طراحی کافی شاپ و اقامتگاه IDUMI / معماری Tenhachi Architect & Interior

طراحی کافی شاپ و اقامتگاه IDUMI

طراحی کافی شاپ و اقامتگاه IDUMI / معماری Tenhachi Architect & Interior

پروژه طراحی کافی شاپ و اقامتگاه IDUMI ، مسکونی، چوفو، ژاپن

معماران: Tenhachi Architect & Interior Design

مساحت: 195 متر مربع

تامین کنندگان: BANG & OLUFSEN, Hans Wegner, KWC, NEW LIGHT POTTERY

معمار مسئول: Tomoko Sasaki, Kei Sato

عکسبرداری: Kenya Chiba

اجرا: OGAWA co

خانواده مالک در طبقه بالای کافه زندگی می کنند

خانواده مالک در طبقه بالای کافه زندگی می کنند. داستانی وجود دارد که برای ساکنین این فضا اهمیت زیادی داشته است. پدربزرگ مالک، رستورانی راه اندازی کرده که نامش IDUMI است و در زبان ژاپنی معنای “خوب” دارد. بعد از این که پدربزرگ خانواده فوت کرد، فرزندش بزرگش کافی شاپ را باز کرد و نام آن را به احترام پدربزرگ، IDUMI گذاشت.

بهبود زندگی همسایگان و خوش گرداندن اوقات مردم با نوشیدنی یک لیوان قهوه است.

کانپست طراحی کافی شاپ و اقامتگاه IDUMI ، بهبود زندگی همسایگان و خوش گرداندن اوقات مردم با نوشیدنی یک لیوان قهوه است. به دنبال اجرای همین کانسپت، هیچ نشانه ای از فروشگاه در نما دیده نمی شود و کافه، لوگوی ساده ای دارد.

در فضای وسیع کافه، چوب های متقاطع زاویه دار به چشم می خورند

در فضای وسیع کافه، چوب های متقاطع زاویه دار به چشم می خورند. این سازه چوبی به شکل اکسپوز اجرا شده، چرا که سازه چوبی، زیباست و بافت چوب، فضا را گرم جلوه می دهد. سعی بر آن بوده تا دیگر مصالح از میان صنایع ژاپنی انتخاب شود. موزاییک سفید روی کانتر، چراغ دست ساز برنجی و فنجان های قهوه سفالی از این قبیل هستند. این روحی است که از سنت ژاپنی در آینده دمیده شده است.

سه نسل در این خانه زندگی می کنند و هر یک از آن ها یک فضای خواب کوچک دارند

طبقه دوم و سوم، خانه خانواده مالک را تشکیل می دهند. سه نسل در این خانه زندگی می کنند و هر یک از آن ها یک فضای خواب کوچک دارند که تنها محیط خصوصی خانه است. خانه، 3 فضای نشیمن انعطاف پذیر دارد که فضای عمومی هستند. این فضاها می توانند به اشتراک گذاشته شوند یا به صورت شخصی مورد استفاده قرار گیرند. در ضمن، این فضاها در آینده نیز در صورتی که مالکین به آن ها نیاز داشته باشند، می توانند مورد اصلاح قرار گیرند. این یک فضای مسکونی با مرز متغیر است.

این یک فضای مسکونی با مرز متغیر است.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com