طراحی معماری پارک اسکای گاردن در سئول / MVRDV

طراحی معماری پارک اسکای گاردن در سئول / MVRDV

طراحی معماری پارک اسکای گاردن Skygarden

عنوان پروژه: فضای عمومی اسکای گاردن

معمار: MVRDV

موقعیت: سئول ، کره

طراحی معمار یک فرهنگ زندگی از میراث طبیعی کره جنوبی را به مرکز شهر سئول ارائه می دهد. این طرح شهروندان شهر را به طبیعت متصل می کند که به کاربران این امکان را می دهد تا چشم اندازهای شگفت انگیزی را به سمت ایستگاه تاریخی سئول و دروازه Namdaemun داشته باشند. این یک باغ وحش آموزشی و مهد کودک برای گونه های آینده است. چگونه می توانیم بزرگراه 1970 را به یک Skygarden تبدیل کنیم؟ چگونه می توان زندگی روزانه هزاران نفر را که هر روز از مرکز شهر سئول را عبور میکنند ، تغییر دهیم؟ چگونه می توان یک پارک عمومی منحصر به فرد را در قلب سئول با مقدار متنوعی از گونه های گیاهی ایجاد کرد؟

اسکای گاردن یا باغ آسمان

پل عابر پیاده جدید در کنار ایستگاه اصلی سئول ، گام بعدی برای ایجاد شهر سبز، دوستانه و جذاب است.

از زمان آغاز پروژه در ماه مه سال 2015، چالش اصلی طرح اسکای گاردن این است که یک گذرگاه طولانی 938 متری را به یک باغ عمومی تبدیل کنیم. پوشش دادن ماتریس گونه‌های گیاهی کره ای روی یک سازه فولادی با ۱۶ متر ارتفاع. از همان ابتدا، تیم معماران با نیاز به تغییر این عناصر زیربنایی به نماد سبز، و تغییر تصویر مرکز شهر سئول درگیر شد. MVRDV همراه با شهرداری سئول، سازمان های غیردولتی محلی، تیم های لند اسکیپ و مشاوران شهر، عمیقا متعهد شده است تا بزرگترین تنوع گیاهان را به یک موقعیت کاملا شهری تبدیل کند.

پارک با 16 پاویون کوچک، از قبیل کافه ها، مغازه ها، نمایشگاه ها، غرفه های های باغبانی، ترامپولین ها، حمام پا، استیج و تئاتر کودکان و نیز مرکز اطلاعات پر شده است. آنها تجربه کاربران را تقویت می کنند و با فعالیت های سرگرم کننده ای که باعث جذب شهر به سطح فرهنگی و تجاری می شوند کیفیت فضای پارک را بالا میبرند. پله ها، آسانسورها و پل ها ، شهر را به پارک جدید متصل می کنند و سپس به بافت شهری مجاور بر می گرداند.

اسکای گاردن واقع در قلب سئول ، یک روستای گیاهی است ؛ لند اسکیپی همیشه در حال تغییر که بزرگترین گونه های کره ای را به یک پارک عمومی تبدیل می کند و 52 خانواده از گیاهان از جمله درختان، درختچه ها و گل ها که در 645 گلدان نمایش داده میشود ؛ حدود ۱۶۰ گونه و زیر گونه درخت را جمع آوری می کند. در مجموع، پارک شامل 24000 گیاه (درختان، درختچه ها و گل ها) خواهد بود.

پارک خطی به عنوان مجموعه ای از باغ های کوچک طراحی شده است، هر کدام دارای طرح، عطر، رنگ و هویت مخصوص به خود است. چشم انداز با توجه به فصل تغییر خواهد کرد: رنگ های روشن برگ ها در پاییز از خانواده Aceraceae (افرا)، شکوفه های درخت گیلاس و رودودندرون در بهار، درختان همیشه سبز درختان در زمستان و درختچه ها و میوه درختانی که در فصل تابستان ثمر میدهند.

از برجسته ترین ویژگی های مجموعه دو میدان بزرگ است: میدان رنگی رنگی که در آن می توان از کنسرت و اجرای نمایش در کنار گلدان های درختان گلدار لذت برد و میدان مگنولیا با صحنه نمایش روباز بی نظیر و کافه.

حوضچه های نیلوفرهای آبی بزرگ در ناحیه Nymphaeaceae و درختان Ginko فتوژنیک نیز در باغ دیده می شود. انواع توت ها و میوه های خوراکی روی اسکای گاردن و گیاهان شاداب در منطقه ای از خانواده Crassulacean وجود دارد. بیش از 800 گلدان درخت به منظور افزایش تغییر در فصول به باغ اضافه می شوند.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: archdaily