اصول طراحی دکوراسیون سالن های آرایش و زیبایی بانوان

طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

اصول طراحی دکوراسیون سالن های آرایش و زیبایی بانوان

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش ؛ سالن های زیبایی  مخصوص بانوان این روزها جزو پر رفت و آمد ترین فضاهای شهر به شمار می روند. این سالن ها محل گذران اوقات بسیاری از افراد هستند. بسیاری از کسانی که به سالن های زیبایی مراجعه می کنند، اوقات طولانی مدتی را در این مکان ها می گذرانند و مسلما دوست دارند این اوقات را در فضای مطبوعی سپری کنند. همین موضوع است که باعث اهمیت دکوراسیون این سالن ها می شود. یک سالن زیبایی با توجه به عملکردهای خاص خود نیازمند فضایی است که همه امکانات و خدمات لازم را جهت استفاده کارکنان و مشتریان فراهم کند و علاوه بر آن دکور زیبایی نیز داشته باشد. برای این که با اصول طراحی آرایشگاه زنانه آشنایی پیدا کنید، با پویانو همراه شوید.

آینه ها جزو مهم ترین قسمت های یک سالن زیبایی به شمار می آیند. تقریبا همه شما با تصور کردن یک آرایشگاه به یاد آینه های بزرگ می افتید. آینه های یک سالن زیبایی باید به قدری بزرگ در نظر گرفته شود که برای استفاده کاملا مناسب باشند. برخی از سالن ها دارای آینه های قدی هستند. این آینه ها در حین آرایش به مشتری اجازه می دهند تا به راحتی خودش را در آن ها ببیند.

بهتر است در صورت امکان در کنار هر یک از آینه ها یک قفسه در نظر گرفته شود تا کارکنان بتوانند وسایل مورد نیاز خود را در آن قرار داده و در حین کار به سادگی به آن ها دسترسی داشته باشند.

آینه های آویز می توانند دیگر ایده جذاب برای طراحی دکوراسیون یک سالن زیبایی باشند. با در نظر گرفتن تجهیزات لازم در فضای زیر سقف، شما می توانید آینه های خود را از بالا آویزان نموده و شکل منحصر به فردی به فضای آرایشگاه ببخشید.

اگر می خواهید یک سالن متفاوت داشته باشید، بهتر است ایده ی آینه های پشت و رو را امتحان کنید. این آینه ها که می توانند در دو طرف تخته های ثابت در نظر گرفته شوند، برای استفاده از هر دو سمت مناسب بوده  و به شما این امکان را می دهند تا از فضای نسبتا بیشتری بهره مند شوید. صندلی ها به سادگی در دو طرف هر آینه قرار گرفته و به راحتی قابل استفاده هستند. بعضی از این آینه ها قابلیت چرخش نیز داشته و می توانند با توجه به خواسته شما در جهت های مختلفی قرار گیرند.

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش

میزهای مخصوص انجام مانیکور از موارد مهمی هستند که باید حتما در فضا وجود داشته باشند. این میزها معمولا فرم مخصوص به خود داشته و با میزهای ساده متفاوتند. اگر یک سالن با کیفیت و مجهز می خواهید، باید چند سری از این میزها را در محیط آرایشگاه خود داشته باشید. معمولا در صورت وجود فضای مناسب، این میزها در قسمت مجزایی از سالن اصلی قرار می گیرند؛ اما در صورتی که این فضا در دسترس نباشد، می توان گوشه ای از محیط سالن را به فضای مانیکور اختصاص داد. میزهای مانیکور همچنین به قفسه هایی در نزدیکی خود نیاز دارند تا بتوان به وسایل مورد استفاده دسترسی داشت.

صندلی های مخصوص پدیکور از دیگر مواردی هستند که نباید فراموش کنید. این صندلی ها نیز دارای استایل منحصر به فرد بوده و معمولا به فضای زیادی برای قرارگیری نیازمندند. صندلی های مخصوص پدیکور عموما دارای پایه های چرخان بوده و به فردی که از آن ها استفاده می کند، اجازه می دهند تا به راحتی در فضای در نظر گرفته شده نشسته و به همان شکل نیز بلند شود. صندلی های پدیکور عموما حالت مبل داشته و برای ایجاد راحتی در حین انجام خدمات طراحی شده اند. توجه داشته باشید که این میزها دارای قسمت مخصوص شستشو بوده و پیش از طراحی دکوراسیون نیاز به تعبیه تاسیسات مورد نیاز هستند.

می توان فضای اختصاص داده شده به هر یک از صندلی های سالن را با استفاده از پرده جدا کرد. این ایده به راحتی قابل اجرا بوده و هزینه چندانی نیز در پی ندارد.

صندلی های سرشویی از دیگر وسایلی هستند که در سالن زیبایی به کار می روند. این صندلی ها فضای نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده و معمولا در فضای مجزا قرار داده می شوند. بهتر است در نزدیکی این صندلی ها محلی به عنوان محل قرارگیری حوله، شامپو و دیگر وسایل لحاظ شود که به راحتی قابل دسترس باشند.

