طراحی و قفسه بندی نانوایی

طراحی و قفسه بندی نانوایی

طراحی و قفسه بندی نانوایی

شما چیزی آشنا تر و عادی تر از نان در زندگی سراغ دارید؟ خیر، اما ظاهر نان و فضایی که در آن به فروش می رسد هم می تواند لوکس باشد.  این روزها در سراسر دنیا نانوایی هایی با طراحی های جالب به چشم می خورد که روز به روز هم بر تعداد آن ها افزوده می شود. اگر طراحی داخلی یک نانوایی به اندازه نان ها و سایر محصولات ارائه شده در این فروشگاه ها خوب باشد، می توان آن نانوایی را یک نانوایی فوق العاده دانست که یک سر و گردن از رقبایش بالاتر است. شما هم می خواهید یک طراحی داخلی فوق العاده برای نانوایی خود انجام دهید؟ اگر این طور است، این مطلب پویانو را از دست ندهید.

زمانی که صحبت نانوایی به میان می آید، همه ما به یاد تنور های زمینی قدیمی می افتیم که حسی نوستالژیک برایمان دارد. به عبارت دیگر می توان گفت که حساب نانوایی از دیگر مربوط به فروش جدا می باشد. جالب است که پیش فرض بیش تر افراد، دکوراسیون نانوایی به شکل سنتی و قدیمی است. شاید دلیل وجود چنین تفکری این باشد که این کسب و کار، هنوز به شکل کاملا مدرن در نیامده است و شاید هم خود ما بر این تاکید داریم که سیستم سنتی باید باقی بماند؛ زیرا به این شکلل، زیباتر و آشناتر به نظر می رسد.

اگر نانوایی های سنتی را در نظر نگیریم، این روزها مغازه های زیادی وجود دارند که شکل های مدرن تری از نان برای فروش دارند، مثل مغازه نان فانتزی که دکوراسیون مدرن تری دارد و انواع نان ها، کلوچه ها و شیرینی های مختلف را با طعم های جالب به فروش می رساند. ما اعتقاد داریم که نانوایی و مغازه نان فانتزی، یک مکان خاص است، زیرا برکت زندگیمان در آن عرضه می گردد؛ بنابراین لازم است توجه خاصی به این فضا اعطا شود. در ضمن، لازم است نان ها و دیگر فرآورده ها کیفیت لازم را داشته باشند و بهداشت و نظافت در فضا رعایت گردد.

جالب است بدانید که حتی این که مغازه نان فانتزی در کدام منطقه جغرافیایی قرار دارد و ساکنین آن منطقه چه سلیقه و تمایلاتی دارند هم روی این که صاحبان نانوایی از چه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون مغازه خود بهره بگیرند، تاثیر خواهد داشت، پس اگر عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم که برای طراحی دکوراسیون، فاکتورهای دیگری جز سلیقه شخصی صاحب مغازه نیز مطرح می باشند که باید به آن ها توجه کرد.

دکوراسیون نانوایی باید دکوری زیبا، مناسب و چشمگیر باشد، به شکلی که مورد توجه مشتریان واقع شود و مزایایی داشته باشد که به آن کمک کنند با دیگر مغازه های فعال در این صنف رقابت خوبی داشته باشد. دکوراسیون نانوایی باید بتواند با کمک ویترین ها و قفسه های مختلف، فضای مناسبی جهت نگهداری و نمایش انواع نان، شیرینی و کیک فراهم سازد.

جهت طراحی دکوراسیون مغازه نان فانتزی می توان از انواع مصالح بهره گرفت، ولی شیشه برای ویترین و آجر یا چوب برای فضاهای داخلی که حس بهتری را در مشتری به وجود می آورند، بهتر است. در ضمن، به کار بردن رنگ های گرم و خصوصا رنگ هایی که به طبیعت نان و غلات نزدیک تر هستند، پیشنهاد می شود.

در مغازه نان فانتزی می توان از یک استند استفاده کرد و برخی خوراکی ها و نان ها را برای تست کردن مشتری در آن قرار داد. نور پردازی هم فاکتور خیلی مهمی در افزایش جلوه دکوراسیون داخلی می باشد که باید در طراحی مغازه نان فانتزی شما مورد توجه باشد. در مغازه هایی که متراژ داخلی مناسبی دارند، می توان یک فضای بوفه مانند نیز در نظر گرفت.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو