طراحی چایخانه Boundless Xixi / معماری AT DESIGN

طراحی چایخانه Boundless Xixi / معماری AT DESIGN

طراحی چایخانه Boundless Xixi / معماری AT DESIGN

چایخانه Boundless Xixi در پارک تالاب ملی Xixi هانگژو واقع است. Xixi مساحتی برابر با 11.5 کیلومتر مربع را پوشانده است. این پارک، مجموعه ای از تالاب های شهری، تالاب های کشاورزی و تالاب های فرهنگی است. این پارک توسط حلقه های آب منحنی شکل، چهار کوه مارپیچ، معابد باستانی و پشته های عقبی و جلویی احاطه شده است.

طراحی داخلی، هانگژو، چین

معماران: AT DESIGN

مساحت: 800 متر مربع

سال ساخت: 2019

چایخانه Boundless Xixi در پارک تالاب ملی Xixi هانگژو واقع است

پیش از نوسازی این چایخانه، مشکلاتی مثل تاریک بودن، محصور بودن و قدیمی بودن ساختمان وجود داشت

پیش از نوسازی این چایخانه ، مشکلاتی مثل تاریک بودن، محصور بودن و قدیمی بودن ساختمان وجود داشت. طراحان چایخانه Boundless Xixi ، یعنی Shen Mo و Tao Jianpu، بعد از صحبت کردن با مالکین جدید و درک فضای چایخانه، نیتشان این شد که سنت شکنی کنند، اما در کنار آن، سنت را حفظ کرده و تعاملی بین معماری و و فرهنگ ایجاد نمایند. همان طور که کارفرما خواسته است – “یک فضا که با تصویرسازی، تعبیر شود.”

فضاها به یکدیگر باز هستند که سبب افزایش روشنایی و نفوذپذیری می شود.

بر مبنای حفظ سیستم سنتی تیر و ستون، طراح، یک ایده در طراحی خود در نظر گرفته و شیشه کف تا سقف را برای به نمایش گذاشت اسکلت ساختمان به کار گرفته است. مکعب شیشه ای بزرگ در ورودی، یک مرز نامرئی ایجاد می کند که منظره و فضای داخلی را در بر می گیرد. فضاها به یکدیگر باز هستند که سبب افزایش روشنایی و نفوذپذیری می شود. با وارد شدن به فضا می توان تعامل بین دو وجه واقعی و مجازی را دید، با مفهوم این که “همه چیز مثل حباب های رویایی است”.

وقتی نور خورشید از پنجره به فضا وارد می شود

در راستای مسیر سنگی ورودی و با حرکت آرام به سمت عمق فضا، در انتها یک منظره طبیعی مینیاتوری وجود دارد که چشم انداز بیرون را منعکس می سازد. وقتی نور خورشید از پنجره به فضا وارد می شود، بازی نور و سایه باعث می شود همه چیز، خیلی زیبا و هوشمندانه، زنده به نظر برسد، مثل سایه درختان، مجسمه های ساکن بودا. در چنین هنگامی، زمان تا بی نهایت امتداد پیدا می کند که حسی آرامش بخش است.

فضای پذیرش عمومی از یک جعبه هدیه سفید، الهام گرفته شده است

فضای پذیرش عمومی از یک جعبه هدیه سفید، الهام گرفته شده است. فضای بیرونی کابینت که به دور فضا پیچیده، فضایی برای نمایش چای است و فضای درونی، فضای نگهداری چای است. طراح با زیرکی، فضا را به صورت سنتی تقسیم بندی کرده که تاکید بر فرهنگ را نشان می دهد.

یک چراغ شمعی و یک شاخه درخت که از فضای بیرون به داخل آمده، دیده می شود.

در سمت دیگر راهرو، چشم اندازی از کوه ها و رودخانه ها، یک صندلی قدیمی، یک چراغ شمعی و یک شاخه درخت که از فضای بیرون به داخل آمده، دیده می شود. وقتی نور خورشید، حاضر است، دیوار سفید، خودنمایی می کند. نمایش این همه جنبش، زیبایی پارک Xixi را تا فضای داخلی ادامه می دهد و همچنین، تجسم یک فضای بیکران را ایجاد می کند.

سطح شیشه ای و ستون های چوبی سنتی، فاصله معینی را حفظ می کنند

برای در آوردن نما به صورت آزاد، دیوار سفید، سطح شیشه ای و ستون های چوبی سنتی، فاصله معینی را حفظ می کنند و این فاصله، سبب ایجاد زیبایی می شود.

چشم انداز فضای چایخوری در دو طرف حیاط از فضای قدیمی وام گرفته شده است. فضای قدیمی، باز بوده است و رو به بیرون، گسترش داشته است. می توان در هر زمان برای دیدن منظره، یک صندلی در فضا قرار داد.

چشم انداز فضای چایخوری در دو طرف حیاط از فضای قدیمی وام گرفته شده است

یک فضای کنفرانس بزرگ در اتاق چایخوری قرار دارد که می توان در آن جلسه برگزار کرد.

یک فضای کنفرانس بزرگ در اتاق چایخوری قرار دارد که می توان در آن جلسه برگزار کرد. چای خوردن در حین جلسه، آن را به چیز دلچسب تری تبدیل می کند، مرز قوانین را محو کرده و فکر کردن را تاثیرگذار می سازد.

طراحی هر یک از فضاهای چایخوری بر اساس چشم اندازهای مختلفی صورت گرفته است.

طراحی هر یک از فضاهای چایخوری بر اساس چشم اندازهای مختلفی صورت گرفته است. فضای چایخوری این قسمت، توسط جنگل بامبو احاطه شده است. این فضا به صورت همزمان از عناصر معاصر نیز بهره می برد. حس و حال باستانی و مدرن در این فضا با هم ادغام شده اند. چه جذاب.

در طراحی این فضا، سعی شده محیط داخلی ساده نگه داشته شود

در طراحی این فضا، سعی شده محیط داخلی ساده نگه داشته شود. تنها ایده تزیینی فضا، تصویر درختان است. همه چیز از طبیعت برگرفته شده است و به این شکل، این فضا خلوص و هارمونی بیش تری پیدا می کند.

ایده طراحی این رستوران ، قرار دادن یک مکعب شیشه ای در چشم انداز جنگل بامبو است

ایده طراحی این رستوران ، قرار دادن یک مکعب شیشه ای در چشم انداز جنگل بامبو است، به طوری که طبیعت و فضا با هم در آمیزند. این طراحی، منعکس کننده کانسپت تعامل بین سنت و مدرنیته از یک سو و معماری انسانی با طبیعت از سوی دیگر است.

چایخانه Boundless Xixi

 

 

طراحی داخلی چایخانه Boundless Xixi

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com