طراحی و معماری سازه های خیابانی برای نمایشگاه کلمبوس / Snarkitecture و Formafantasma

طراحی و معماری سازه های خیابانی برای نمایشگاه کلمبوس / Snarkitecture و Formafantasma

طراحی و معماری سازه های خیابانی : یک سازه تماما سفید با شکلی شبیه به کلبه که در بین دو ساختمان آجری قرار داده شده است، یکی از چندین سازه ای است که در یکی از خیابان های اصلی کلمبوس در ایندیانا به نمایش گذاشته شده اند. مجموعه سازه های خیابانی واشنگتن برای جشنواره نمایشگاهی کلمبوس ساخته شده اند، این جشنواره هفته گذشته در این شهر آغاز شده است.

برای این پروژه که توسط طراح بومی Jonathan Nesci اداره می شود، از پنج گالری بین المللی خواسته شد تا استودیو یا طراحی را برای یک خلق سازه موقت که مناسب قرارگیری در خیابانی شلوغ می باشد، انتخاب کنند.

گالری شیکاگویی Volume، استودیو نیویورکی Snarkitecture را انتخاب کرد. این استودیو یک سازه پناهگاه مانند را خلق کرده است که داخل یک کوچه باریک و بین دو ساختمان آجری موجود قرار گرفته است. این سازه که Playhouse نام دارد، به گونه ای طراحی شده که طویل تر از آنچه که درواقع می باشد به نظر برسد، و در امتداد دو کناره آن نیمکت هایی درنظر گرفته شده که برای عموم مردم قابل استفاده می باشد.

به گفته تنظیم کننده این پروژه: ” در Playhouse از زاویه دید خاصی استفاده شده تا در میزان عمق سازه خطای دید ایجاد شود. این سازه یک محیط همه جانبه است که برای عموم قابل دسترس می باشد، اما با توجه به مقیاس کوچکی که دارد، تنها بچه ها به طور کامل می توانند آن را بررسی کنند. ”

شرکت متریال Dzek در لندن، استودیو آمستردامی Formafantasma را انتخاب کرد. سازه ای که آن ها برای نمایشگاه ارائه دادند، از آجرهای آتش فشانی لعاب دار ساخته شده است که یک پنجره در میان آن ها وجود دارد، و در بیرون ساختمان میراث واقع شده است.

به گفته تنظیم کنندگان: ” در طول نمایشگاه کلمبوس، این پنجره به عنوان یک موزه کوچک عمل می کند، و اسناد، مدل های معماری، و دیگر ارزش های تاریخ بومی که به ندرت دیده شده اند را به نمایش می گذارد. این بخش توسط Formafantasma و Tricia Gilson از “آرشیو معماری کلمبوس” اداره می شود. ”

Cody Hoyt طراحی بروکلینی است که توسط گالری نیویورکی Patrick Parrish برای جشنواره انتخاب شده است. این طراح از کاشی های بتنی رنگارنگی برای روش کردن و جان دادن به گوشه ای از خیابان، تقاطع خیابان هفتم و واشنگتن، استفاده کرده است. این آجرهای سه گوشه که تولید بومی منطقه می باشند، شبیه به کوسن های رنگی مبلمان هستند که توسط Alexander Girard و برای خانه و باغ Miller طراحی شده اند – ملک مشهور ارو سارینن.

به گفته تیم: ” Hoyt یک بخش پر جنب و جوش را خلق کرده است که از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا راه های جدیدی را تصور کنند جهت استفاده از این بخش به عنوان یک پلت فرم مخصوص رویدادها و برنامه ها. ”

طراحی و معماری سازه های خیابانیبرای دو سازه نهایی، استودیو دانمارکی Pettersen & Hein تعدادی مبلمان خیابانی بتنی رنگی خلق کرده است؛ از طرفی دیگر، استودیو Productora در مکزیک، نه صندلی دایره ای شکل را طراحی کرده است که در کنار عناصر معماری موجود در سراسر خیابان نصب شده اند.

استودیو Pettersen & Hein توسط گالری Etage Projects در کوپنهاگ و استودیو Productora نیز توسط گالری بروکسلی Maniera’s idea به جشنواره معرفی شده اند.

 

 

 

 

 

طراحی و معماری سازه های خیابانی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen