طراحی نما با پروفیل­های عمودی

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

نحوه طراحی نما با پروفیل­های عمودی آلوپروفیل/ کمپانی تکنووود

 

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

 

کاربرد: نما

موارد استفاده: خارجی، داخلی

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

ویژگی ها: بادوام، سبک وزن، مقاوم در برابر پوسیدگی ارگانیک، مقاوم در برابر آتش، نصب سریع و آسان، بدون اتصالات قابل مشاهده، قابل بازیافت، مقاوم در برابر آب و هوا، هزینه تعمیر و نگهداری کم

گواهینامه: ضد حریق کلاس A2

گارانتی: 20 سال

طراحی نما با پروفیل­های عمودی،هنگام طراحی نمای ساختمان، طراح باید الزامات عملی و فنی را با زیبایی شناسی که هویت ساختمان را مشخص می کند، متعادل کند. نماهای چوبی عمودی هر روز محبوب­­­تر می­شوند؛ زیرا یک گزینه فوق­العاده برای ایجاد نمای زیبا هستند که می توانند گرمای قابل لمس و نیز حس پویای بازی سایه­ها را به ساختمان بدهند. طراحی و مشخصات نمای عمودی پروفیل بخش مهمی از ایجاد یک نمای زیبا و کاربردی است که آسیب های وارد به دلیل استفاده و عناصر را تاب می­آورد.

انتخاب پروفیل عمودی مناسب

اولین قدم برای طراحی نما با پروفیل های عمودی، انتخاب متریال و محصول تخته مورد نظر است. تصمیم اولیه بر سر این است که آیا از چوب طبیعی استفاده شود یا یک سیستم کامپوزیت آلومینیومی یکپارچه. حس گرمای طبیعی چوب جذاب است؛ اما تنوع و چالش های طراحی قابل توجهی در رابطه با استفاده از آن وجود دارد. چوب طبیعی، سنگین، مستعد تاب خوردگی، رنگ و رو رفتگی و مورد حمله قرار گرفتن توسط حشرات است و در طول عمر خود به نگهداری قابل توجهی نیاز دارد. کامپوزیت های آلومینیومی با اهر چوب، جایگزین مناسبی هستند که حس زیبایی شناسی چوب را با دوام و سبک بودن وزن آلومینیوم ترکیب می­کنند.

 

آلوپریفیل تکنوود

آلوپروفیل تکنووود یک سیستم پروفیل نما است که در آن پروفیل­ها با روکش­های چوب طبیعی لمینیت می­شوند و زیبایی چوب را با مقاومت فلزی ادغام می­کنند. این سیستم هیبریدی، روکش های بادوامی تولید می کند که مزیت اصلی آن­ها مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی شدید است؛ در حالی که سبک تر از روکش چوب طبیعی نیز هست. آلوپروفیل به عنوان یک مانع در برابر شعله­های آتش عمل می­کند و کرم­ها، حشرات یا قارچ­ها روی آن تأثیر نمی گذارند. این محصول همچنین برای نماهای دارای تهویه و همچنین روکش دیوارهای دکوراتیو ایده آل است.

 

مزایای اصلی آلوپروفیل تکنووود عبارتند از:

  • مقاومت در برابر پوسیدگی آلی از جمله فاسد شدگی، قارچ ها و حشرات
  • مقاومت در برابر آتش – ضد حریق کلاس A2
  • نصب آسان و سریع که نیازی به اتصالات قابل مشاهده ندارد
  • قابل بازیافت
  • در طول­های بلند با طول استاندارد 6 متر و نیز طول 7.5 متر موجود است
  • ضمانت در برابر لایه لایه شدگی تا مدت 20 سال
  • مقاومت اقلیمی، از جمله تغییرات آب و هوای شدید، رطوبت و شرجی دریا

اندازه، روکش نهایی و فاصله­گذاری پروفایل

ابعاد، پرداخت نهایی و فاصله پروفیل عمودی تاثیر بسزایی در ظاهر نهایی نما دارد. نماهای پویا را می­توان برای پروژه های بزرگتر با مشخصاتی چون مقطع بزرگ و فواصل بیش­تر ایجاد کرد. همچنین در مورد ساختمان‌های کوچک‌تر، می‌توان از نمای ظریف‌تر بهره گرفت که باعث می­شود نما از ظاهری دقیق با فواصل مشخص و کم­تر بهره­مند شود.

 

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

 

تکنووود آلوپروفایل با روکش‌های چهار طرفه چوبی تولید می‌شود که در شش نوع روکش چوب (سج افروموسیا، گردو، بلوط آمریکایی، ماهاگونی، خاکستری و راش) و هفت رنگ صیقل یا لعاب موجود می‌باشد. البته برای سفارشات با حجم بالا می توان اندازه­ و رنگ­های سفارشی چوب را تولید کرد. طیف وسیعی از گزینه های پرداخت نهایی موجود در تکنووود تضمین­کننده این است که یک طراح می­تواند محصول متناسب با سبک و زمینه ساختمان را تعیین کند.

 

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

 

 

به طور استاندارد، نقاط انتهایی پروفیل ها باز هستند؛ اما می­توان آن­ها را به صورت اختیاری به شکل بسته و با استفاده از چوب نیز تولید کرد.

 

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

 

 

لایه زیرین و روش تثبیت

در نهایت، طراح باید اطمینان حاصل کند که نمای پروفیل دارای بستر و اتصالات مناسب است. آلوپروفیل تکنووود برای نصب روی یک بستر جامد، با یا بدون عایق طراحی شده است. این پروفیل­ها همچنین قابلیت این را دارند که فراتر از پایه بستر گسترش داده شوند تا بخش­هایی از نما به صورت باز اجرا شود. یک پروفیل تی اختصاصی برای اتصال پروفیل­های عمودی به بخش زیرین مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین ترکیبی از اتصالات مکانیکی ضد زنگ و نوار چسب دو طرفه نیز به کار می­رود تا اطمینان حاصل شود که کل مجموعه به طور ایمن بسته شده و در برابر حرکت و پوسیدگی مقاوم است. نمای حاصل، عاری از یراق آلات قابل مشاهده است و ظاهر یکنواخت تمیزی را ارائه می­دهد.

 

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

 

 

کاربرد و موارد استفاده در ساخت و ساز

نما، فضای باز یا بیرونی

قالب

خطی

خصوصیات

کنترل خورشیدی

 

 

 

طراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودیطراحی نما با پروفیل­های عمودی

طراحی نما با پروفیل­های عمودی

 

 

تیم طراحی پویانو همیشه و هرکجا در کنار شماست تا شما را برای رسیدن به رویاهایتان یاری دهد