طراحی نمای مهد کودک با پنجره های رنگارنگ در شمال ژاپن

طراحی نمای مهد کودک با پنجره های رنگارنگ در شمال ژاپن

طراحی نمای مهد کودک : پنجره های جلو آمده با چارچوب های رنگی و خانه شکل، در نما این مهدکودک در شهر Sendai خودنمایی می‌کنند؛ جایی که توسط معمار اهل توکیو Masahiko Fujimori طراحی شده است.

مهد کودک Morinoie در Sendai برای مقابله با افزایش جمعیت ساکنین این منطقه و خانواده‌ های جوان آن طراحی شده است. این مهد کودک چهار طبقه یک فضای کوچک از زمین را اشغال کرده است که از زمان زلزله سال 2011 ژاپن خالی باقی مانده است.

به گفته Masahiko Fujimori، بنیان گذار دفتر معماری Masahiko Fujimori: ” شهر Sendai ناحیه‌ ای است که تحت تاثیر پروژه های باز ساماندهی اخیر قرار گرفته است. انتظار می رود که این منطقه همچنان در حال توسعه و افزایش جمعیت باقی بماند. ”

” با توجه به این شرایط که در منظره ساختمان ‌ها تأثیرگذار بوده است، ما یک ساختمان مهد کودک با ” سبک شهری ” طراحی کردیم که می تواند به شکل کارآمدی تعداد افزایش یافته کودکان منطقه را در خود جای دهد، و در عین حال حس کنجکاوی و خلاقیت و همچنین میل به ارتباط با جامعه محلی را در آن ها تشویق کند. ”

تیم Fujimori پنجره های جلو آمده را در مهدکودک به عنوان یک راه برای ایجاد فضای اضافی در نظر گرفته است – در داخل فضا  طاقچه ها که رنگی روشن دارند و پر از نور طبیعی می‌ باشند، فضایی را برای بچه ها ایجاد کرده اند که می ‌توانند در آن جمع شده و بازی کنند.

چارچوب های خانه شکل که دورتادور هر پنجره را پوشانده اند، الهام گرفته از نقاشی های ساده بچه ها از خانه می باشند. چیزی که Fujimori امیدوار است ” یک انرژی شاد و کودکانه را در سراسر محله پخش کند “.

فضاهای داخلی مهد کودک، اتاق های بزرگ و بازی را دارد که با کفپوش های چوب پنبه ای و تخته های با بافت چوب و به رنگ شیری پوشیده شده اند تا یک اتمسفر گرم را ایجاد کنند. کمد های ساده ای که در هر اتاق نصب شده اند دور تا دور طاقچه هایی را قاب گرفته اند که رنگ هایی مربوط به فریم های بیرونی خود دارند.

سقف ساختمان نیز به یک فضای بازی رو باز و یک باغ تبدیل شده است که بچه ها می توانند در آن به کاشت گیاه بپردازند.

          

 

 

 

 

طراحی نمای مهد کودک

تحریریه پویانوک سجادی

منبع: dezeen