طراحی و قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی

طراحی و قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی

طراحی و قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی

لوازم یدکی در صنعت خودرو را می توان از مواردی به شمار آورد که حتی در زمان بحران اقتصادی هم رونق خود را از دست نمی‌دهند. با توجه به این‌که بحران اقتصادی سبب می‌شود مردم کم تر به خرید خودرو جدید فکر کنند، معمولا نتیجه، این است که خودروهای قدیمی حفظ می شوند. مسلما برای سالم نگه داشتن خودروها، به لوازم یدکی نیاز است. فروشگاه های لوازم یدکی، از جمله فروشگاه هایی هستند که باید برای چیدمان بهتر لوازم خود از قفسه بندی حرفه ای استفاده کنند. علت این امر را نیز می توان تعدد کالاهای موجود در این گونه فروشگاه ها دانست.، اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه لوازم یدکی هستید و می خواهید در رابطه با طراحی و قفسه بندی مناسب برای محل کار خود اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می کنیم این مطلب پویانو را تا پایان دنبال کنید.

پیش از هر چیزی، مکانی که شما برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی انتخاب می‌کنید، خیلی مهم است. مکان فروشگاه، تاثیر زیادی در میزان فروش و سودی که عاید شما می شود، خواهد داشت. البته، اگر در حال حاضر، صاحب یک فروشگاه هستید، از این نکته به نکته بعدی جهش کنید، اما در صورتی که هنوز مکان کسب و کار خود را مشخص ننموده اید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما به شما این است که تعداد فروشگاه‌ های لوازم یدکی موجود در منطقه مورد نظر خود را بررسی کرده و در رابطه با مشتریان احتمالی و قدرت خرید آن‌ها نیز کمی تحقیق نمایید.

به طور معمول، یکی از بهترین مکان‌ ها جهت احداث فروشگاه لوازم یدکی، نزدیک تعمیرگاه‌های خودرو می باشد. شما می‌توانید فروشگاه لوازم یدکی فروشی خود را بر مبنای خودروهایی که تعمیرگاه ‌های منطقه مورد نظر در تعمیر آن‌ها تخصص دارند، در نظر بگیرید. این کار کمک می کند مشتری های بیش تری پیدا کرده و سود بیش تری به دست آورید.

حال به سراغ طراحی دکوراسیون می رویم. طراحی دکوراسیون فروشگاه لوازم یدکی، یکی از برجسته‌ترین عوامی است که باعث جلب نظر مشتری و افزایش سود شما از کسب و کارتان می گردد. به خاطر داشته باشید که از وقتی مشتری ها به مغازه شما وارد می شوند، تا وقتی که به سمت صندوق می روند، طراحی داخلی و چیدمان محصولات به صورت مستقیم و قابل توجهی روی انتخاب و در نهایت، خرید آن ها تاثیر اعمال می کند.

نکته مهمی که درباره طراحی داخلی فروشگاه لوازم یدکی وجود دارد، طراحی ورودی آن است.

نکته مهمی که درباره طراحی داخلی فروشگاه لوازم یدکی وجود دارد، طراحی ورودی آن است. ورودی مغازه، مکانی می باشد که مشتری بلافاصله پس از قدم گذاشتن به داخل مغازه با آن رو به رو می‌شود. در واقع، محدوده  ۵ تا ۱۵ قدمی ابتدای ورودی، محلی است که مشتری در آن با محیط بیرون فاصله گرفته و با محصولاتی که شما در فروشگاه خود برای عرضه قرار داده اید، مواجه می‌شود. بنابراین، شما باید طراحی ورودی را جدی بگیرید.

به طور معمول، مشتریان فروشگاه را مورد بررسی قرار می دهند و به این شکل درباره آن قضاوت می‌کنند. آن ها با اولین نگاه تشخیص می دهند که یک فروشگاه، معتبر است یا خیر. در ضمن، در همان نگاه اول متوجه می شوند که فروشگاه شما چقدر به مشتری های خود اهمیت می دهد. آیا می دانید این را از کجا متوجه می شوند؟ از نحوه چیدمان، نظم و ترتیب و زیبایی دکوراسیون.

طراحی قفسه های فروشگاه لوازم یدکی خودرو را باید به نحوی انجام داد

طراحی قفسه های فروشگاه لوازم یدکی خودرو را باید به نحوی انجام داد که همه اقلام مورد نیاز مشتریان مختلف به خوبی قابل مشاهده باشند. سعی کنید برای هر دسته از اقلام، قسمت مشخصی در نظر بگیرید. مواردی که کاربرد شبیه یا مرتبط دارند را نزدیک هم قرار دهید. رنگ پس زمینه را طوری انتخاب کنید که اقلام به خوبی قابل تشخیص باشند. در انتها نیز پیشنهاد می شود اقلام مربوط به هر برند را در قسمت مربوط به آن برند قرار دهید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری