ایده های جالب طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک

ایده های جالب طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک

طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک ؛ یکی از مشکلات زندگی در سوئیت های کوچک، کمبود فضای لازم برای ایجاد یک دکوراسیون مناسب است. سوئیت ها با فضای کمی که در اختیار می گذارند، دست شما را در انتخاب نوع دکوراسیون دلخواهتان می بندند. طراحی داخلی یک سوئیت علی رغم ظاهر کوچک و جمع و جور آن یکی از سخت ترین کارهاست. احتمالا شما هم نمی دانید با فضای کوچک یک سوئیت چکار می توان کرد و شاید حتی از داشتن یک فضای مناسب ناامید شده باشید. با این حال ایده های جالبی وجود دارند که می توانید به کمک آن ها از فضای سوئیت خود به خوبی استفاده کرده و یک دکوراسیون ایده آل در حداقل فضای ممکن داشته باشید.

با پویانو همراه باشید تا با ایده های جالب طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک آشنا شوید.

۱. کتابخانه خود را در فضای زیر کاناپه ایجاد کنید

اگر به دنبال مکانی برای سر و سامان دادن به کتاب هایتان هستید و فضای لازم برای قرار دادن یک شلف را ندارید، می توانید از کاناپه ای استفاده کنید که فضای زیرینش برای قرار دادن کتاب قابل استفاده باشد. این کاناپه را می توانید در صورت تمایل مطابق سلیقه خود و در اندازه مناسب سفارش بدهید. با قرار دادن کتاب هایتان در زیر کاناپه، یک ایده خلاقانه را در فضای سوئیت خود به اجرا در می آورید.

۲. یک میز غذاخوری جمع و جور داشته باشید

میزهای غذاخوری، حتی در اندازه های بسیار کوچک معمولا فضای بسیار زیادی را اشغال کرده و به همین دلیل برای قرار گیری در یک سوئیت مشکل به وجود می آورند. از طرف دیگر مسلما شما نمی خواهید بدون یک میز غذاخوری زندگی کنید. راه حل این مشکل استفاده از انواع جمع و جور این میزهاست. این مدل ها به گونه ای طراحی می شوند که صندلی هایشان بعد از استفاده به راحتی در فضای زیر میز فرو رفته و به این شکل فضای اشغال شده را به نصف کاهش می دهند.

۳. میز کار و تخت خود را با یکدیگر ترکیب کنید

با یک ترکیب ساده و موثر شما قادر خواهید بود از یک فضا حداکثر میزان استفاده را حاصل کنید. با طراحی یکپارچه میز کار و تخت خود، می توانید چنین عملکردی ایجاد کنید. عملکرد این مدل با یک تغییر شکل ساده به راحتی از یک میز به تخت و برعکس تبدیل شده و شما را از نگرانی کمبود فضا برای قرار دادن هر دو وسیله و یا حذف یکی از آن ها به اجبار رها خواهد کرد.

۴. یک مبل تخت خواب شو تهیه نمایید

اگر فضای سوئیت شما تنها برای قرار دادن یکی از دو وسیله تخت و مبل پاسخگو است، پس چه بهتر که این دو را در قالب یک وسیله در نظر بگیرید. مبل های تخت خواب شو قابلیت این را دارند که با یک حرکت و به سادگی به شکل تخت خواب درآمده و هر دو عملکرد مورد نیاز را در اختیار شما بگذارند. با داشتن چنین مبلی از زحمت و هزینه خرید یک تخت خواب رهایی یافته و در عین حال فضای بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت.

۵. برای تخت خود عملکردهای دیگر در نظر بگیرید

اگر قرار است یک تخت قسمتی از فضای سوئیت شما را اشغال کند، پس بهتر است بیشترین عملکرد را داشته باشد. فضای خالی زیر تخت خواب می تواند به صورت کشو یا قفسه در نظر گرفته شده و محل مناسبی برای قرار دادن وسایل شما فراهم کند. تخت های دو نفره به نسبت فضای بزرگی که اشغال می کنند، می توانند محل به مراتب بزرگتری برای داشتن چنین کشوهایی نیز در اختیار بگذارند.

طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک

۶. از تخت خواب های تاشو استفاده کنید

در یک فضای کوچک، حتی چند سانتی متر اضافه نیز به کار خواهد آمد؛ چه برسد به فضایی که می تواند به جای اشغال توسط یک تخت خواب آزاد باشد. با خرید یک تخت خواب تاشو، شما قسمت بزرگی از فضا را جهت استفاده در ساعات بیداری در اختیار خواهید گرفت. این تخت خواب ها به راحتی تا شده و داخل قاب مخصوص به خود قرار می گیرند و فضای آزاد حاصل را در اختیار شما می گذارند.

۷. میز کار خود را روی سطح دیوار تعبیه کنید

میز کار یکی دیگر از وسایلی است که همه به ان احتیاج دارند. این میزها معمولا فضای زیادی گرفته و به همین خاطر استفاده از آن ها یکی از معضلات فضاهای کوچک به شمار می رود. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، به جای استفاده از میزهای کار بزرگ که روی زمین قرار می گیرند، یکی از انواع دیواری آن ها را امتحان کنید. این میزها به سادگی روی سطح دیوار نصب شده و کمترین فضای ممکن را اشغال می کنند. با داشتن یکی از این میزها از اشغال فضای اضافه جلوگیری کرده و در عین حال به عملکرد مورد نیاز خود دست خواهید یافت. این میزها را خودتان نیز می توانید با اتصال یک تخته به دیوار بسازید.

با به کارگیری این ایده ها و بسیاری از راه حل های خلاقانه دیگر که ممکن است به فکر خودتان برسد، می توانید بیشترین استفاده را از کمترین فضاهای سوئیت خود برده و به سادگی یک دکوراسیون کارا، زیبا و جمع و جور برای منزلتان طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک
طراحی دکوراسیون سوئیت های کوچک

 

 

 

تحریریه پویانو