طراحی دکوراسیون زیرزمین خانه ؛ از گرمای تابستان به این 10 زیرزمین خنک پناه ببرید

طراحی دکوراسیون زیرزمین خانه ؛ از گرمای تابستان به این 10 زیرزمین خنک پناه ببرید

طراحی دکوراسیون زیرزمین خانه ؛ یک زیرزمین می‌تواند محل خوبی برای فرار از حمله گرمای تابستان باشد. به لطف موقعیت آن که پایین‌ترین قسمت خانه است، این قسمت اغلب برخلاف طبقات دیگر که دمایشان بالا می‌رود، دمای ثابتی دارد. چه زمانی از الان بهتر برای تماشای تصاویر طراحی داخلی زیرزمین‌های جدید برای ایده گرفتن؟ در ادامه 10 زیرزمین پرطرفدار برحسب بیشترین میزانی که بازدیدکنندگان آن تصاویر را در دفتر ایده‌شان ذخیره کرده‌اند خواهیم دید.

10- خنکای هالیوودی

در این زیرزمین در لس آنجلس،  پوسترهای فیلم سری به محل نصبشان نزدیک علامت مشهور هالیوود تکان می‌دهند. دیوار بتنی و راه‌پله بیرون‌زده در آنسوی پنجره، حس و حالی صنعتی را به فضا می‌بخشد، در حالی که نگهدارنده‌های لیوان شربت که در داخل دسته صندلی‌های دسته‌دار بزرگ جاسازی شده‌اند، آسایشی لوکس را برای ساکنین این فضا رقم می‌زنند.

9- قفسه‌های راکین

این قفسه‌بندی اختصاصی که دیوار روی شالوده بتنی در این خانه سان فرانسیسکویی را خط‌کشی می‌کند، رنگ‌بندی سرد این زیرزمین را گرم کرده و محلی هم برای نگهداری کتاب‌ها و گیاهان به فضا می‌افزاید –چرا که این فضا اندکی نور طبیعی نیز دریافت می‌کند. به آمپلیفایر گیتار در گوشه فضا دقت کنید؛ این فضا را برای اجراهای خودمانی گروه‌های جاز و راک در تابستان مناسب می‌سازد.

8- جشن استخر

این زیرزمین در بوستون با کاغذ دیواری پنجره‌پنجره، مبلمان چرمی، میز عسلی‌های دوتایی شیک و صندلی‌های بزرگ دسته‌دار دنج یک فضای استراحت مد روز را ایجاد می‌کند. میز بیلیارد این حس و حال حاکم در سالن را تکمیل می‌کند.

7- دَم مدیترانه‌ ای

این زیرزمین در مسکو به لطف کف کاشی شده به سبک پاسیو، مبلمان حصیری و تم رنگی غالب سفید حس تابستان را خلق می‌کند. با وجود آن که این زیرزمین هزاران مایل از سواحل اقیانوسی دور است، کوسن‌های راه‌راه سفید و آبی حسی از ساحل را زنده می‌کنند.

 

6- کافه زیرزمینی

این کافه زیرزمینی در تورنتو یک موقعیت خوب برای صرف لیموناد و یا شاید نوشیدنی‌ای گواراتر مهیا می‌کند. مجموعه رنگی خاکستری، سفید و آبی خنک نیز به طراوت‌بخشی فضا می‌افزایند.

5- نوبت صفحه روشن تلویزیون

مجموعه رنگی آرام و خنثی، این زیرزمین را یک کناره‌گیری آرامش‌بخش از هیاهوی روزانه می‌سازد. با دیوارها، پارچه مبلمان و فرش همگی در طیف رنگی خاکستری، بژ و برنزی، صحنه موجود روی صفحه تلویزیون تبدیل به نقطه مرکزی فضا می‌شود.

4- موج ساحلی

تخته‌های موج‌سواری روی دیوارهای این زیرزمین مدرن بوستونی و میز تنیس، یک حس شاداب تابستانی را در آن ایجاد می‌کنند.

طراحی دکوراسیون زیرزمین خانه3- خطوط ماهرانه گندمی

این زیرزمین در ساحل شرقی ایالات متحده به لطف چوب‌هایی با  خطوط چندسویه بافت در سطوح مختلف که با یکدیگر هماهنگ اند، با دقت فراوان طراحی شده‌است: سقف‌های تخته‌پوش شده، پیشخوان و کابینت ها و کفپوش چوبی (پارکت). استفاده کم از پارچه و فقط در مبل‌ها و چهارپایه‎‌های پیشخوان آشپزخانه، چوب را به ستاره این اتاق تبدیل کرده‌است.

 

2- ظرافت دنیای قدیم

پنل‌های دیواری و پیشخوان توکار در این زیرزمین، سطح آن را بالا برده‌است. صندلی‌های بدون دسته و بدون پشتی از جنس چرم، چهارپایه‌های فلزی پیشخوان و میز ظریف فوتبال دستی گرمای فراوانی را به مجموعه رنگی خاکستری و بژ فضا می‌بخشد.

1- به فضا رونق ببخشید

دیوارهای آجری و درب‌های شبکه‌ای، یک زمینه بافت‌دار را در زمینی برای تولید موسیقی مهیا می‌کند. چه کسی هست که مایل به لمیدن روی آن مبل آبی‌رنگ و گوش سپردن به موسیقی نباشد؟

 

 

 

طراحی دکوراسیون زیرزمین خانه

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz