طراحی مرکز آموزشی با مصالح مقرون به صرفه / گروه معماری DAA

طراحی مرکز آموزشی

طراحی مرکز آموزشی با مصالح مقرون به صرفه / گروه معماری DAA

شرکت معماری DAA طراحی مرکز آموزشی برای یک منطقه حومه شهری در یکی از ایالت‌های آمریکای میانه انجام داده است. این مرکز دارای پنل‌های فلزی پوششی با تکنیک جوش ایستاده و طراحی داخلی سرشار از رنگ است.

طراحی مرکز آموزشی

این طراحی مرکز آموزشی که زمینی در نبش را اشغال کرده، در نزدیکی یک مرکز خرید و یک محله مسکونی در اوماها، بزرگترین شهر در ایالت نبراسکا قرار گرفته‌است. خواهان این پروژه، «ساندلر ترینینگ» (Sandler Training) تهیه‌کننده سرویس‌های توسعه تخصصی است و تاکید او بر سرویس مشتری و فروش است.

طراحی مرکز آموزشی

این مجموعه که سطحی معادل 465 متر مربع از زمین را اشغال می‌کند، دربرگیرنده اتاق‌های تمرین، دفاتر اداری و آشپزخانه است. یکی از بزرگترین چالش‌ها برای معماران این پروژه، خلق یک ساختمان منحصر به فرد با بودجه‌ای کمتر از 900 هزار دلار بود.

شرکت معماری DAA، که نام آن اختصار عبارت گروه معماری«دئولد اندرسن» (DeOld Andersen Architecture) است، در توضیحی درباره این پروژه گفت: «این پروژه که با بودجه‌ای محدود طراحی و ساخته‌شد، ادراک ما از آنچه که یک فروشگاه در مناطق شمالی ابالات متحده می‌تواند به نظر برسد را تغییر می‌دهد.»

طراحی مرکز آموزشی

یکی از نقاط آغاز طراحی مرکز آموزشی ، سایت این پروژه و جایگیری‌اش در آن بود. رویکرد استاندارد در این منطقه حومه‌شهری به این شکل است که در جلوی بنا پارکینگ اتومبیل قرار داشته‌باشد. تیم طراحی تصمیم گرفت که وضع موجود را تغییر دهد، پارکینگ و ورودی اصلی را در پشت قرار دهد و ساختمان را به جلو و به لبه اصلی سایت در جوار خیابان انتقال دهد.

تیم طراحی در ارتباط با این ابداع گفت:« تیم DAA با جلو آوردن ساختمان به لبه سایت و خلق یک توالی ورودی درونی، روابط متداول ترتیب ورود از پارکینگ به ساختمان را تغییر داد. این ترکیب داخلی‌تر حضور باکیفیت‌تری از خیابان را مهیا می‌کند، علاوه بر این که به ذات خصوصی‌تر شرایط ناحیه حومه‌شهری نیز احترام بیشتری می‌گذارد.»

طراحی مرکز آموزشی

این ساختمان دارای سازه فولادی به همراه خرپاهای چوبی، و یک فونداسیون متشکل از واحدهای CMU است. دیوارهای خارجی با پنل‌های فلزی خاکستری اتصال یافته به روش جوش ایستاده پوشانده شده که دارای نظمی غیرمعمول اند و به این طریق ظاهری پویاتر برای ساختمان مهیا شده‌است.این ساختمان در بیرون بامی با لبه‌هایی با شیب ملایم را به نمایش می‌گذارد، که نمود داخلی آن همان سقف شیبدار مجموعه‌است.

تیم طراحی گفت: «بام شیبدار بیشتری نارتفاع ممکن را برای سقف فراهم می‌کند و آکوستیک فضا را برای جلسات تمرین بهینه می‌سازد.»

طراحی مرکز آموزشی

این ورودی ویترین‌مانند این ساختمان در زیر یک سایبان عمیق قرار دارد که در واقع محافظی ساخته شده از قطعات نما است. این فضای رودی مشرف بر یک باغچه جمع‌آورنده آب باران است که به هدایت جریان آب‌های حاصل از بارندگی کمک می‌کند.پنجره‌هایی با ابعاد متنوع نور طبیعی را به داخل مجموعه می‌آورند و میان فضاهای داخلی با بیرون ارتباط برقرار می‌سازند.

طراحی مرکز آموزشی

فضای داخلی متشکل از مصالح مقرون به صرفه و سطوح و اجزای رنگی است. کف بتنی صیقل خورده و خرپاهای نمایان در سقف به فضا حس و حالی صنعتی می‌بخشد.

موزاییک-فرش‌هایی به رنگ‌های خنثی در اتاق‌هایی که جنبه آکوستیکی آن‌ها حائز اهمیت است، نصب شدند. پنل‌های سقفی ساخته شده از فیبر چوبی نیز به کاهش سطح نویز کمک کردند.

طراحی مرکز آموزشی

دیوارها به رنگ سفید، آبی و زرد رنگ‌آمیزی شدند و در بخش‌هایی پنل‌های خاکستری‌رنگ بصورت جاساز در آن‌ها قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌های موجود در ایالت نبراسکا می‌توان به یک مرکز هنرهای نمایشی در اوماها به طراحی «مین دی» (Min Day) اشاره کرد که دارای نمای خارجی متشکل از میلگرد و فولاد ضدزنگ است، و همین طور به یک فضای رویداد باز و جمع‌شو در شهر کوچک لیونز به طراحی «متیو مازوتا» (Matthew Mazzotta).

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

www.dezeen.com