طراحی کافی شاپ Option / معماری TOUCH Architect

طراحی کافی شاپ Option / معماری TOUCH Architect

طراحی کافی شاپ Option / معماری TOUCH Architect

طراحی کافی شاپ Option ، تایلند

معماران: TOUCH Architect

مساحت: 150 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Metipat Prommomate

تامین کنندگان: Danpal, iLight, HACO, DVP

محصولات مورد استفاده در این پروژه: Ventilated / Double Skin Façade

کارفرما: Panupant Laoraoviroj

پیمانکار: SI Architecture and Construction

بودجه: 95000 دلار

کافی شاپ Option در مرکز شهر اودون تانی، تایلند قرار دارد.

کافی شاپ Option در مرکز شهر اودون تانی، تایلند قرار دارد. این فضا زمین محدودی دارد که به صورت مستقیم از خیابان قابل دسترسی است. در فضای مذکور، سه عملکرد اصلی در کنار هم وجود دارد که کافه، رستوران و بار هستند. در ضمن، عملکردهایی مانند کافه / نانوایی و رستوران غذای سالم نیز به صورت نوبتی به زمان صبح اختصاص دارند و بار مشروب نیز در عصر عملکرد خود را دارد.

طبقه اول شامل کافه و بار است و نیم طبقه روی آن، فضای نشیمن را تشکیل می دهد

از آن جا که عملکردهای این کافی شاپ، نوبتی هستند، طراحی فضاهای کافه به نحوی صورت گرفته که برای هر دوی این عملکردها مناسب باشد. این کافه دارای دو طبقه است. طبقه اول شامل کافه و بار است و نیم طبقه روی آن، فضای نشیمن را تشکیل می دهد که درون یک باکس جای گرفته است.

طراحی فضاهای کافه به نحوی صورت گرفته که برای هر دوی این عملکردها مناسب باشدباکس سفید ساده به این منظور خلق شده که با بستر، کنتراست ایجاد نموده و روی عناصر هنری داخل فضا تاکید کند.

باکس سفید ساده به این منظور خلق شده که با بستر، کنتراست ایجاد نموده و روی عناصر هنری داخل فضا تاکید کند. این امر، جلب نظر افرادی که در اطراف سایت قرار دارند را ساده تر کرده و در عین حال با استفاده از متریال های تمام سفید یا سیاه، به سادگی اتمسفر متفاوتی ایجاد نموده است.

باکس سفید ساده به این منظور خلق شده که با بستر، کنتراست ایجاد نموده و روی عناصر هنری داخل فضا تاکید کند.

دو وید نیز به چشم می خورند که یکی تمام شفاف و دیگری نیمه شفاف هستند. موردی که نیمه شفاف است، نمای جلویی را شکل می دهد و از دو لایه پلی کربنات بی رنگ تشکیل شده که سبب تغییر شدت نور می شود. این پوسته اجازه ورود نور طبیعی از بیرون به درون فضا را می دهد، در حالی که در طی شب به خاطر نورپردازی های رنگی داخل فضا که به خاطر عملکرد بار است، ظاهر رنگی پیدا می کند. این پوسته، احساسات مشتریان را در طی زمان برانگیخته می کند.

طراحی مینیمال

 

 

طراحی کافی شاپ Option

منبع: Archdaily

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو