طراحی کافی شاپ Saem / معماری LABOTORY

طراحی کافی شاپ Saem / معماری LABOTORY

طراحی کافی شاپ Saem / معماری LABOTORY

طراحی کافی شاپ Saem ، کره جنوبی، کره جنوبی

معماران: LABOTORY

مساحت: 135 متر مربع

سال ساخت: 2019

تامین کنندگان:  Benjamin Moore, Dongnam Furniture, Hanji, Terraco Korea

معماران سرپرست: Park Kee Min, Jung Jin Ho

تیم طراحی: Kang Ji Yeon, Yoon Jung Hwan

عکسبرداری: Yong Joon Choi

کافه SAEM برای مراجعین، یک فضای راحت، آرام و باز ایجاد کرده که آن می توانند در فضایش به گفتگو بپردازند.

طراحی کافی شاپ Saem ، به صورت همزمان، دارای سکون و یک حس قوی است. سازه شسته و رفته و رنگ های طبیعی با هم ترکیب شده اند و نهایتا کافه SAEM به شکل یک باغ سنتی کره ای در آمده است. Labotory یک سوسواوون، پاویون Gwanpunggak که یکی از سه باغ بزرگ کره است را به عنوان موتیف انتخاب کرده است. در نتیجه، کافه SAEM برای مراجعین، یک فضای راحت، آرام و باز ایجاد کرده که آن می توانند در فضایش به گفتگو بپردازند.

طراحی کافی شاپ Saem ، به صورت همزمان، دارای سکون و یک حس قوی است.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

تعادل کافه SAEM به خاطر تناسبات آن است.

تعادل کافه SAEM به خاطر تناسبات آن است. یک بار و ستون، مرکز فضا را حمایت می کنند. به علاوه، این خط عمودی، تقارنی در فضا ایجاد می کند و فضا را از خسته کنندگی در می آورد.

یک حائل کنفی، فضای نشیمن را تفکیک می کند.

طراح با کمک گرفتن از عناصر سنتی برگرفته شده از پاویون Gwanpunggak ، یک حس آرامش بخش ایجاد می کند. “عناصر مختلفی، حس و حال کافه SAEM را تشکیل می دهند، مثل خط افقی مبنی بر سقف و کف که مرز داخل و خارج را محو می سازد، ستونی که از متریال های طبیعی تشکیل شده، سطح زبر گرانیت، بافت کاغذ سنتی کره ای، سطوح متفاوت، قاب پنجره و کنتراست متریال ها.

طراح با کمک گرفتن از عناصر سنتی برگرفته شده از پاویون Gwanpunggak ، یک حس آرامش بخش ایجاد می کند.

در ضمن، این عناصر، به صورت قوی، مشخصات خود را نشان می دهند. به عنوان مثال، یک حائل کنفی، فضای نشیمن را تفکیک می کند. گرچه، این متریال، همچنان اجازه دید داشتن به فضای داخل را می دهد. به عبارت دیگر، این پارچه نیم شفاف به چند قسمت تقسیم می شود و فضاها را هوشمندانه به هم ارتباط می دهد. در ضمن، اختلاف سطح، سبب ایجاد حریم قوی تری می شود.

این حالت های ایجاد شده توسط متریال ها قصد طراح را نمایان می کنند.

این حالت های ایجاد شده توسط متریال ها قصد طراح را نمایان می کنند. کافه SAEM، فرم مینیمالی دارد، اما به خاطر اضافه شدن متریال های مختلف در ترکیب با هم، حس و حال یک باغ کره ای برای مراجعین تداعی می شود. این روشی است که طراح برای طراحی یک فضا با اعمال طرح، تجربه و منظور خاص به کار برده است.

دکوراسیون داخلی پویانو

 

 

 

طراحی کافی شاپ Saem

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری

archdaily.com