طراحی محوطه در باغ خانه بافل / معماری و طراحی داخلی Clare Cousins

طراحی محوطه در باغ خانه بافل / معماری و طراحی داخلی Clare Cousins

طراحی محوطه در باغ خانه ؛ شرکت استرالیایی معماران Clare Cousins، درخواستی برای طراحی یک فضای اضافی / پاویونی در باغ در پشت یک کلبه متعلق به زمان ادواری داشتند؛ طرحی که حضور باغ تندیسی مجاور خود را در فضا به حداکثر برساند

یک مسیر درختکاری شده از قسمت جلویی ساختمان شروع شده و در کنار آن امتداد یافته است و به سمت حیاط پشتی خانه می رود.

این مسیر درختکاری شده به یک فضای آلاچیق مانند همراه یک پاسیو و چند فضای نشستن منتهی می شود.

بین این فضای آلاچیق و کلبه اصلی، فضای الحاقی جدید قرار گرفته است که از نوعی وافل فولادی سازه ای ساخته شده، که امکان تنظیم میزان ورود نور خورشید را فراهم کرده است و فضا را از نور مستقیم حفظ کرده و همچنین در طول روز سایه اندازی می کند.

در این جا عکسی نزدیکتر از این سازه فولادی فضای الحاقی را می بینیم.

طراحی محوطه در باغ خانه
طراحی محوطه در باغ خانه

درهای کشویی شیشه ای بزرگی در این فضا به کار رفته اند که به سمت باغ باز شده و فضای داخلی را با سقفی چوبی و مایل، روشن و باز نگه می دارند.

در یک انتهای این سازه الحاقی، یک آشپزخانه قرار گرفته است. کابینت های چوبی فضا با رنگی روشن با کانتر های سفید رنگ آن هماهنگ شده است. بخش هایی نیز برای ایجاد ظاهری مدرن به رنگ سیاه به کار رفته اند.

در پشت آشپزخانه، آشپزخانه دیگری وجود دارد که دارای فضاهای ذخیره و قفسه های باز و یک فر می باشد.

در فضای اصلی این بخش الحاقی و در مقابل آشپزخانه یک سالن نشیمن خصوصی طراحی شده است. کاناپه طوسی رنگ و منحنی شکل موجود، به گونه ای در فضا قرار داده شده است که روی شومینه مقابله آن متمرکز باشد.

همچنین یک قفسه کتاب چوبی دیواری در این فضا طراحی شده است. یک چراغ فلزی متحرک نیز حسی صنعتی به این سالن بخشیده است.

در کنار سالن نشیمن خصوصی، دربی وجود دارد که این بخش الحاقی را به یک سالن ناهارخوری و یک سالن نشیمن دیگر در ساختمان اصلی خانه وصل کرده است.

در راهرویی که به اتاق خواب ها منتهی می شود، کفپوش های چوبی با رنگ روشن با دیوارهای سفید رنگ فضا هماهنگی مناسبی را ایجاد کرده اند، و در مقابل نیز تابلوهای هنری و یک گلدان در انتهای راهرو به فضا رنگ بخشیده اند.

اتاق های ساختمان اصلی خانه با دیزاینی ساده باقی مانده اند و دیوارهایی سفید و عناصری چوبی دارند؛ مانند تخت خواب و صندلی.

در حمام، کاشی های سفید رنگ در اندازه های گوناگونی دیوار را پوشانده اند، از طرف دیگر نیز از کاشی های سیاه رنگی برای کف فضا استفاده شده و کنتراستی چشمگیر به وجود آمده است.

در این جا نگاهی می اندازیم به پلان خانه و بخش الحاقی که در سمت راست آن قرار گرفته است.

 

 

طراحی محوطه در باغ

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist