قدم به قدم تا طراحی دکوراسیون سالن عروسی ایده آل

قدم به قدم تا طراحی دکوراسیون سالن عروسی ایده آل

طراحی دکوراسیون سالن عروسی ؛ اگر می خواهید مهم ترین رویداد زندگی خود را به بهترین شکل برگزار کنید، بهتر است خودتان دست به کار شده و ایده های طراحی دکوراسیون را بر عهده بگیرید.

شما می توانید دکور خانه و دفتر خود را هر وقت که اراده کنید تغییر داده و به شکل دیگری درآورید، اما طراحی دکوراسیون محل برگزاری مراسم عروسی از آن کارهایی نیست که بتوانید چند بار انجام دهید. شما فقط یک بار فرصت دارید تا برای جشن عروسی خود برنامه ریزی کنید و اگر پشیمانی در کار باشد، دیگر امکان جبران آن را نخواهید یافت؛ پس آن چه را که باید به درستی انجام دهید و مطمئن باشید که از این بابت پشیمان نخواهید شد.

انتخاب نحوه دکور محل برگزاری عروسی، جزو سخت ترین انتخاب هاست. معمولا شیک ترین طرح های موجود، بیشترین مخارج را نیز در پی دارند، اما اگر می خواهید یک مراسم خاص و به یاد ماندنی داشته باشید، حتما لازم نیست بیشتر از بقیه پول خرج کنید. کاری که شما باید انجام دهید این است که متفاوت فکر کنید، با ایده های روز آشنا باشید و با سلیقه خود تصمیم بگیرید.

ابتدا از سالن در نظر گرفته شده بازدید کنید و به دقت تصمیم بگیرید که دقیقا با هر قسمت از فضای در دسترس چکار می خواهید کنید. حتی اگر با یک تیم متخصص در این امور هماهنگی انجام داده اید، روی تمام طرح ها نظارت داشته باشید.

نوآورانه ترین ایده های سراسر دنیا در اینجا کنار هم جمع شده اند تا شما را در سنجش گزینه هایتان راهنمایی کنند.

 

دکوارسیون محل یک مراسم عروسی ایده آل جدا از فضایی که در آن برگزار می شود، در صورتی زیبا و دلپذیر خواهد بود که به همه جزییات آن به یک اندازه دقت کنید.

مسیر ورود به تالار یا باغ مورد نظر شما یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید به آن توجه کنید. این درست است که مهمانان در نهایت به سالن خواهند رسید، اما همه چیز به سالن ختم نمی شود. اگر می خواهید فضای متفاوتی ایجاد کنید، از ابتدای ورود مهمانان آن ها را شگفت زده کنید. مطمئن باشید که با این کار یکی از مهم ترین قدم ها را برداشته اید.

 

یک مسیر تعریف شده علاوه بر اینکه راه ورود به سالن اصلی را به مهمانان نشان می دهد، باعث می شود آن ها در طول راه خسته نشوند و مشتاقانه به سمت تالار حرکت کنند.

اگر یک باغ در اختیار دارید، دست شما برای طراحی مسیر کاملا باز است. در صورتی که مسیر از قبل به وسیله درخت یا هر چیز دیگر مشخص شده باشد، کار شما راحت تر خواهد بود. می توانید از شمع ها، آویز ها و گل ها برای تعریف مسیر ورودی استفاده کنید واگر تمایل داشته باشید، فضای میانی را با گلبرگ فرش کنید.

اگر مسیر ورودی شما از درب تالار شروع می شود، فضای راهرو را تزیین کنید. می توانید از ساتن به همراهی گیاه، شمع و لوستر و نورپردازی های تزیینی کمک بگیرید.

تابلوی خوشامدگویی را فراموش نکنید. وقتی با یک تابلوی کوچک و زیبا به مهمانان خیر مقدم می گویید، به عبارتی به آن ها ثابت می کنید که حضورشان در جشن چقدر برایتان اهمیت دارد. نیازی به تزییات آن چنانی نیست. فقط یک تابلوی شیک در نظر بگیرید که مخصوص جشن شما طراحی شده باشد و آن را در ابتدای مسیر ورودی قرار دهید.

لابی دومین جایی است که باید جهت طراحی به خاطر داشته باشید. لابی یک تالار، نماینده کل آن است؛ پس اگر لابی را به زیبایی طراحی کنید، تصور مهمانان از محیطی که به آن وارد شده اند بسیار خوب خواهد بود. فضای لابی را می توانید با یک میز گرد، طاق هایی از گیاهان نورپردازی شده، دسته گل و آویزهای متعدد شکل دهید.

پلکان سالن از دیگر مواردی هستند که باید مورد نظر قرار دهید. اگر در هر قسمت از سالنی که انتخاب کرده اید، پله وجود دارد، باید به نحوه تزیین آن ها نیز فکر کنید. روی نرده های پله را با گیاهان گلدار بپوشانید و در ابتدای مسیر راه پله شمع قرار دهید.

