چگونه طراحی فضای مدیتیشن در خانه را انجام دهیم ؟

چگونه طراحی فضای مدیتیشن در خانه را انجام دهیم ؟

احتمالا شما هم تا حدودی با طراحی فضای مدیتیشن آشنایی دارید. مدیتیشن تکنیکی درونگرانه برای رسیدن به شادی، آرامش و کنترل است. خانه به عنوان محیطی که ما بیشتر ساعات شبانه روز را در آن سپری می کنیم، یکی از مهم ترین فضاهای زندگی به شمار می آید و همین موضوع به وضوح نشان می دهد که دکوراسیون منزل تا چه حد بر کیفیت زندگی ما تاثیر دارد. زمانی که شما بعد از یک روز کاری طولانی به خانه باز می گردید، نیاز به مکانی دارید که در آن قوای از دست رفته خود را احیا کنید و برای شروع روزی دیگر آماده شوید.

یک فضای آرام می تواند در این رابطه بسیار موثر باشد. حال می توان این فضا را به سادگی و با به کارگیری اصول ساده مدیتیشن ایجاد کرد. برای این که مدیتیشن و فواید آن را به خانه بیاورید، بایستی ابتدا ارکان تشکیل دهنده فضای مراقبه را بدانید. در ادامه می توانید با نحوه اجرای دکوراسیون با استفاده از عناصر مدیتیشن آشنا شوید. گام به گام با پویانو همراه شوید تا منزل خود را به یک فضای مراقبه تبدیل کنید.

 فضای کنار پنجره بهترین محیط برای داشتن مراقبه است

نور یکی از مواردی است که می تواند جزو ارکان شکل گیری فضا جهت مدیتیشن باشد. شما برای استفاده از فواید نور طبیعی متحمل هیچ هزینه ای نمی شوید؛ پس پرده ها را کنار بزنید و تا جایی که می توانید از نور طبیعی لذت ببرید. فضای کنار پنجره بهترین محیط برای داشتن مراقبه است. البته توجه داشته باشید که میزان نور باید متعادل و تنظیم شده باشد.

چگونه مدیتیشن را به فضای خانه بیاوریم؟

نور مصنوعی به اندازه نور طبیعی تاثیرگذار نیست، اما شمع ها از این قیه مستثنی هستند. شمع یکی از لوازمی است که تقریبا در همه خانه ها پیدا می شود و برای به وجود آوردن یک محیط آرام جزو بهترین گزینه هاست. شمع های فانتزی بسیاری هستند که می توانید آن ها را در عین کاربردشان در دکوراسیون، برای شبیه سازی فضای مراقبه به کار ببرید و از نور ملایم آن ها بهره بگیرید.

گیاهان زیادی را در محیط اطراف خود قرار دهید

طبیعت را در آغوش بکشید. اگر طبیعت را به عنوان منبع انرژی مثبت در نظر بگیریم، گیاهان جزو مهم ترین ارکان این منبع به شمار می روند. وقتی یک گیاه را به فضای خانه می آورید، قسمت کوچکی از طبیعت را به زندگی خود دعوت کرده اید و به همراه آن انرژی موجود در آن را به محیط وارد کرده اید. در طراحی فضای مدیتیشن گیاهان زیادی را در محیط اطراف خود قرار دهید تا بیشترین میزان انرژی را دریافت کنید.

استفاده از انرژی موجود در سنگ های طبیعی

سنگ از  دیگر هدایای طبیعت به شماست. سنگ ها شاید ظاهر سخت و خشن داشته باشند، اما به دلیل آن که از بستر طبیعت به دست آمده اند، انرژی به همراه دارند. اگر با کریستال ها آشنایی داشته باشید، می دانید که بسیاری از این نوع سنگ ها خواص درمانی دارند و در مدیتیشن مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید سنگ مورد علاقه خود را در طراحی فضای مدیتیشن انتخاب کنید.

کوسن ها را می توانید تقریبا در هر فضایی به کار ببرید

کوسن ها را می توانید تقریبا در هر فضایی به کار ببرید. مبلمان سالن نشیمن، تخت خواب ها، صندلی های راحتی و حتی روی زمین. چند کوسن بزرگ تهیه کنید و آن ها بر روی زمین قرار دهید. گاهی خوب است مقداری از وقت خود را بر روی زمین بگذرانید. این همان کاری است که یک شخص حرفه ای در مدیتیشن انجام می دهد.

گلیم در دکور آرام بخش

قالیچه را فراموش نکنید. تقریبا همه افرادی که به فن مدیتیشن می پردازند، از قالیچه یا زیرانداز استفاده می کنند. با پهن کردن قالیچه، شما فضای مراقبه خود را دقیقا تعریف کرده اید. یک قالیچه کوچک علاوه بر اینکه محیط خانه تان را گرم و زیبا می کند، می تواند یک فضای مراقبه ایجاد کند.

عود را در محیطی بسوزانید که محل استراحت شماست

سوزاندن عود را امتحان کنید. این متد تقریبا در میان همه شناخته شده است. عود یکی از آن چیزهایی است که اگر اهل مدیتیشن باشید، حتما عاشقش هستید. عود را در محیطی بسوزانید که محل استراحت شماست. عود علاوه بر عطر ملایم و دلپذیری که دارد، فضای خانه را با آرامش در می آمیزد. اکسسوار های مربوط به سوزاندن عود از اجزای مورد استفاده در طراحی فضای مدیتیشن میباشند.