طراحی کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer / معماری MOC DESIGN OFFICE

کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer

طراحی کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer / معماری MOC DESIGN OFFICE

کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer ، سنگاپور، سنگاپور

طراحان داخلی: MOC DESIGN OFFICE

مساحت: 250 متر مربع

سال ساخت: 2019

معماران سرپرست: Sam Liang, Vivi Wu

عکسبرداری: ArchiTranslator

کارفرما: HEYTEA

طراحی کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer / معماری MOC DESIGN OFFICE

“فانوس دریایی”. نه چندان دور از Fort Canning Hill، Clarke Quay ، زمانی یکی از پرهیاهو ترین اسکله های سنگاپور بود. حالا دیگر این محل به عنوان بارانداز برای برداشتن و تخلیه بار عمل نمی کند و انبارهای بزرگ آن به فضایی برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شده اند. این محل، جایی است که HEYTEA با الهام گرفتن از فانوس دریایی به عنوان تم طراحی، اولین شعبه مجموعه فروشگاه های خارج از کشور پروژه Day Dreamer خود را افتتاح کرد.

تیم طراحی MOC DESIGN، HEYTEA را در فرم آزاد با طرح بندی دارای چشم انداز و تم روشن سفید، در تضاد با خیابان های تاریک و رمزآلود Clarke Quay طراحی کرده اند. با الهام از فانوس Fort Canning Hill، تیم طراحی MOC DESIGN از 20 لامپ ستونی در فضا استفاده کرده اند که برخی از آن ها بالای میزهای مرتفع قرار گرفته اند تا کاربردی باشند.

 

تیم طراحی MOC DESIGN از 20 لامپ ستونی در فضا استفاده کرده اند

تیم طراحی MOC DESIGN از 20 لامپ ستونی در فضا استفاده کرده اند

در کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer لامپ های ستونی به تدریج، تاریک و روشن می شوند،

 

در کافی شاپ HEYTEA Day Dreamer لامپ های ستونی به تدریج، تاریک و روشن می شوند، دقیقا همان طور که یک فانوس دریایی از خود نور می دهد. از طریق باکس شیشه ای ورودی، مردم می توانند تغییر تدریجی روشنایی لامپ ها را مشاهده کنند. در ترکیب با نور طبیعی، این فضا شکل های متفاوتی را از صبح تا عصر به خود می گیرد.

نورپردازی سطح بالای فریم چوبی نیز سبب ایجاد روشنایی ملایمی در فضای داخلی می شود. به علاوه، نورهای نقطه ای به عنوان پارتیشن های بصری برای جدا کردن فضاهای نشیمن و معبرها به کار رفته اند.

نورپردازی سطح بالای فریم چوبی نیز سبب ایجاد روشنایی ملایمی در فضای داخلی می شود

فانوس دریایی ، نقش کمک به هدایت کشتی های دریا را دارد،

فانوس دریایی ، نقش کمک به هدایت کشتی های دریا را دارد، در حالی که لامپ های ستونی نیز عملکرد مشابهی دارند. در زمان های قدیم، مردم برای نوشیدن چای به دور هم جمع می شدند. در این فضا، مردم جوان امروزی به دور لامپ های ستونی جمع شده و HEYTEA را با هم شریک می شوند. با این نورپردازی لامپ های ستونی به عنوان یک سمبل به کار رفته که افراد علاقه مند به نوشیدن چای را به سمت محلی که می خواهند، راهنمایی می کنند.

ا این نورپردازی لامپ های ستونی به عنوان یک سمبل به کار رفته که افراد علاقه مند به نوشیدن چای را به سمت محلی که می خواهند، راهنمایی می کنند.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com