهد و پرسنل می توانند به راحتی مسیر خود را پیدا کنند.

فضاهای دورهمی دارای سایبان، پوشش نیمه باز در مقابل بخش های بزرگتر نشیمن دارند.

فرم فضای سبز و دیوارها به شکلی سورئال در نظر گرفته شده تا حس خانه های روستایی را ایجاد کند

فرم فضای سبز و دیوارها به شکلی سورئال در نظر گرفته شده تا حس خانه های روستایی را ایجاد کند

فرم فضای سبز و دیوارها به شکلی سورئال در نظر گرفته شده تا حس خانه های روستایی را ایجاد کند. پس از تلاش های بسیار برای اضافه کردن حس و حال گرم به فضا، پلاستر سفال انتخاب شد، در حالی که بتن به شکل حلقه ای، داخل صفحه فلزی به چشم می خورد. گیاهان نیز به نحوی اصلاح شده اند که اطمینان حاصل شود دوام می آورند.

گلدان های برنجی در اندازه های مختلف در دکوراسیون به کار رفته اند

این شهر، شهرت زیادی در رابطه با صنایع دستی برنجی دارد و از این رو با نام Pital Nagri (“شهر برنجی”) شناخته می شود. گلدان های برنجی در اندازه های مختلف در دکوراسیون به کار رفته اند تا این صنعت محلی را نشان دهند. چراغ های داخلی، طوری طراحی شده اند که از طریق ستون های چوبی، معلق باشند. کفپوش حیاط مرکزی با کمک صفحه های شکسته سنگ خشن کاداپا اجرا شده که در هند یافت می شود. هدف، طراحی فضایی بود که یادآور خاطرات روستا برای مردم امروزی هند که به دنبال فضایی نوستالژیک برای نوشیدن هستند، باشد.

طراحی فضایی بود که یادآور خاطرات روستا برای مردم امروزی هند که به دنبال فضایی نوستالژیک برای نوشیدن هستند، باشد.

 

 

کافی شاپ The Village

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com