6 نکته در طراحی پاسیو و حیاط کوچک به صورت عملکردی

طراحی حیاط کوچک

6 نکته در طراحی پاسیو و حیاط کوچک به صورت عملکردی

آیا شما یک پاسیوی کوچک دارید که  نمی دانید دقیقا باید با آن چه کار کنید؟ به راحتی می توان از تصاویر نشیمن فضای باز با آشپزخانه ها، پاسیوهای عظیم و شومینه های طبیعی الهام گرفت. با این حال، اگر پاسیوی کوچکتری دارید، باید در طراحی پاسیو و حیاط کوچک خود خلاقیت به خرج دهید. اینجاست که بحث میکرو پاسیوها به میان می آید.

با تمرکز بر عناصر طراحی کلیدی مانند رنگ، فاصله گیاهان و قطعات هنری، می توانید یک فضای شیک و کاربردی ایجاد کنید که هر کسی دوست دارد در محیط آن استراحت کند. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چگونه می توان فضاهای باز کوچک را سازماندهی کرد.

فضای “کوچک” را به “دنج” در پاسیو تغییر دهید

اولین گام در جهت حداکثر بهره گیری از یک پاسیوی کوچک، اصلاح کردن نحوه دید شما نسبت به فضاست. به جای فکر کردن درباره چیزی که ندارید، به چیزهایی که دارید، فکر کنید. واقعیت این است که با داشتن پاسیوهای کوچکتر، شما فرصت ایجاد یک فضای بسیار صمیمی و راحت را دارید.

عکس بالا این فلسفه را نشان می دهد. با پوشش دادن اطراف یک منطقه غذاخوری با گیاهان، فضا به جای تنگ بودن، دنج به نظر می رسد. هرگز فکر نکنید که این ممکن است پاسیو را محدود کند؛ با طرحی به این میزان خصوصی بودن، این همه چیزی است که شما نیاز دارید.

میکرو پاسیو را با فنس جداسازی کنید

میکرو پاسیو را با فنس جداسازی کنید

وقتی بحث فضاهای کوچک به میان می آید، ممکن است به نظر برسد که فنس گذاری آخرین چیزی است که شما نیاز دارید. ممکن است فکر کنید که فنس گذاری، صرفا بستن فضاست. با این حال، بسیاری از پاسیو های کوچک ممکن است از حیاط های دیگر قابل دیدن باشند که اگر شما حریم خصوصی بخواهید، فنس گذاری را لازم می کند.

از دیدگاه طراحی، فنس گذاری باعث می شود فضای باز، محاط به خود به نظر برسد. این فضا را مانند یک اتاق غذاخوری در فضای باز در نظر بگیرید. به این شکل، می توانید گیاهان و دیگر عناصر طراحی را به آن اضافه کنید تا فضا را شیک تر نمایید. عکس بالا نشان می دهد که چگونه طراحی نرده های باریک و افقی کمک می کند تا فنس و فضا طولانی تر و بازتر به نظر برسند.

دیوار نمایشی فضای باز نصب کنید

دیوار نمایشی فضای باز نصب کنید

دیوارهای خاص فقط برای داخل خانه نیستند. اضافه کردن یک دیوار منحصر به فرد چندین نتیجه به دست می دهد. از یک طرف، شما می توانید حریم خصوصی مورد نیاز فضاهای کوچکتر در مناطق شهری را ایجاد کنید. در عین حال، این یک راه آسان برای اضافه کردن بافت و سبک به فضا است. و از آنجا که روی سطح زمین، فضای زیادی برای کار ندارید، با استفاده از یک دیوار خاص، یک راه عالی برای استفاده دو منظوره از فنس به عنوان یک عنصر طراحی نیز است.

بر رنگ و طراحی تمرکز کنید

بر رنگ و طراحی تمرکز کنید

فضای کوچک، شما را مجاب می کند تا بر عناصر منحصر به فرد تمرکز کنید. این امر به میکرو پاسیو انسجام می بخشد و چشم را از اندازه فضا دور می کند.

به عنوان مثال، در پاسیوی بالا از کوسن های سبز برای مطابقت با گیاهان اطراف و کوسن های بنفش برای تناسب با گل پیش زمینه استفاده شده است. گیاهان دارای بافت نیز باعث می شوند این فضا از لحاظ ظاهری غنی باشد. با توجه به این که تمام رنگ ها و بافت ها با یکدیگر کار می کنند، اندازه فضا واقعا در وهله دوم به نظر می رسد.

رنگ های روشن را انتخاب کنید

رنگ های روشن را برای طراحی پاسیو و حیاط کوچک انتخاب کنید

یک راه معمول برای دلباز کردن یک اتاق در محیط داخلی، استفاده از رنگ های روشن است، اما این اصل برای خارج از منزل نیز صادق است. دیوارهای سفید و صلب در عکس بالا این فضای کوچک را محدود نمی کنند.

البته پاسیوها معمولا دارای زمین سیمانی هستند. با این حال، اگر شما یک فضای بسیار کوچک دارید، برای اضافه کردن رنگ، کمی چمن روشن در فضا در نظر بگیرید. اضافه شدن گیاه سبز و سفید، چمن سبز و حصار سفید را یکپارچه می کند. گیاه سبز، رنگ سفید را از بیش از حد بی روح بودن در می آورد.

در فضای باز از کارهای هنری استفاده کنید

در فضای باز و طراحی پاسیو و حیاط کوچک از کارهای هنری استفاده کنید

شما در یک پاسیوی کوچک، فضای زیادی برای کار ندارید، بنابراین در طراحی پاسیو و حیاط کوچک هر جزئیاتی باید در جای درست باشد. یکی از راه های ایجاد سریع سبک در یک فضا، انتخاب یک تم طراحی با استفاده از قطعات نقطه ای و آثار هنری است، مانند عکس بالا. این پاسیوی عصر ویکتوریایی / کلاسیک برای لذت بردن از چای فوق العاده خواهد بود. مهمانان آن قدر از تماشای تابلو شگفت زده خواهند شد که به فضای کوچک میکرو پاسیو توجه نمی کنند.

 

 

 

تحریریه پویانو: اکبری

منبع: Freshhome