طراحی کافه مثلث شکل Sky / معماری J.R

طراحی کافه مثلث شکل Sky / معماری J.R

طراحی کافه مثلث شکل Sky / معماران J.R

معماران: J.R Architects

مکان: Tainan، تایوان

مساحت: 60 متر مربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: این پروژه در گوشه‌ای از یک تقاطع در کنار یک پارک در منطقه ای مسکونی از شهر Tainan واقع شده است. برنامه ای که برای این فضا در نظر گرفته شده بود شامل یک کافه برای جامعه محلی می شد. علاوه بر سرویس غذا خوری داخلی، این کافی شاپ همچنین یک مسیر مخصوص برای ارائه سرویس به موتورسواران در اطراف فضای بیرونی خود فراهم کرده است تا بتواند پاسخگوی جامعه بزرگ موتورسواران و دوچرخه سواران تایوان باشد؛ به این صورت که آن ها می ‌توانند به شکل مستقیم از بیرون سفارش داده و سفارش خود را تحویل بگیرند، بدون نیاز به پارک کردن.

ترکیب اولیه این پروژه توسط سه کانتینر به طول ۲۰ فوت شکل گرفته که یک حلقه مثلثی را ایجاد کرده‌اند. این کانتینرها تمامی فضاها را به هم وصل می کنند، از جمله یک دفتر اداری، یک فضای کانتر و یک فضای غذاخوری. گروه طراحی نه تنها بافت و متریال اصلی این کانتینر های صنعتی را حفظ کرده اند، بلکه همچنین ارتباط و تعاملی را بین این سازه معماری و محیط شهری بیرون ایجاد کرده اند. این کار توسط پنجره ها، شبکه های مش گسترده و صفحات نیمه شفاف پلی کربنات انجام شده است. در نهایت کانتینر ها تداعی‌کننده یک سبک شیک و زیبا هستند و در شهر به عنوان بلوک هایی شبیه به لگو عمل می کنند و به فضا آرامش و راحتی می افزایند.

تیم طراحی به منظور کنترل بودجه هم داخل و هم خارج کافه را به طور کلی به شکل مادی و با متریال در نظر گرفته است. برای مثال ورقه سفید رنگ فولادی به شکل یک میز بار پیوسته تاشده و حس خشک و خشن بودن داخل کانتینر را کاهش داده است. بنابراین مبلمان مانند یک کاغذ تا شده درون یک فضای محدود به نظر می‌ رسند. علاوه بر این دور تا دور کافه و مسیر رانندگی با سنگ ریزه پوشیده شده است. این سنگ ریزه ها با الگویی به شکل منحنی در فضا انباشته شده اند، به عنوان کانسپت لنداسکیپ که گسترش یافته، به درون حیاط مثلثی کشیده شده و با آن ادغام می شود.

افرادی که از این کافه بازدید می کنند، در آن آرامش داشته و از منظره حیاط داخلی که گیاه کاری شده است لذت می برند. در عین حال، آسمان آبی که توسط کانتینرها به شکل مثلثی قاب گرفته شده است، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌ دهد تا به طور موقت و برای مدتی از هرج و مرج و شلوغی شهر دور باشند.

 

 

طراحی کافه مثلث شکل

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily