طراحی کافی شاپ Botanic Museum / معماری  arche708

طراحی کافی شاپ Botanic Museum / معماری arche708

طراحی کافی شاپ Botanic Museum / معماری  arche708

طراحی کافی شاپ Botanic Museum ، جین‌ها، کره جنوبی

معماران: arche708

مساحت: 200 متر مربع

سال ساخت:2018

عکسبرداری: Soulgraph

تامین کنندگان: Eagon, Modern lighting, FeeLux

کارفرما: Jinhae Botanic Museum

Botanic Museum فضای آزادی دارد که بهره بردار می تواند به دلخواه خود از آن استفاده کند. کافه تریا یکی از ساختمان هایی بود که باید در زمین کشاورزی انتهای کوهستان  Bongdongsan در جین‌ها کره جنوبی کره  ساخته می شد. همان طور که زمان سپری می شود، داستان های این منطقه هم عوض می شوند. فضاها خلق می شوند، گسترش می یابند و زمانی که آن قدر قدیمی شده اند که دیگر پاسخگوی عملکرد مورد نیاز نیستند، از بین می روند. ما به این فکر کردیم که کارخانه کودسازی می تواند دارای معنای بزرگی باشد، اما به شرط این که به جای از بین رفتن، با یک عملکرد جدید، جان دوباره بگیرد.

ما طراحی را از خارج به داخل پیش بردیم و طرح کافه را طوری برنامه ریختیم که از کارخانه کودسازی فعلی که یک ساختمان با سازه فولادی است، استفاده ببریم، با امید به این که کارمان رویکردی ارگانیک داشته باشد. بخش پایینی را با آجرهای قدیمی سر و سامان دادیم. این در حالی بود که سقف کارخانه کودسازی و بخش بالایی را به همان شکلی که بودند، باقی گذاشتیم. این رویکرد برای این بود که طراحی در صحنه موجود جریان پیدا کند و نه این که طرح ما جدا و ناسازگار به نظر برسد.

ما فکر کردیم که آجرهای قدیمی با فضایی که قرار است به نوعی مورد بازسازی و بازگردانی قرار گیرد، تشابه زمینه ای دارد. ما همچنین اعتقاد داریم که بازگردانی یک فضا خیلی ارزشمند است، زیرا به معنای پذیرش اتمسفر موجود است و به فضای قبلی اجازه می دهد در قالب فضای جدید نفس بکشد. ما با کمک توپوگرافی، قصد نشان دادن چیزی را داشتیم که از دل زمین بر آمده است. از این رو، شیء و فضا به صورت یک توده درک می شوند. ما همچنین می خواستیم فضا عملکرد یک خیابان شهری و پلازا را داشته باشد. می توان گفت که این، بنیادی ترین و سازنده ترین رفتار است.

ما می خواستیم ماجرای کسانی که از فضا استفاده می کنند، در آن جریان پیدا کند. سازه تشکیل شده از آهن و بتن، پلکان را شکل می دهد. ما این فضا را به گونه ای طراحی کردیم که بهره بردارانش قدر حس خوب طبیعت را بدانند، با این امید که هر گام آن ها، پر از کشش، امید و لذت غیر منتظره باشد.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

منبع: Archdaily