یکی از ایده های جالب در رابطه با طراحی فضای مختص صندلی های سرشویی این است که به طراحی سقف بپردازید. یک سقف طراحی شده و جذا مسلما برای کسانی که باید قسمتی از اوقات خود را روی این صندلی ها دراز کشیده و به بالا خیره شوند، بسیار مطبوع خواهد بود.

در نظر گرفتن فضای مختص به خدمات اسپا و ماساژ از دیگر امکاناتی است که یک سالن زیبایی در صورت وجود فضای لازم باید داشته باشد. این فضا همیشه در قسمتی جدا از سالن اصلی قرار گرفته و دارای خدمات مخصوص می باشد. در چنین فضایی عموما تخت های مخصوص، کمدها، قفسه ها، روشویی و کابین های دوش قرار می گیرند. نورپردازی چنین فضایی عموما به صورت ملایم صورت گرفته تا برای مراجعین ایجاد آرامش نماید. می توانید با استفاده از شمع و گیاه محیط این قسمت را به آرامش بیشتری برسانید.

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش

اگر امکان استفاده از پنجره رو به فضای بیرون در فضای سالن فراهم است، به شما پیشنهاد می شود که صندلی های خود را رو به پنجره قرار دهید. در این حالت مشتریان قادر خواهند بود در عین قرار گرفتن جلوی آینه به تماشای منظره بیرون نشسته و از اوقات خود لذت ببرند.

لازم به ذکر است که یک کفسازی جذاب نیز می تواند در ایجاد زیبایی در فضا بسیار تاثیر گذار و مهم باشد.

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش

نورپردازی متمرکز از نکات بسیار مهمی است که باید در طراحی آرایشگاه ها به آن توجه کرد. نور فضایی که در آن خدمات ارائه می شود، خصوصا در قسمت بالای صندلی ها باید در راستای درست و به میزان مناسب تابیده شود. استفاده از لامپ های حبابی آویز با طول بلند می تواند این نیاز را به خوبی برطرف کند و فضای مورد نظر را از نور کافی برخوردار سازد. توجه داشته باشید که بهتر است به جای استفاده از نورپردازی میانی محیط برای هر صندلی نورپردازی مجزا ایجاد کنید تا روشنایی در قسمت های مختلف به خوبی تقسیم شود.

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش

می توان در محیط آرایشگاه از فضای سبز به عنوان یک عامل موثر در زیبایی استفاده کرد. شاید کمتر پیش آمده باشد که پای به آرایشگاهی با فضای سبز بگذارید. کیاهان علاوه بر زیبایی و طراوتی که به فضا هدیه می کنند، در صورت معطر بودن می توانند در ایجاد رایحه خوش در فضا نیز موثر واقع شوند.

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش

استفاده از رنگ های خاص در صورت تطابق با سلیقه شما می تواند ایده بسیار جالبی در طراحی سالن زیبایی باشد که جذابیت بصری زیادی ایجاد می کند. می توانید از یک رنگ خاص در طراحی خود استفاده کرده و قسمت های مختلف را در همین طیف در نظر بگیرید.

میز پذیرش از دیگر مواردی است که در طراحی آرایشگاه باید مد نظر قرار داده شود. مسلما هر سالن آرایشی یک میز پذیرش دارد که در قسمت ورودی فضا قرار می گیرد. طراحی میز پذیرش باید با دیگر قسمت های سالن همخوانی داشته باشد و ترجیحا در رنگ و جنس مشابهی در نظر گرفته شود.

از دیگر نکاتی که اهمیت بسیاری را داراست، این است که در یک آرایشگاه همیشه باید قسمتی از محیط را به فضای نشیمن و انتظار تعلق داد. شما می توانید با در نظر گرفتن یک میز و چند صندلی به راحتی چنین فضایی را ایجاد کنید تا مراجعین بتوانند در وقت انتظار خود به مطالعه ژورنال یا استراحت بپردازند.

اگر به دکورهای نامتعارف علاقه دارید، می توانید با استفاده از یک طرح و رنگ متفاوت بر روی دیوار و یا به کار گیری یک متریال نامعمول فضای کاملا متفاوتی در سالن زیبایی خود به وجود آورید.

سالن های زیبایی کمابیش دارای خدمات دیگری نیز می شوند که با توجه به نوع و فضای سالن فرق می کند؛ اما به طور اکثر فضاهایی که در طراحی دکوراسیون یک آرایشگاه باید مد نظر قرار گیرند، به همین صورت طراحی شده و اصول کلی در رابطه با عموم آن ها صدق می کند. نکته ای که باید مد نظر داشت این است که سالن های زیبایی در مرتبه اول عملکردی می باشند و بنابراین دکوراسیون فضا نباید مزاحمتی برای کارکنان و مراجعین ایجاد نماید. یک دکور ساده با رعایت ملزومات می تواند بهترین طراحی جهت استفاده از چنین فضایی باشد.

طراحی دکوراسیون سالن های آرایش
طراحی دکوراسیون سالن های آرایش