طراحی پابلیک اسپیس ساعت زمان در جشنواره فصلی دیریه 2019 / دازیچ فرناندز

طراحی پابلیک اسپیس ساعت زمان در جشنواره فصلی دیریه 2019 / دازیچ فرناندز

هنرمند اهل شیلی دازیچ فرناندز، به دعوت دیزاین لب اسکپرینس مستقر در دبی، آژانس طراحان و متصدیان اجرای دوم جشنواره فصلی دیریه، در ریاض، پایتخت پادشاهی عربستان سعودی کار طراحی را شروع کرد. پروژه رنگارنگ اثر هنری بی­سابقه و جدیدی، با 38000 متر مربع کف سازی رنگی، در خشک­ ترین کویر جهان واقع شده است. دازیچ به عنوان مدیری خلاق، با تیم 14 نفره، یک مهندس، دو معمار و 11 هنرمند، این پروژه را در 40 روز انجام داد.

دسته بندی: فضای عمومی، معماری منظر

محل: ریاض، عربستان سعودی

معمار: دازیچ فرناندز

مساحت: 409028 فوت مربع

سال اتمام پروژه: 2019

سازندگان: جاتون، اتودسک، شرکت سیستم ادوبی ادوبی

 

دازیچ ، از چند موضوع مختلف برای طراحی ایده گرفت، ” به دنبال احترام به سنت الگوهای هندسی معمولی منطقه هستم و این سنت­ها را به زمان حال می­ آورم و با سبک کارهای شخص خودم تلفیق می­کنم. رنگ­ها از پالت سبک شخصی معمار با ته رنگ پاستلی منطقه اضافه شده­اند، در واقع ته رنگ خاص منطقه کمی اشباع رنگ­هایی که مرتبا استفاده می­کنم را از بین می­برد. فقط کمی. برای طراحی و نقاشی­ های پروژه، بر تغییر و انتقال از یک الگوی به الگوی دیگر توجه شد زیرا می­خواستم ثبت تصویری در کار تلفیق گذشته و حال داشته باشم و همچنین گذر فرهنگی و اجتماعی که عربستان سعودی در آن است را در حال حاضر رها کنم. ”

       

معابر پروژه غالبا خطوط مستیم یا کمانی از دایره است که در مکان­های مکث و توقف به الگوی دایره رسیده است. در هر دایره ای کاربری خاصی اتفاق می­ افتد و فضای جمعی خلق می­کند. سایه بان­ها از رنگ سفید که رنگی خنثی است استفاده شده که به دلیل جذب حرارتی پایین جز رنگ­های محبوب منطقه گرمسیری است. ساختمان ­های پروژه همگی به رنگ خاکی هستند و از فرهنگ بومی سنتی گرفته شدند.

تصویر 6

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | غفاری

archdaily