طراحی مبلمان شهری با فرم مواج در لندن

طراحی مبلمان شهری با فرم مواج در لندن

“please be seated  ” لطفا بنشینید یک اینستالیشن عظیم برای فضای باز است که از سه زنجیره متمرکز تشکیل شده است. این زنجیره ها از تخته های چوبی با فرم موج مانند ساخته شده اند.

این مبلمان جمعی در برادگیت برای جشنواره طراحی لندن ساخته شده است.

این مجموعه در میدان Finsbury Avenue در کنار بلوک دفتر شماره یک Broadgate در شهر لندن ساخته شده است. ” لطفا بنشینید ” از سه حلقه نیمکت ساخته شده است که در یک الگوی موج مانند بالا می روند و سقوط می کنند.

هر یک از این فرم های مواج – که از کوچکترین عنصر مرکزی آن در اندازه و ارتفاع افزایش می یابد – از یک سازه فولادی ساخته شده که از تخته های چوبی تشکیل شده است.

 

در جایی که امواج با زمین برخورد می کنند ، فرمی را می سازند که در نقش نیمکت می تواند عمل کند. در حالی که امواجی که صعود پیدا می کنند ، مسیرهای دسترسی به مناطق مرکزی نشستن را فراهم می کنند.

طراح آن می گوید ” هر جنبه ای از این مجموعه متناسب با محیط و همچنین عملکردی که در آن ارائه می شود ، فرم گرفته است.”

وی ادامه داد: منحنی ها برای خلق صندلی های تکیه گاهی به عقب ، مکان هایی برای نشستن کوتاه ، فضایی برای پیاده روی افراد و یا همچنین توقف و ایجاد سایه ای برای عابرین بالا می روند.

استودیو Cocksedge در سال 2004 تاسیس شده است. این استودیو همچنین بسیاری مبلمان طراحی کرده است از جمله یک سری که از کف استودیوی خود ساخته شده است.

 

” Please Be Seated ” نمونه ای از بخشی از  (INSTALLATION)تاسیسات عمومی است که به عنوان بخشی از جشنواره طراحی لندن 2019 که از 14 تا 22 سپتامبر اجرا می شود ، در سطح شهر ایجاد شده است.

تحریریه معماری و دکوراسیون | پویانو