طراحی شوروم محصولات برند Menu منو در آپارتمان واقع در نیویورک

چیدمان آپارتمان با نمایش محصولات Menu

طراحی شوروم محصولات برند Menu منو در آپارتمان واقع در نیویورک

طراحی شوروم محصولات برند Menu : برند دانمارکی «منو» (Menu) یک آپارتمان نیویورکی را با مجموعه‌ای از تولیدات این برند تزیین نمود و فضایی را برای این شرکت خلق کرد که در آن مجموعه‌های جدید به نمایش درآیند و رویدادهای مختلف این برند برگزار شوند.

 

«منو اسپیس» نیویورک در می 2018 افتتاح شد تا همزمان با فستیوال نیویورک دیزاین ( NYCxDesign) در نیویورک همزمان شود. این فضا آپارتمانی را در یک ساختمان تاریخی اشغال می‌کند که در مرز محله «سوهو» (Soho) در نیویورک واقع است.

چیدمان آپارتمان با نمایش محصولات برند Menu

این آپارتمان تک خوابه که به عنوان کاربری دومش محل سکونتی برای مدیر فروش این برند است، با مبلمان، اسباب و لوازم و اکسسوری‌های تولید شده توسط برند منو پر شده‌است.

 

قرار ملاقات‌ها، رونمایی از محصولات، دورهمی‌های خودمانی و دیدار با مشتریان همگی در این محل برگزار خواهند شد. این آپارتمان با نمایش محصولات منو نقش یک ویترین دائمی را برای این برند ایفا خواهد نمود.

این آپارتمان با نمایش محصولات منو نقش یک ویترین دائمی

در توضیحی از سوی این برند درباره این آپارتمان گفته شده: «ایده ما این بود که فضایی خلق کنیم که گرم، صمیمی و دعوت‌کننده باشد –همچون یک اسلایس کوچک از کپنهاگ در یک سیب بزرگ.»

 

تزیینات این فضا مینیمال هستند و رنگ‌های به کار رفته در فضا مات اند. این ویژگی‌ها در خدمت حفظ حس‌وحال اسکاندیناویایی برند منو است. قالی‌های بافت‌دار بخش‌هایی از کف چوبی فضا را می‌پوشانند، در حالی که پرده‌های تیره‌رنگ فضاهای خصوصی را از نظر مخفی می‌کنند.

طراحی شوروم محصولات برند Menu

در میان محصولاتی که در اولین نمایش قرار داده شده‌اند می‌توان به لامپ JDWA پرطرفدار «جوناس واگلس» اشاره نمود، که اکنون با یک پایه مرمری مهیا است –همان گونه که هنگامی که برای اولین بار طراحی شد قرار بود باشد.

از دیگر محصولات به روز شده این برند می‌توان به صندلی پرفروش «افتروم» (Afteroom) اشاره کرد که با پشتی‌ای عریض‌تر ارائه شده بود تا به این ترتیب هنگام استفاده به عنوان صندلی میز غذاخوری، راحت‌تر باشد.

طراحی شوروم محصولات برند Menu

در اتاق خواب روشن و درخشان این آپارتمان، میزهای پاتختی مرمری قرار دارد، و همین طور یک پریز الکتریکی که در شکل یک چراغ آویز از سقف آویخته شده‌است.

 

این طراحی شوروم محصولات برند Menu قرار است با تولید مبلمان و اکسسوری‌های جدید خانه، به مرور زمان و بصورت مرتب به روز شود.

طراحی شوروم محصولات برند Menu

مدیر دیزاین برند منو در مورد به روز کردن این آپارتمان گفت: «ایده ما این است که فضای نمایشگاه منو پویا و دائما در حال تغییر باقی بماند.»

 

 

«برای آن که طرفداران و دوستداران این خانه به طور دائم مشتاق به دیدار از آن باشند، ما به دنبال یک روند منظم برای تغییرات و همچنین ترکیب‌بندی فضای داخلی آن به گونه‌ای بودیم که متضمن داشتن فضایی همواره سرزنده و شاد و خلاق باشد و به الهام‌بخشی به همسایگان، دوستان، بازدیدکنندگان، مشتریان و طراحانمان ادامه دهد.»

طراحی شوروم محصولات برند Menu

برند منو در نیویورک به اولین غرفه‌اس در منطقه «نوردهاون هاربر» (Nordhavn harbor) در پایتخت دانمارک می‌پیوندد که به عنوان یک فضای کار مشترک، کافه، دفتر کار و سالن نمایش برای این شرکت کاربرد دارد.

 

شعبه برند منو در کپنهاگ در جولای 2017 افتتاح شد. این شعبه توسط گروه معماری Norm که همکاری‌های متناوبی با برند منو دارد طراحی شده‌است. پیش از این، منو شعبه‌های دیگرش را در لندن و هنگ‌کنگ نیز افتتاح کرده‌است.

طراحی شوروم محصولات برند Menu

رشد محبوبیت اخیر طراحی اسکاندیناویایی در ایالات متحده آمریکا باعث روی آوردن برندهای دیگری از این منطقه به گشایش یا توسعه نمایشگاه‌هایشان در نیویورک شده‌است. بعنوان مثال، در فوریه سال قبل برند «کارل هانسن اند سان» (Carl Hansen & Son) به فضایی بسیار بزرگتر در محله NoMad تغییر مکان داد.

 

 

 

 

طراحی شوروم محصولات برند Menu

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com