طراحی چایخانه Ambrosia / معماری Biasol

طراحی چایخانه Ambrosia / معماری Biasol

طراحی چایخانه Ambrosia / معماری Biasol

کافی شاپ و طراحی چایخانه Ambrosia ، شنژن، چین

معماران: Biasol

مساحت: 27 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: James Morgan

تامین کنندگان: &Tradition, Anchor Ceramics, Fibonacci Stone, Adobe, Autodesk

بابل تی که یک نوع چای است

بابل تی که یک نوع چای است، اخیرا در صنعت نوشیدنی محبوبیت زیادی پیدا کرده و مشهور شده است. این چای توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. بابل تی به صورت سنتی از چای، میوه، شیر یا آب میوه و تکه های مرواریدی شکل تاپیوکا درست می شود. البته همه انواع بابل تی از نظر مواد، قیمت و دیگر موارد با هم یکسان نیستند و در دنیای رقابلت، هر برند روی تفاوت های خود با برند دیگر کار می کند.

蜜葉裡Ambrosia نامی است که ما به یک برند چای و فروشگاه جدید در ناحیه ای از شنژن چین داده ایم. کارفرمایان می خواستند یک یک استودیو بین المللی کار طراحی فضا و برند آن ها را انجام دهد و به همین خاطر  Biasolرا انتخاب کردند تا به شیک، مدرن و متفکرانه جلوه دادن برند آن ها کمک کند. 蜜葉裡Ambrosia برای این که طعم واقعی چای را بدون استفاده از شکر به مشتریان خود بچشاند، برگ های چای را با حساسیت زیاد به کار برده و از بهترین عسل طبیعی برای کار خود استفاده می کند.

蜜葉裡 که به معنای “برگ عسل” است، مفهوم استفاده از عسل به جای شکر را دارد و ambrosia در زبان یونان باستان به معنای غذا و نوشیدنی خدایان است که سبب زندگی طولانی یا نامیرایی می گردد. از آن جایی که 蜜葉裡Ambrosia سلامتی، اعتدال و شادی را وعده می دهد، ما این ارزش ها را با استفاده از متریال ها و پالت رنگی که مانند بابل تی، شیرین و روح افزا هستند، در طراحی فضا اعمال کردیم. فضای خاص و تاثیرگذار با کمک تکنیک های دست ساز و زیبایی منحصر به فرد به یک فضای مدرن و متفکرانه تبدیل شده است. فرم مینیمالیست، مبنی بر خانه های حیاط دار سنتی چین و ورودی های معمارانه است تا حس جریان را ایجاد کند، در حالی که  پالت صورتی روشن، یک تجربه آرامش بخش به وجود می آورد.

خانه های حیاط دار سنتی چین و ورودی های معمارانه است

قوس های چوبی با پنل های شیشه ای مات، ورودی و کانتر خدمات را در بر می گیرند و یک رویکرد معاصر به ورودی چینی سنتی، paifang اضافه می کنند. فضای داخلی کشیده و باریک، حس حیاط های سنتی خانه های siheyuan را احیا می کند، فضایی که در آن به خاطر درونگرا بودن حیاط، محیطی خصوصی برای خانواده و دوستان ایجاد می شد. گوشه های منحنی شکل، حس کشیده و باریک بودن فضا را تلطیف می کنند، با منویی که روی دیوار یک سمت قرار گرفته و یک نیمکت در طرف دیگر. کانتر خدمات در وسط قرار گرفته و کل پروسه تهیه چای در پشت صحنه انجام می گردد.

قوس های چوبی با پنل های شیشه ای مات، ورودی و کانتر خدمات را در بر می گیرند

پالت رنگی روشن و دارای حس زنانه فضا از رنگ های زمین و الوار الهام گرفته شده است. موزاییک های “Pavlova” Fibonacci روی سطح زمین، کانتر، میزها و دیوارها حس آرامش بخشی دارند که با رنگ گوشت، گلگونی و ماهی قزل آلا همراه است. لامپ های معلق بالای کانتر به مانند حباب هایی هستند که به هوا رفته اند و یک نور سفید نئونی – “بهترین فنجان چای من باش” – سبک زندگی جاری در 蜜葉裡Ambrosia را به نمایش می گذارد. به طور قطع می توان گفت که چایی که در چایخانه 蜜葉裡Ambrosia  سرو می شود، فقط یک فنجان دیگر از بابل تی نیست، بلکه بهترین فنجان چایی است که زندگی می تواند به هر کسی وعده دهد.

پالت رنگی روشن و دارای حس زنانه فضا از رنگ های زمین و الوار الهام گرفته شده است.

 

 

 

طراحی چایخانه Ambrosia

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

منبع: Archdaily