طراحی پاویون مدور تئاتر Rounds Theater Pavilion / گروه معماری اسپرتز

طراحی پاویون مدور تئاتر

طراحی پاویون مدور تئاتر Rounds Theater Pavilion / گروه معماری اسپرتز

معمار: گروه معماری اسپرتز (SPORTS)

سال اتمام پروژه: 2016

محل: جنگل­های دریاچه، ایلینویز، ایالات متحده

سال: 2016

عکس: نیک زوکائوسکاس

مهندس سازه: گروه مهندسی آروپ

معمار منظر: همکاران روزبورو

تیم ساخت: گرگ کورسو، مولی هونکر، جردن نلسون، نیک زوکاوسکاس، کوین لنهارت، پرستون ولوکر، شان مورگان، دابوتا ویلکوکس، جان آنتونی  مونیکا انگلند، کوکیت پری، سارا بیدوین

 

گروه معماری اسپرتز برنده طراحی مسابقه بین المللی طراحی و ساخت حلقه راگدال 2016 است و جایزه آدریان اسمیت را دریافت کردند. پروژه پاویون موقتی تئاتر برای بنیاد راگدال است، یک محله هنرمندان که در 30 مایلی شمال شیکاگو در مجموعه دریاچه فارست، ایلینویز قرار دارد.

طراحی پاویون مدور تئاتر
طراحی پاویون مدور تئاتر

جدا از طراحی مرسوم سازه نوار پوسته ­ای و سن نمایشی که معمولا در این طراحی بکار می رود، پاویون مدور سطح عملکرد غیر قابل پیش­بینی، خیال انگیز و قابل سکونتی را ارائه می­ دهد. به کمک چندین سطح موج دار در انواع و اندازه­ های مختلف، پاویون مدور فضاهای گونه گونی برای برقراری ارتباط بین بازیگران و تماشاچیان تئاتر، انواع اجراها، چیدمان صحنه نمایش، گزینه های نشستن خلق می­کند. مکانی چند کاربری در فضای باز ­می آفریند و تجربه ای کاملا متنوع و فراگیر است.

طراحی پاویون مدور تئاتر
طراحی پاویون مدور تئاتر

فرم­های موج­دار با اندازه­ های کوچک در سطح حلقه به عنوان فضاهایی برای لم دادن و صندلی راحتی بیننده ­ها در طول اجراها بکار می­رود و یا هنرمندان می توانند از این موج­ ها برای استراحت و ایده پردازی در زمان­ های تمرین بهره ببرند. فرم­های موج­دار با اندازه های متوسط در واقع به عنوان ورودی فضای داخل حلقه است ضمن اینکه فضاهای صحنه نمایش محدودی در اندازه های کوچکتر را هم فراهم می­سازد. فرم­های موج­دار با اندازه­های بزرگ برای فضای اصلی صحنه نمایش طراحی شدند، صحنه نمایشی که می تواند به بخش های کوچکتری تقسیم شود و در اطراف حلقه برای چندین اجرای همزمان توزیع شود.

archdaily