طراحی کافی شاپ Elm / معماری Olson Kundig

طراحی کافی شاپ Elm / معماری Olson Kundig

طراحی کافی شاپ Elm / معماری Olson Kundig

طراحی کافی شاپ Elm ، سیاتل، ایالات متحده آمریکا

معماران: Olson Kundig

مساحت: 560 فوت مربع

سال ساخت: 2018

عکسبرداری: Rafael Soldi

تامین کنندگان: PentalQuartz, -, Advance Tabco

کارفرمایان: Elm Coffee Roasters

دست اندرکاران: Sellen Construction, General Contractor

کافی شاپ گرم و روشنی که در طبقه اول ساختمان

کافی شاپ گرم و روشنی که در طبقه اول ساختمان چند عملکردی 9th & Thomas (که آن هم توسط Olson Kundig طراحی شده) قرار دارد، به گونه ای طراحی شده تا یک فضای بی تکلف با قهوه های دست ساز در اختیار مردم قرار دهد؛ یعنی همان خصوصیت اصلی Elm. در واقع، این کافه یک شعبه برای کافی شاپ اصلی Elm که در محله Pioneer Square قرار دارد، محسوب می شود.

این کافی شاپ و محل فروش قهوه و تجهیزاتش که در محله South Lake Union سیاتل واقع شده است، فضایی برونگرا دارد و به سمت خیابان باز و گشوده می باشد. این خصوصیت کافه سبب دعوت رهگذران به فضای داخل و تبدیل لابی به یک محیط اجتماعی و سرگرم کننده می شود. کاشی های سبز رنگ دست ساز که توسط Cerámica Suro در مکزیک تامین شده اند در پس زمینه کافه به چشم می خورند و قابی سفید رنگ از جنس مرمر دارند که همان کانتر کافه است. این کاشی ها سبب ایجاد یک پس زمینه روشن در کافه و محیطی دعوت کننده شده اند.

فضایی برونگرا دارد و به سمت خیابان باز و گشوده می باشد.

Kirsten R. Murray از تیم طراحی می گوید: ” ما می خواستیم برای طراحی کافه Elm، یک پس زمینه روشن با حس خوب طراحی کنیم که خیلی خوب از آب در آمده و حسابی دعوت کننده است.”

فضایی برونگرا دارد و به سمت خیابان باز و گشوده می باشد.

در واقع، هدف از طراحی پس زمینه کافه به این شکل، این بوده که رهگذران با دیدن فضای داخل کافه از پشت نمای شیشه ای آن به داخل آن کشیده شوند.

 

 

 

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو / اکبری

منبع: Archdaily