طراحی کافی شاپ Sense Beijing / معماری RSAA/Büro Ziyu Zhuang

طراحی کافی شاپ Sense Beijing

طراحی کافی شاپ Sense Beijing / معماری RSAA/Büro Ziyu Zhuang

طراحی کافی شاپ Sense Beijing ، نوسازی، بیجینگ، چین

معماران: RSAA

مساحت: 530 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Shengliang Su, Frontera Lighting Design (Beijing), Nestlé China

طراحی داخلی: Xin Zhao, Xinru Wang, Wei Cai, Zhuliang Ding

طراحی گرافیک: Ogilvy Beijing

مشاور نورپردازی: Frontera Lighting Design (Beijing)

مشاور سازه: Qiguo Sun

تیم ساخت: Beijing Jiemei Tiancheng Cultural Communication Co., Ltd.

مالک: Nestlé China

شرکت معماری  RSAA/ Büro Ziyu Zhuang در همکاری با کمپانی Nestlé چین، کافی شاپ Sense Beijing را طراحی کرده است که طراحی برند آن بر عهده Ogilvy Beijing بوده است. این پروژه از تاریخ 27 آپریل تا 5 مه در خیابان No.27 Neiwubu  باز است که طراحی آن برای ارائه یک حس کاملا جدید از تجربه قهوه و حیاط های سنتی چینی صورت گرفته است.

Beijing تغییر شکل پیدا کرده است. Siheyuan (حیاط سنتی چینی در بیجینگ، یک استعاره از شهر می باشد. با جریان پیدا کردن جنبش های شهری درون حیاط، مرزها در هم شکسته می شوند.

طرح، درون یک سری از محدوده های شهر باستانی رخنه می کند، مردم را به درون خیابان های شهر هدایت کرده و آن ها را با تصاویری از خاطرات باستانی و احساسات معاصر رو به رو می سازد.

یکپارچه سازی خصوصیات یک فضای معاصر با حیاط چینی سنتی کار راحتی نیست. با توجه به الگوی حیاط چینی سنتی که ارتباطاتش حاصل سیستم سازه ای و فرم آن است، در گسترش فضا محدودیت های زیادی وجود دارد.

درون حیاط مربعی شکل، پویایی سبب ایجاد حفره ها و یک سری فضاهای منعطف در میان پرده های فلزی شده است، که به عنوان محدوده روابط شهر باستانی تلقی می شوند. این موارد با حیاط اصلی در می آمیزند و مردم را به گپ و گفت در کنار نوشیدن قهوه و فهمیدن گذشته و آینده بیجینگ دعوت می کنند. قهوه می تواند داستان های تاریخی و فرهنگی را نقل کند، کافه نیز همین طور.

در عملیات بازسازی، تیم طراحی طی یک رویکرد ملایم، تصویری معاصر را درون حیاط ایجاد می کنند. به این ترتیب، این طراحی هم به صورت مجازی و هم واقعی، یک نوع هم پوشانی با حیاط اصلی ایجاد کرده است. این ترکیب، یک درک و تجربه جدید از فضای حیاط فراهم می سازد.

 

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

منبع: Archdaily