طراحی فضاهای داخلی کار تیمی با مبلمان ساخته شده توسط سازندگان محلی / Beauty Shoppe

طراحی فضاهای داخلی کار گروهی با مبلمان ساخته شده

طراحی فضاهای داخلی کار تیمی با مبلمان ساخته شده توسط سازندگان محلی / Beauty Shoppe

استودیوی طراحی «بی.تی شاپ» (Beauty Shoppe) در پیتسبورگ فضایی برای کارهای گروهی را به همراه یک کافه در «کلیولند» (Cleveland)، اوهایو، به عنوان بخشی از پروژه‌های متعددش در حیطه خلق طراحی فضاهای داخلی کار تیمی ، انجام داده است. بیوتی شاپ که در سال 2011 تاسیس گشت، متخصص طراحی فضاهای کاری مشترک است و این پروژه اولین شعبه آن در خارج از پنسیلوانیا است.

طراحی فضاهای کاری مشترک

این پروژه طبقه همکف ساختمان تاریخی و آجری «سیمور» (Seymour) را اشغال می‌کند، جایی در قلب یک مجموعه چندعملکردی به ارزش 60 میلیون دلار که به این منطقه از شهر اوهایو اختصاص دارد. از دیگر کاربری‌های موجود در این مجموعه می‌توان به یک ساختمان مسکونی، یک مدرسه و یک خواربارفروشی اشاره نمود.

فضای کاری تیمی بیوتی شاپ و کافه مجاور آن، با هدف خلق فضایی برای گروه‌ها جهت ملاقات‌ها و گردهمایی‌ها طراحی شده‌است.

طراحی فضاهای کاری مشترک

این استودیوی طراحی گفت: «ساختمان سیمور که ابتدا در سال 1876 ساخته‌شد و پیش از این متعلق به «کیفرز تاورن» (Kiefer’s Tavern) بوده‌است، یک سنت قدیمی مبنی بر گردهم آوردن مردم در آن حاکم است. فضای بیوتی شاپ این ویژگی را هنگام برنامه‌ریزی و طراحی این فضا مد نظر قرار می‌دهد.»

این تیم افزود: «تلاش ما در روح بخشیدن دوباره به ساختمان‌های قدیمی و تاریخی و شرکت داشتن در احیای محلات شهری است.»

این پروژه با زیربنای 1115 متر مربع شامل طراحی یک کافه عمومی، سالن‌ و فضاهای جمعی کاری در کنار فضاهای خصوصی کار است که 22 دفتر و فضاهای کوچکتر استراحت را پوشش می‌دهد. ابعاد‌ این فضاها برای یک تا شش فرد متغییر است.

یک پیشخوان به رنگ قهوه‌ای مارونی یک نقطه مرکزی برای فضای اجتماعات به شمار می‌آید. در قسمت‌های دیگر فضای اجتماعات، نیمکت‌های زوج شبیه به نیمکت‌های رستوران‌ها و همینطور یک اتاق کنفرانس با دیواره‌هایی به رنگ آبی کاربنی تیره مشاهده می‌شود. دیوارهای سفید و کفپوش چوبی پارکت روشن، فضاهای داخلی را روشن نگه می‌دارند و با جزییان هنرمندانه فضا ترکیبانی خلاقانه ایجاد می‌کنند.

برای طراحی نیمکت‌ها و میزهای کار اختصاصی این پروژه، تیم بیوتی شاپ با سازنده مبلمان پیتسبورگی، «زک کراسزینسکی» (Zach Kruszynski ) همکاری نمود. استودیوی بیتو شاپ در مورد این همکاری گفت: «زک اصالتا متعلق به کلیولند است، بنابراین این پروژه برای او بسیار ارزشمند و عزیز بوده‌است.»

ترکیبی از رنگ‌های صورتی، آبی روشن و تیره و سبز روشن در کافه این مجموعه بکار رفته‌است. پرده‌های صورتی‌رنگ روشن آویخته شده در قسمت غذاخوری توسط طراح پیتسبورگی، «لی پاتگورسکی»، طراحی شده‌است و فضای غذاخوری را دنج‌تر و صمیمی‌تر می‌کند.

طراحی فضاهای داخلی کار تیمی با مبلمان ساخته شدهسازنده‌ها و بیزینس‌های محلی در این فضا معرفی شده‌اند، از جمله «لورن نوئل» (Lauren Noel) با اثر نقاشی‌اش و همینطور تیم «پلنتسکیپینگ اند بلومز» (Plantscaping & Blooms) که انتخاب و چیدمان فضای سبز داخلا این مجموعه را برعهده داشته‌است.

 

دیگر قطعات و آثار بکار رفته در طراحی داخلی این فضا از فروشگاه کلیولندی « All Things For U» و همینطور فروشگاه عتیقه‌جات اسپرینگ‌فیلد –بازاری برای اجناس دست دوم- در شهر کلمبوس تهیه شده‌اند.

آثار بکار رفته در طراحی داخلی این فضا از فروشگاه کلیولندی

علاوه بر به نمایش گذاشتن صنایع محلی، این پروژه تاکیدی قوی بر طراحی پایدار نیز دارد و در نظر دارد حجم زباله تولید شده در آن حداکثر یک کیسه زباله در هفته باشد. در همین راستا ظروف بازیافتی و قابل تجزیه به همراه سرامیک‌ها و حصیرهای کاغذی تجزیه‌پذیر در این فضا بکار گرفته شده‌اند.

طراحی فضاهای داخلی کار تیمی

با گسترش خوداشتغالی و کار از راه دور، فضاهای کاری جمعی روز به روز در ایالات متحده آمریکا پرطرفدارتر می‌شوند. از میان پروژه‌های مشابه اخیر در آمریکا می‌توان به پروژه «کانوپی» (Canopy) در سان‌فرانسیسکو با یک پاسیوی خارجی طراحی شده توسط ایو بهار، امیر مرتضوی و استوی محبی و همچنین به کلوب کار زنانه «د وینگ» (The Wing) در منطقه سوهو در نیویورک، اشاره نمود.

 

 

 

 

طراحی فضاهای داخلی کار تیمی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen