طراحی کافی شاپ رنگارنگ در مرکز هنر برنی ، دیزاینر موراگ میرسکاف

طراحی کافی شاپ رنگارنگ در مرکز هنر برنی ، دیزاینر موراگ میرسکاف

طراحی رنگارنگ کافی شاپ ؛ میرسکاف، طراح پریتانیایی، پارچه‌ها، کاشی‌ها و مبلمانی با رنگ‌های روشن برای کافی شاپ داخل مرکز هنرهای برنی در لندن طراحی نموده‌است. این ساختمان توسط دیوید آجای طراحی شده‌است.

فضای داخلی این کافه به عنوان جزیی از بازسازی کل ساختمان طراحی شده توسط دیوید آجای مورد تخلیه و نوسازی قرار گرفت. این ساختمان در سال 2007 مورد بهره برداری قرار گرفته‌بود و دارای کارگاه‌ها و اتاق‌های تمرین بود.

میرسکاف در راستای مداخله‌اش در کافه، پرانرژی بودن و شوق و ذوف کارکنان کافه را مد نظر قرار داد، و این ایده را با پوشاندن دیوارها و مبلمان توسط نقوش هندسی به اجرا رساند، نقوشی که شهرت وی به‌واسطه آن‌هاست.

طراح، مبلمان قدیمی را علاوه بر طراحی قطعات جدید با استفاده از مصالح اصلاح شده با همکاری لوک مرگان هنرمند، با رنگ‌های متضاد، شاد و زنده به روز کرد.

به گفته میرسکاف، با گذشت زمان مقصود اصیل کافه فراموش شده‌بود و لایه‌های متعددی به کافه و کل ساختمان افزوده شده‌بود.

وی در ادامه افزود: «این کافه توسط یک زن محلی بسیار پرانرژی به نام جین مفات اداره می‌گردد و این برای ما بسیار اهمیت داشت که این کافه سرزندگی و شادابی‌ای را که او به فضا می‌بخشد داشته باشد.

میرسکاف می‌بایست با اجزای توکار بتنی‌ای که در فضای کافه بطور ثابت وجود دارند کار می‌کرد، مانند پیشخوان که با چوب ایروکو پوشانده شد تا در عین حفظ کاراکتر اصیل چوبی ساختمان، به فضا گرمی ببخشد.

کاشی‌های سرامیکی پشت پیشخوان الگوهای مثلثی‌ای که در سرتاسر کافه مشاهده می‌شوند را تکرار می‌کند، و میرسکاف علاوه بر طراحی پارچه‌های نقش‌دار برای صندلی‌های کافه، ده‌ها گیاه را به فضای داخلی کافه اضافه کرده‌است.

مبلمان تغییر کاربری داده، حس دنجی و صمیمیت را به این فضای بزرگ می‌آورد و میزهای بزرگ، مراجعین را به گپ و گفت تشویق می‌کند.

بعنوان بخشی از برنامه راه‌اندازی مرکز، میرسکاف فضاهایی جدید را برای هنرمندان همکار در این مرکز طراحی نمود تا اثر خودشان و بافت و لایه مطلوب خودشان را به ساختمان بیفزایند.

موراگ میرسکاف استودیوی میرسکاف را در سال 1993 تاسیس نمود و از آن زمان تا کنون بواسطه گرافیک‌های یزرگی که برای فضاهای داخلی طراحی کرده و همچنین سروکاری که با نقوش و رنگ‌ها دارد، اعتبار کسب کرده‌است.

طراحی رنگارنگ کافی شاپ

 

 

 

طراحی رنگارنگ کافی شاپ

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen