طراحی های متفاوت کابینت ، متناسب برای هر آشپزخانه

طراحی های متفاوت کابینت

طراحی های متفاوت کابینت ، متناسب برای هر آشپزخانه

آشپزخانه تقریبا در تمام خانه ها مهم ترین و پرکاربرد ترین مکان به شمار می رود. به خصوص در خانه های خانوادگی فضای آشپزخانه یکی از مکان هایی است که فعالیت در آن بسیار بالا است. آشپزخانه هم مکانی است که در آن وقت بسیاری سپری شده و در آن فعالیت هایی مانند غذا پختن و تمیز کردن صورت می گیرند و هم از نظر ارتباطی در مرکزیت خانه قرار دارد، زیرا حتی اگر میز غذاخوری در آشپزخانه قرار نداشته باشد، باز هم صبحانه ها، غذا ها و چای و قهوه هایی که اعضای خانواده را در کنار هم جمع می کنند، در این مکان آماده می شوند. علاوه بر این، لوازم برقی بزرگ و کوچک و محل ذخیزه سازی مواد غذایی نیز از جمله عناصر مهمی هستند که در آشپزخانه جای می گیرند. به همین دلیل طراحی آشپزخانه و به خصوص مدل کابینت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با پویانو همراه باشید تا با مدل طراحی های متفاوت کابینت متناسب برای هر نوع آشپزخانه آشنا شوید:

زمانی که صحبت از طراحی آشپزخانه می شود، کابینت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. شکل، چیدمان و فضای داخل کابینت ها به طور مستقیم بر روی کاربرد راحت آشپزخانه تاثیر داشته و به همین دلیل هر آشپزخانه ای بسته به فرم و اندازه ای که دارد نیاز به کابینت های مخصوص به خود خواهد داشت. اما چگونه می توان با طراحی های کابینت های آشپزخانه در مدل، ابعاد و ویژگی ها متفاوت، در هر آشپزخانه ای طراحی ای زیبا و کاربردی را ایجاد کرد؟

  • سیستم های داخل کابینت

امروزه کابینت های ال شکل، به خصوص برای آشپزخانه های کوچک کاربرد بسیاری دارند، زیرا فضای بیشتری را هم از نظر کانتر و هم از نظر ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار می دهند. اما یک موضوعی که وجود دارد این است که در بسیاری موارد در نقطه ای که کابینت های قائم به هم به یکدیگر متصل می شوند، یک فضای خالی ایجاد می شود که معمولا دسترسی به آن بسیار دشوار است. در چنین شرایطی استفاده از کابینت های کنجی و یا سیستم های داخل کابینت، می تواند دسترسی به فضا های سخت را بسیار آسان تر کند. هم چنین سیستم های داخل کابینت در تمام سطوح، سامان دهی و نظم داخل کابینت را چندین برابر می کنند. این سیستم ها را می توانید در هر نوع کابینتی به کار ببرید.

  • ظاهری مینیمال و بدون نقص

زمانی که صحبت از کابینت های آشپزخانه می شود، مهم ترین ویژگی ای که تفاوت میان این عناصر را مشخص می کند، درب کابینت ها است. تنها با تعویض درب کابینت ها می توانید فضای آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهید. هم چنین این سطوح در شکل ها و رنگ های مختلف، امکان ایجاد هر نوع سبکی را در فضای آشپزخانه در اختیار شما قرار می دهند. درب های ساده و مینیمالی که بدون هرگونه دستگیره ای هستند، ظاهری یکدست و بدون نقص به آشپزخانه می بخشند. این نوع کابینت ها می توانند با هر مدل آشپزخانه و سبکی هماهنگ بیایند.

  • انتخاب مصالح مناسب

یکی دیگر از مواردی که در زمان انتخاب کابینت ها باید مورد توجه قرار بگیرد، مصالحی است که این عناصر را تشکیل می دهند. امروزه تنوع بسیاری در زمینه مصالح مورد استفاده برای کابینت ها وجود دارد. برای مثال می توانید انتخاب های متعدد و کاربردی ای مانند درب های شیشه ای، لاک الکل، ممبران، چوب و غیره را برای کابینت ها در نظر داشته باشید.

  • کابینت های سبک کانتری برای آشپزخانه

کابینت های سبک کانتری نیز یکی از محبوب ترین سبکها در سال های اخیر به شمار می روند. در کابینت های سبک کانتری بیشترین ویژگی ای که به چشم می خورد، درب های شیشه ای برای کابینت های ردیف بالا و فضایی روستایی و هم چنین دستگیره های بسیار خاص و منحصر به فرد هستند.

