طراحی کافه شیرینی / معماران Solo Arquitetos

طراحی کافه شیرینی / معماران Solo Arquitetos

طراحی کافه شیرینی / معماران Solo Arquitetos

این متن توسط معماران پروژه تهیه شده است : پروژه اولین طراحی کافه شیرینی  ” داستان های کوکی ” با خلق یک برند تجاری جدید ایجاد شد. هدف این پروژه ، تعریف جدیدی از هویتی نو و تحقق یک فضای فیزیکی برای خدمت به مشتریان می باشد.

معماران : Solo Arquitetos

موقعیت مکانی :

Rua Moysés Marcondes, 429 – Juvevê, Curitiba – PR, 80530-320,Brazil

دسته بندی : طراحی داخلی

سرپرست گروه معماران: Gabriel Zem Schneider

مساحت پروژه طراحی کافی شاپ :

110.0 m2

سال اجرای پروژه طراحی کافی شاپ :2017

عکاسان :Eduardo Macarios

شرکت مجری و محصولات :Marcenaria Fogaci

کافه شیرینی

نورپردازی

نمای کافه از خیابان

فضای خدمات و پذیرایی

مکان انتخاب شده برای پروژه در خیابان  Moyses Marcondes در Curitiba ( بزرگترین شهر استان Paraná در کشور برزیل می باشد). این مکان به بازسازی کامل برای کاربری مجدد نیازمند بود چرا که به خاطر مستاجر قبلی ساختمان در شرایط آسیب پذیر و متزلزلی قرار داشت. البته این مسئله نیز که شرایط قرارداد تجاری نیز کوتاه مدت است مورد غفلت قرار نگرفت.

حس های مختلفی برای مراجعین

کانسپت اصلی این پروژه ، خلق یک فضای ساده و دلچسب بود که بتواند از مشتریان مختلف با متنوع ترین منوها پذیرایی کند.. همچنین از همه مشتریان درخواست کند که گزینه های متنوع دیگری برای منو پیشنهاد دهند. اولین تغییری که در بنا ایجاد شد ، تغییر درب های ورودی بوده است. درب های ورودی قبلا کنار درب دو لنگه قرار داشتند و در حال حاضر با درب های یک لنگه جایگزین شده اند. این تغییر ساده نه تنها باعث می شود که بین فضای خدمات و پذیرایی حریم ایجاد کند ، همچنین حس های مختلفی برای مراجعین به فضای کافه خواهد داشت.

خلق یک فضای ساده و دلچسب

وقتی که مراجعه کننده وارد کافه می شود ، تمرکز و توجه او به سمت کانتر و محصولات پشت شیشه خواهد بود و زمانی که به دنبال سالن می باشد ، فضایی دعوت کننده پیش روی خود برای مکث و نشستن پیش روی خود می باشد.

قفسه مدولار در پشت سالن

کلیت طراحی با پالتی محدودی از رنگ و متریال شکل گرفت. با این که این دو به نظر سرد می آیند اما ترکیب متعادل در آخر یدست آمده است چرا که آن را با مبلمان مدولار و محصولات قهوه به خوبی ترکیب کرده اند.

پالتی محدودی از رنگ و متریال

همچنین لازم به ذکر است که حضور یک قفسه مدولار در پشت سالن باعث شده است که  فضای بین آشپزخانه و سرویس بهداشتی جدا شود. این قفسه مدولا به عنوان یک اشکوب می تواند علاوه بر اینکه از لحاظ دکوری به زیبایی فضا اضافه کند، مکانی برای نمایش محصولات نیز در کافه عطا کند. فضای سالن این کافه حالتی از پویایی غیر رسمی را به مراجعه کنندگان تلقین می کند.

میز های با ارتفاع کم ، میزهایی با ارتفاع بلند و یک گرند استند

کاربران در فضا سه گزینه برای نشستن و استفاده از فضا پیش رو دارند. میز های با ارتفاع کم ، میزهایی با ارتفاع بلند و یک گرند استند (نشیمن های بلند کنار میزهای بلند). این سه گزینه برای انتخاب مشتری ها باعث می شود که حسی آشنا در فضا ایجاد کند ، چیزی شبیه به یک اتاق نشیمن بزرگ که به همه خوشامد می گوید.

نمای ایزومتریک

 

 

پلان مبلمان طبقه همکف

 

 

 

طراحی کافه شیرینی

تحریریه پویانو