در رابطه با اینکه چه رنگی را به عنوان رنگ غالب فضا در نظر می گیرید، شکی وجود ندارد. سفید بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون محل عروسی است. رنگ های دیگری مثل شیری، صورتی، گلبهی، یاسی، طلایی و کرمی هم از دیگر رنگ هایی هستند که می توانید در کنار سفید از آن ها استفاده کنید، اما فراموش نکنید که هر چقدر تعداد رنگ های به کار رفته کمتر باشد، فضا ساده تر و به مراتب شیک تر خواهد بود.

میزهای مراسم را به گونه ای در فضا قرار دهید که مهمانان با نشستن به دور آن ها بتوانند از بهترین چشم انداز در جشن شما به تماشای مراسم بنشینند.

اگر دقت کرده باشید، در بسیاری از مراسم، مهمانان به دلیل اینکه میزشان در جای مناسبی قرار نگرفته مدام در حال جا به جایی هستند و یا در تمام مدت ایستاده به نظاره جشن می پردازند. مسلما شما نمی خواهید چنین اتفاقی در جشن عروسی تان رخ دهد. تردد مداوم مهمانان در فضا محیط را بسیار شلوغ کرده و کنترل جشن را از دست بخش تدارکات بیرون می آورد. پس به محل میزها اهمیت دهید و آن ها را در مکان های مناسبی بچینید.

میزهای عروسی را با تور یا ساتن بپوشانید تا از نظر ظاهری با دکور سالن شما یکدست به نظر بیایند.

به نحوه چیدمان لوازم روی میز دقت کنید. همه وسایل باید با یکدیگر و با کلیه لوازم دکوراتیو سالن همخوانی داشته باشند. حتما از گلدان برای تزیین میز استفاده کنید. شمع نیز از دیگر مواردی است که باید روی همه میزها دیده شود.

طراحی دکوراسیون سالن عروسی

صندلی ها جزو موارد بعدی لیست بلند بالای شما هستند. صندلی های مخصوص به عروس و داماد را با گل و تور زینت دهید. سایر صندلی ها را ساده رها کنید.

طراحی دکوراسیون سالن عروسی

مبل از دیگر وسایلی است که می توانید در جشن خود داشته باشید. حتی در عروسی هم کسانی هستند که مایل به استراحت روی مبل های راحتی می باشند. به همین منظور چندین مبل در قسمتی از فضای سالن یا باغ در نظر بگیرید.

گل های مراسم را سر و سامان دهید. بیشترین چیزی که در یک عروسی به چشم می خورد، انبوه گل های طبیعی است. بهتر است بدانید قرار است با گل های سفارش داده چکار کنید. مطمئنا یک سری از آن ها را در گلدان های بزرگ قرار می دهید، اما راه های دیگری هم برای ترتیب دادن به این همه گل هست.

می توانید از بطری های ساده به عنوام محل قرار گرفتن گل استفاده کنید. این بطری ها اگر به خوبی تزیین شوند، ساده و زیبا خواهند بود  و در عین حال هزینه چندانی نیز به دنبال نخواهند داشت.

روش دیگر این است که آن ها را به دور چند فانوس پیچیده و روی میز قرار دهید.

طراحی دکوراسیون سالن عروسی

تعدادی از گل ها را از درون یک گلدان، بطری و یا حتی حباب لامپ آویزان کنید. این ایده نظر هر کسی را به خود جلب می کند.

طراحی دکوراسیون سالن عروسی

دسته گل های کنفی درست کنید. این دسته گل ها در عین سادگی بسیار شیک و برازنده به نظر می آیند.

از کتاب های قدیمی به عنوان بستر نمایش گل هایتان استفاده کنید.

شمع ها را در هر حالتی که به نظرتان می رسد می توانید قرار دهید. شمعدان، حباب، فانوس، بطری و خیلی وسایل دیگری هستند که می توان شمع ها را در آن ها قرار داد. شمع ها به مراسم شما شکوه و زیبایی می بخشند و زمانی که شب فرا برسد خودنمایی خواهند کرد.

آویزهای مختلفی نیز وجود دارند که دقیقا برای مراسم عروسی طراحی شده اند. می توانید برخی از فضاهای موجود را با آویز زیبایی ببخشید.

پرده های سفید بخش ثابتی از مراسم عروسی هستند. پرده ها برای محل ایستادن عروس و داماد بسیار زیبا هستند. در کنار درب ها، زیر طاق ها، ورودی سالن ها و حتی در لابه لای شاخه درخت های باغ می توانید از آویخت پرده استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون سالن عروسی

برای برگزاری یک مراسم ایده آل، به دنبال گران ترین ها نباشید. خاص ترین ها را انتخاب کنید. ایده های مختلفی هستند که در عین سادگی بسیار خاص به نظر می آیند. انتخاب های خود را بر اساس معیار خلاقیت ترتیب دهید.

طراحی دکوراسیون سالن عروسی
طراحی دکوراسیون سالن عروسی

 

 

 

تحریریه پویانو

[wpdreams_rpp id=0]