طراحی کافی شاپ F / معماری Wangstudio

طراحی کافی شاپ F

طراحی کافی شاپ F / معماری Wangstudio

طراحی کافی شاپ F – Coffee بر اساس ایده اولیه ساده گرایی، استفاده از آجر، بتن، کفپوش بتنی، درختان و آب برای ایجاد یک فضای احساسی، طراحی شده است.

کافی شاپ، تی. پی دونگ هوی، ویتنام

Wangstudio

217 متر مربع

2014

عکسبرداری: Hiroyuki Oki

در این کافه، سه لایه فضای اصلی وجود دارند. اولین لایه این کافی شاپ، یک باغ است که درخت و آب دارد؛ لایه دوم، راهرویی است که در ارتباط مستقیم با باغ و آب می باشد. سومین لایه، مرکز است که در فضای آن، مشتری ها می توانند از محیط خصوصی لذت ببرند و در صورت نیاز از تهویه مطبوع فضا نیز استفاده نمایند.

فضای کافه از 24 قوس آجری تشکیل شده است و به کمک آن یک زبان بصری خاص به کار رفته که درک ما را از فضای کافه را با حداکثر تاثیرگذاری و حداقل های ممکن، شکل می دهد.

این کافه با این که ساده است و در اجرای آن، آجر در نقش تنها متریال اصلی به کار رفته، فضایی دوست داشتنی دارد. شاید دوست داشتنی بودن آن نیز به خاطر همین سادگی باشد. تصویر قوس های این کافه در حوض آبی که اطراف آن وجود دارد، منعکس شده و فرم قوس ها را به صورت بیضی نشان می دهد. قوس های مذکور در فضای داخلی کافه نیز اجرا شده اند و به این شکل، پیوستگی نما و طراحی داخلی، حفظ شده است. از آن جایی که محیط این کافه، محیطی گرم است، صندلی ها و میزهای داخل آن نیز چوبی انتخاب شده اند تا حس گرمی بیش تری به فضای درون آن بدهند. در ضمن، دید بازی که محیط داخل کافه به فضای باغ و حوض دارد، باعث می شود طبیعت به محیط داخل کافه راه پیدا کند و فضای آن را دوست داشتنی تر جلوه دهد.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com