  • کابینت هایی به رنگ سیاه

رنگ سیاه از جمله رنگ هایی که به دلیل این تصور که باعث تاریک تر و دلگیر تر شدن فضا می شود، کمتر برای کابینت های آشپزخانه انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که اگر رنگ سیاه در طراحی و ترکیبی درست به کار برده شود، می تواند عمق بیشتری به آشپزخانه ببخشد. نکته کلیدی در کاربرد رنگ سیاه در کابینت ها این است که برای سایر سطوح باقی مانده از رنگ های روشن و درخشان استفاده شده و طراحی ایجاد شود که کابینت ها با دیوار و زمین کنتراست ایجاد کنند.

  • کابینت های اضافه برای آشپزخانه های طرح باز

در آشپزخانه های باز، معمولا یک کانتر فضای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را از یکدیگر جدا می کند. این کانتر ها هم می توانند فضایی برای نشستن و غذا خوردن باشند و هم فضایی برای ایجاد کابینت های اضافه… اگر فضا دیگری برای میز غذاخوری و غذا خوردن دارید، بهتر است که از این کانتر ها مانند یک جزیره کوچک استفاده کرده و با طراحی کابینت های اضافه در زیر آن، فضای بیشتری را برای ذخیره سازی اشیاء ایجاد کنید.

  • استفاده از کشو به جای کابیت در زیر کانتر ها

معمولا کابینت های زیر کانتر دارای طراحی های مشابهی هستند، اما استفاده از کشو به جای این کابینت ها می تواند بسیار کاربردی تر باشد. طراحی هایی که در آن ها از کشو های بزرگ و جادار در زیر کانتر و به جای کابینت های ردیف پایین استفاده می شود، در سال های اخیر بسیار پرکاربرد شده و از جمله مدل های بسیار کاربردی هستند که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

  • کابینت هایی از کف زمین تا سقف

یکی از ویژگی ها ثابت در طراحی اکثر آشپزخانه ها این است که کابینت ها هم از زمین کمی فاصله داشته و هم از سقف پایین تر بوده و فضایی خالی در پایین و بالای آن ها باقی می ماند. اما اگر در بخشی از آشپزخانه، کابینت ها را به گونه ای طراحی کنید که از کف زمین تا سقف ادامه داشته باشند، فضای ذخیره سازی شما تقریبا دو برابر خواهد شد. با استفاده از درب های شیشه ای در این نوع کابینت ها می توانید از دلگیر شدن فضا جلوگیری کنید.

اگر چه زمانی که صحبت از کابینت های آشپزخانه می شود در ذهن بسیاری از ما کابنیت های بسته در بالا و پایین کانتر خطور می کند، اما اگر به دنبال فضایی مینیمال تر و دلباز تر هستید، می توانید از شلف ها و قفسه های باز به جای کابینت ها استفاده کنید. با استفاده از شلف هایی در طرح های مختلف، می توانید سبک های متفاوتی را در آشپزخانه به نمایش بگذارید. برای مثال شلف های چوبی می توانند فضایی روستیک و شلف های فلزی می توانند فضای صنعتی تری را در آشپزخانه ایجاد کنند.

  • جزیره های کابینتی در آشپزخانه

جزیره ها یکی از باید ها در آشپزخانه های امروزی به شمار می روند. به خصوص در آشپزخانه های بزرگ می توان جزیره هایی را مشاهده کرد که هم گاز و هم سینک بر روی آن طراحی می شوند. این جزیره ها فضای قابل توجهی از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل ایجاد کابینت در زیر آن ها می تواند فضای ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. هم چنین یک ویژگی دیگر جزیره این است که چون می تواند به عنوان کانتر مورد استفاده قرار بگیرد، به شما این امکان را می دهد تا در کابینت های دیگر، فضای بین کابینت ها را حذف کرده و کابینت هایی از زمین تا سقف داشته باشد.

با توجه به این ایده های ساده و کاربردی می توانید به آشپزخانه خود جلوه ای تازه و منحصر به فرد ببخشید. تفاوتی ندارد که مدل و نوع آشپزخانه شما به چه شکلی باشد، این ایده ها در هر نوع آشپزخانه ای قابل استفاده خواهند بود.

 

 

طراحی های متفاوت کابینت

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو