طراحی و معماری پارک تعاملی در بالای یک مرکز خرید / معماری Dmytro Aranchii

طراحی و معماری پارک تعاملی در بالای یک مرکز خرید / معماری Dmytro Aranchii

طراحی و معماری پارک تعاملی : معماران Dmytro Aranchii ساخت و ساز یک بام سبز تعاملی بزرگ را آغاز کرده اند. این بام در Kyiv اوکراین قرار دارد و “باغ اثر” نام گرفته است. این پارک 6000 مترمربعی روی سقف یک مرکز خرید واقع شده و فضایی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است جهت غذاخوردن، بازی کردن و لذت بردن از سازه های آبی و گیاهی موجود در آن.

این باغ که در مرکز شهر Kyiv طراحی شده است، هم با برنامه های تجاری که در ساختمان زیر آن انجام می گیرد و هم با دو برج مسکونی بالای آن در ارتباط و تعامل می باشد، و فضاهایی را برای هر دو خلق کرده است از جمله زمین های بازی، یک رستوران و فضای وسیعی برای لذت بردن از گیاهان کاشته شده. یک استخر کم عمق نیز برای پارک در نظر گرفته شده که به عنوان حوضچه ای شهری عمل می کند و به مردم این امکان را می دهد که در تابستان پاهایشان را در این آب خنک کنند.

این پلازا تنوعی از پوشش گیاهی را در میان این منطقه پرتراکم شهری در خطوطی به نمایش گذاشته است که به دلیل شکل های پویایی که دارند “نشان ون گوگ” نامیده شده اند. تعدادی از این نوارهای گیاهکاری شده نیز در محیط برج های مسکونی اضافه شده اند تا دمای هوا را در ماه های گرم سال خنک نگه دارند. محوطه سازی انجام شده دارای گیاهانی است از جمله شیرخشت، درختان توس و گیاهان همیشه سبزی که با توجه به آب و هوای اقلیمی اوکراین انتخاب شده اند.

این پارک دارای سازه های آبی خاصی می باشد که راهی برای برقراری ارتباط میان افراد بازدیدکننده و معماران هستند. بخشی از “منطقه تعاملی” پارک، فواره ها هستند که حالتشان براساس موقعیت نسبی افراد تغییر می کند. به عنوان مثال، فواره ها دارای تنظیمی به نام “حالت خدا” هستند؛ در این حالت مسیری که فرد در آن راه می رود توسط آب مشخص می شود، و با افزایش مسافت ارتفاع فواره ها نیز زیاد می شود. فواره ها در کنار عنصر تعاملی دیگری قرار گرفته اند، عنصری که روی پیاده روها را با نور و رنگ تزیین می کند، و براساس تعداد افرادی که در پیاده رو هستند و فعالیتی که انجام می دهند عملکرد آن متفاوت می باشد.

پارک فضایی مخصوص اجرا دارد که “غار” نام دارد؛ این فضا سکویی برای تماشا در بالا و یک آمفی تئاتر کوچک در داخلش دارد. نمایشگاه های دائمی و موقت همگی در این جا برگزار خواهند شد. محل قرارگیری این مکان به گونه ای می باشد که برای ساکنین اطراف سر و صدا و مزاحمتی ایجاد نکند و در عین حال بازدیدکنندگانی که در رستوران مجاور هستند قادر به شنیدن برنامه هایی که در آن اجرا می شود، باشند. پلازا پارکینگ محدودی نیز برای این امکانات دارد.

معماران: معماران Dmytro Aranchii

مکان: Kyiv، اوکراین

مساحت: 6000 مترمربع

سال پروژه: 2016

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily