طراحی متل سندمن ، بازگشتی مدرن به مهمانخانه های میان راهی / استودیوی معماری Tack

طراحی داخلی متل سندمن

طراحی متل سندمن ، بازگشتی مدرن به مهمانخانه های میان راهی / استودیوی معماری Tack

طراحی متل سندمن : استودیوی «تک» (Tack) که در بروکلین واقع است یک متل قدیمی و فرسوده را در کالیفرنیای شمالی بازسازی کرده‌است. این بازسازی با به کارگیری یک اتمسفر ملایم با کمک مبلمان وینتج، رنگ‌های پاستلی و نقوش چاپ شده نخل انجام گرفته‌است.

 

هتل یکصد و سی و پنج اتاقه «سندمن» (Sandman) که از شمال سان فرانسیسکو به اندازه یک ساعت سواری فاصله دارد، به یک اقامتگاه لوکس تبدیل گشته که «رجمعتی مدرن به مهمانخانه‌های میان راهی تلقی می‌شود» -بیشتر شبیه بسیاری از متل‌های قدیمی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا.

طراحی داخلی متل سندمن

استودیو تک به نوعی تبدیل به یک متخصص در حوزه نوسازی این متل‌ها و مهمانخانه‌های مخروبه شده‌است، چرا که پروژه‌های مشابهی را در مکان‌هایی همچون «ویومینگ» (Wyoming) و نیویورک شمالی به انجام رسانده‌است.

 

طبق بیانیه‌ای از سوی خود شرکت تک، این استودیو این متل در «سانتا رزا» را بازطراحی نمود تا سادگی‌ای ملایم را به بازدیدکننده ارائه کند، در حالی که سعی در حفظ روحیه سفرهای خودجوش را داشت و به استایل معماری‌ای در کالیفرنیا که برای احیای معماری اسپانیایی پدید آمده احترام گذاشت.

مراجعین ابتدا وارد یک لابی با سقفی به ارتفاع دو طبقه می‌شوند که در آن مصالح و نازک‌کاری‌ها با رنگ‌های گرم به کار رفته تا محیطی صمیمی و آرامشخبش برای مراجعین فراهم گردد.

طراحی داخلی متل سندمن

در توضیح طراحی متل سندمن آمده‌است: «یک مجموعه رنگی ملایم از چوب درخت زبان‌گنجشک و رنگ‌های خاکی به همراه رنگ هلویی، سبز درخت نخل و آبی تیره، فضایی دعوت‌کننده با حس و حالی کالیفرنیایی و آرامشخبش در این لابی پدید آورده‌است.»

نیمکت‌های چوبی در پایین پنجره‌های بزرگ نصب شده‌اند و روی آن‌ها برای راحتی بیشتر کوسن قرار گرفته‌است. مجموعه‌ای از دیگر مبلمان در فضا به کار رفته‌است، از قطعات و اجزای وینتج گرفته تا قطعات اختصاصی مانند یک نیمکت ساخته شده از سنگ آهک و چوب درختان محلی زبان‌گنجشک توسط «توکا دیزاین».

 

دیوارها با تصویرسازی‌هایی از «تای ویلیامز» (Ty Wiliams) نقاش تزیین شده‌است، و همچنین با یک آینه نیم‌دایره‌ای با حاشیه‌ای پارچه‌ای و صورتی‌رنگ آویخته در پایین آن که توسط تیم طراحی «بن و آجا بلانس» (Ben and Aja Blanc) طراحی شده‌است.

طراحی متل سندمن

در طراحی متل سندمن دسته‌بندی اتاق‌ها از اتاق‌های دونفره استاندارد شروع می‌شود تا طیفی از اتاق‌هایی که یک خانواده کامل را می‌تواند پذیرا شود –از جمله اتاق‌هایی که مخصوص مسافران دارای حیوانات خانگی می‌باشند.

 

هر یک از اتاق‌ها صرفه‌جویانه تزیین شده‌است، اما مزین به پارچه‌هایی منحصربفرد با رنگ‌های پاستلی بصورت آویخته در بالای سر تخت‌خواب و همینطور دارای فضاهای متعددی برای نشستن است.

طراحی متل سندمن

اتاق صرف صبحانه و فضاهای ملاقات بی‌پیرایه و ساده و دارای دیوارهایی با رنگ‌های روشن، میزهای ساده چوبی و صندلی‌های آلومینیومی‌ای هستند که حس فضاهای عملکردمحور را تداعی می‌کنند.

 

از دیگر امکانات این متل به یک خانه استخر و یک کافه می‌توان اشاره نمود که در کنار استخر خارجی و تراس مجموعه قرار گرفته‌اند. پنل‌های شیشه‌ای مانند درب پارکینگ بر روی مسیرهایی به صورت عمودی حرکت می‌کنند تا دسترسی به کافه را تامین کنند. در این کافه کاغذ دیواری های آبی‌رنگ به طرح نخل و روکش‌های صندلی همسان با آن به تداوم حس و حال غیرجدی فضا کمک می‌کنند.

رنگ آبی تیره در طول بدنه پیشخوان کافه، رویه چهارپایه‌ها، صندلی‌های آفتابگیری و سایبان‌ها ظاهر گشته‌است

رنگ آبی تیره در طول بدنه پیشخوان کافه، رویه چهارپایه‌ها، صندلی‌های آفتابگیری و سایبان‌ها ظاهر گشته‌است و با روکش کوسن‌های اتاق‌ها هماهنگی ایجاد کرده‌است.

 

اگرچه نوسازی ساختمان متل‌های آمریکایی نیمه قرن بیستمی تبدیل به یک امر متداول شده‌است، برخی صاحبین املاک در حال تخریب ساختمان‌های قدیمی و جایگزینی آن‌ها با بناهای جدید هستند. از جمله این پدیده می‌توان به هتل «توریستز» در برک‌شایر اشاره نمود که در آن تیم، طراحی و ساخت را از ابتدا آغاز کرد اما همچنان در تلاش برای حفظ «زیبایی یک میهمانخانه کلاسیک آمریکایی» بود.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen