طراحی نیمکت با الهام از مکزیکو سیتی در لندن

طراحی نیمکت با الهام از مکزیکو سیتی در لندن

نیمکت با الهام از مکزیکو سیتی در لندن

هنر و طراحی:هنرمند مکزیکی Frida Escobedo یک سری صفحات تخت آیینه ای قابل تعدیل در حیاط مرکزی موزه ی V&A طراحی کرده است که به یک شهر باستانی در Aztec که روی دریاچه ساخته شده ، باز می گردد.

1

 

فریدا اسکبدو توسط موزه ی لندن برای سات یک پاویون تابستانی در باغ John Madejski دعوت شد. اما او به جای آن تصمیم گرفت  یک استیج انعطاف پذیر را طراحی کند که قابلیت انجام فعالیت های مختلف را داشته باشد. او می گوید که پاویون باید چیزی باشد که فعال است و مسئله ای را طلب می کند. پاویون بیشتر در مورد مردم است و اینکه آنها چگونه با آن تعامل می کنند تا خود آن. قطعه در مرحله ی بعدی قرار دارد.

 

2

استفاده از چشم انداز Tenochtitlan – یک روستا در آزتک – به عنوان نقطه ی شروع طراحی ، معمار سیستمی از صفحات منحنی و مستطیلی شکل با اسکلت فلزی طرح ریزی کرد که بالای چمن ها ، سنگفرش و یک استخر کم عمق حیاط قرار می گیرید. هر کدام از آن ها پایه های قابل تنظیم دارند که می تواند با ارتفاع سطوح مختلف وفق داده شود.

نیمکت
نیمکت

این قطعه ها تنها برای چهار ماه در سایت پروژه باقی می مانند اما در طول این مدت چیدمان آن ها را تغییر می دهند و به شکل های مختلف در میاورند ؛  در نظر گرفته شده است تا نشان دهنده ی تاثیرات چند فرهنگی که در جامعه ی امروز مکزیک وجود دارد، باشد.

نیمکت
نیمکت

ما از شبکه بندی مکزیکو سیتی به عنوان راهی برای بیان این صفحه های تخت استفاده کردیم اما نه فقط به لحاظ برخورداری از یک تصویر نوستالژیک از زمین بلکه ما میخواستیم شبکه ای مدولار که می تواند مورد استفاده ی مجدد و منعطف با برنامه های موزه قرار بگیرد داشته باشیم.

5

ایده ی اصلی ،‌ تصور پوشیدن ماسک بود. چهره ی این فضا موقتی است و مرتبا تغییر می کند. مثل یک ماسک ؛ و این شخصیت ها و کارکتر های مختلف را به وجود می آورد. درست شبیه یک تئاتر است.

هدف اصلی این بود که هر صفحه ، سطحی فولادی و براق داشته باشد. تصور می شد که چنین سطحی می تواند خیلی هم لغزنده باشد بنابراین فلز سندبلاست شد تا شبکه ای راه راه نیمی مات و نیمی صیقل یافته ایجاد شود.

6

این یک غرفه است که تا جایی که می تواند خود را در بر می گیرد. این چیزی نیست که ما مکزیکی ها هستیم. این تعبیر من است از آنچه که مکزیک هست و برای مهم تر است تا بیشتر تولید فعالیت کند تا اینکه فقط فرهنگ مکزیک را ارائه کند.

این طرح  نیمکت ها تا 2 اکتبر در سایت باقی می ماند و یک فضای فعالیت را در طول جشنواره ی طراحی لندن فراهم می کند.

7

مطلب پیشنهادی:

بادکنک های سفید زیر سقف ساختمان تجاری در لندن

 

منبع: dezeen.com

ترجمه در تحریریه پویانو